Auto: 2010 5008 1,6 THP 156 (74 000 km).
2010 156 THP ja 74tkm lasissa. Huollettu ajallaan ja pienistä kilometrreistä johtuen usein ajan tultua täyteen. Hankin tämän ruusun vannoutuneena sitikkakuskina muutama kk sitten muutamista THP-vaivoista tietoisena. Imusarja uusittu 30tkm kohdalla takaisinkutsuna ja jakoketjusetti 55tkm.
Tarvinnut öljyä 1.5litraa 2000km (Castrol Magnatec 0W30). Antaa "check engine oil" hälyä ja tikkuhan on aivan susi****a tässä mallissa. En ole uskaltanut enempää puolta litraa kerralla heittää sisään, jos sittenkin tulkintavirhe. Häly meinaan postuu vasta 2vrk lisäyksen jälkeen! Ensimmäistä lisäystä ennen tuli oikein jokin "Engine oil level too low". Turbon suunnalla en vuotoa näe, esim. öljyn tuloputkessa. Sen sijaan turbon suunnalta tulee paluuputki (huohotus?) tuohon venttiilikopan päällä olevaan mysteeriboksiin, missä ilmeisesti PCV-venttiili. Sen alta tulee hippanen öljyä ja vaikka löytyy venttiilikopan ympäristöstä, tulpanaukoista, ruuvien kannoista, ei minusta ole kopan tiivisteen vuotoa.
Onko tässä syytä pelätä jotain tiettyä? Imusarja ui öljyssä ja turbo vioittunut? Vai voiko PCV:n vika aiheuttaa tuon ja olla korjattavissa kohtuukustannuksin?