Kirjoittaja Aihe: 308 - Avaimen ohjelmointi pariston vaihdon jälkeen  (Luettu 3003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kroy

  • Vieras
Auto: 2008 308 x,x.

Auttakaahan tietämätöntä,

Kyseessä siis-08 308 jossa kaukosäädin kahdella nappulalla.

Auton mukana tuli erittäin pahoin kärsinyt avain jonka kaukosäädin ei toiminut. Tilasin uudet kuoret ja ohjeiden mukaan ei mennyt kauaa kun sisälmykset siirtivät uusiin kuoriin.

Nyt avain toimii kyllä käynnistämiseen mutta ovien avaus onnistuu vain perinteisellä menetelmällä eli avain lukkopesään. Vaatiko patterin vaihto mitään ohjelmointia vai pitäisikö toimia ilman mitään temppuja ? Opeleissa totuin siihen että paristonvaihdon jälkeen piti laittaa virrat päälle autoon ja painaa kaukosäätimestä lukkoon. Hetken päästä löi ovet lukkoon ja auki ja homma suoritettu. Pikaisella googletuksella löysin vain ohjeita mitä tehdään jos hankittu uusi avaimenperä missä on mukana se piirilevy joka hoitaa aukaisun.

Missä muuten pösöissä on avaimen ajonestosiru ? Jos saa ostettua näitä avaimenperiä missä on se piirilevy ajonesto ei kait voi olla siinä ?

Ja vielä tyhmä kysymys.. patteri (cr1620) menee kait koteloon niin päin että se patterin printattu selkämys ei ole luettavissa kun patteri on paikallaan ?

Monta tyhmää kysymystä, itselle nämä pösöt ovat hiukan outoja, tottunut gm:n ja vag:in tuotteisiin. Eiköhän tää ala sujumaan myös 308:in kanssa :D

ihmes

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 308 - Avaimen ohjelmointi pariston vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : 07.11.2018, 00:58:07 »
Jos oli samalla tavalla tuhoutunut kuin oman -09:n avaimet niin mikrokytkimet piirilevyllä olivat myös entiset. Lisäksi jos kuori on sen tyyppinen että paristo on piirilevystä erillään, sen kontakti voi olla todella surkea.

Tarkista ensin että kytkimet ovat kunnossa. Jos ovat rikki (kumitutit kytkimen päältä irti), ne pitää vaihtaa. Jos ovat ehjät, koita taivuttaa avaimen runkoa eri suuntiin ja painaa samalla nappeja. Jos on kontaktivika patteriin, tietyllä tavalla taivuttaessa se saakin kontaktin ja avaa ovet. Toleranssit kiinankuorissa ovat vähän isommat mitä pariston hyvä kontakti vaatisi, pyörittelin omiin avaimiin teipistä sellaisia "rullia" jotka pitivät piirilevyn paikallaan pariston kontakteihin nähden.

Omassa tapauksessa ei mitään koodauksia tarvinnut.

Näissä on se ajonestopiiri suoraan siinä piirilevyllä (eihän se muuten olisi edes käynnistynyt uusilla kuorilla), esim. 307 oli sellainen erillinen palikka avaimen sisällä.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

kroy

  • Vieras
Vs: 308 - Avaimen ohjelmointi pariston vaihdon jälkeen
« Vastaus #3 : 07.11.2018, 22:21:27 »
Kiitoksia vastauksista  :)

Jostain syystä ei silmiin osunut toi vanha ketju samasta aiheesta.

Uusi avaimenperä on tosiaan ebaysta, ihan laadukkaan oloinen kaikki tuntui istuvan paikalleen hyvin. Pitää viikonloppuna tutkia olisiko kyseessä pelkkä kosketushäiriö.. mihhinkään uusintatinauksiin en viitsis lähteä.

Tosta ajonestosta kysyin koska on myös myynnissä avaimenperiä missä on mukana se pieni piirilevy. Keskusukituksen voi saada opetettua uudelleen mutta oman logiikan mukaan tälläinen ei pitäisi toimia ajoneston kanssa ?

Mutta tutkin asiaa ja palaan myöhemmin  :)