Kirjoittaja Aihe: 308 - Takapyörän laakerin vaihto  (Luettu 1911 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kepatti

  • Vieras
308 - Takapyörän laakerin vaihto
« : 15.01.2019, 12:07:27 »
Auto: 2013 308 x,x (80 000 km).

Tuli ostettua v. 2013 308 mk2 hatchback (ajettu 80000km) ja todettua että koeajon rengasmelu ei ollutkaan rengasmelua vaan uliseva takalaakeri. Ilmeisesti alkupään tuotannossa takapään ABS-anturit päästävät vettä tiivisteestä läpi.

Minkälainen homma laakerinvaihto on tässä mallissa? Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: 308 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #1 : 15.01.2019, 17:45:01 »
Pätee tuo anturi juttu C4 Picassoon n.2015 ja vastaaviin jossa laakeri ja napa on yhtä osaa (4 pultilla kiinni) ja jarrulevy perinteinen jarrulevy.

edit: Jaa näyttää olevan tuollainen irrallinen napa 308 II.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2019, 17:52:30 kirjoittanut Late »

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 308 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #2 : 15.01.2019, 18:31:18 »
Suurin hankaluus oli saada jarrusylinterin kannake navasta irti. Se kun oli liimalla kiinni  joten kannattaa varata pillit tai töhö hommaan.

Pitiköhän jarruputkien kannakkeiden kanssa jotain kikkailla(halkaista jos ei halua irrottaa liittimiä ja ilmailla)

Abs-anturille kannattaa hankkia uusi o-rengas kun hommaan ryhtyy.

kepatti

  • Vieras
Vs: 308 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #3 : 17.01.2019, 10:52:18 »
Kiitos vastauksista. Eihän tuo nyt kovin erikoiselta projektilta vaikuta mutta päädyin viemään auton korjaamolle.