Kirjoittaja Aihe: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)  (Luettu 12768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

matias123

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #30 : 24.10.2018, 10:38:26 »
Jos autossa ei ole mitään muuta vikakohdetta, noilla kilometreillä kannentiivisteen vaihto kannattaa. Tuon auton hinta on kannentiivistevikaisena pari sataa ja korjattuna se olisi lähellä 1000 euroa, ehkä jopa enemmän. Toki omiaan ei remontista takaisin saa, mutta eipä se uuden käytetyn ostaminenkaan mitään ratkaise kuin hetkellisesti ja tuhannella eurolla ei kovin kummoista rämää saa ja kohta on siinäkin kansivika tai kytkin loppu. Kaikki on suhteellista.

Suhteutettuna, jos et laita omalle työllsesi hintaa, tuo saattaisi ollakin ihan kiva projekti. 177tkm ei ole edes paljon ajettu. Nimenomaan jos käyttöarvoa ajattelee, on tuossa sitä vielä jäljellä paljonkin remontin jälkeen. Jos ajattelee pitkäjänteisyyttä ja sitä, ettei auto kuitenkaan mikään rahaa tuottava sijoitus ole, josta omiaan takaisin saisi, niin miksipä tuohon ei kansiremppaa kannattaisi tehdä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #31 : 24.10.2018, 12:11:24 »
Tästä ei ole montaa vuotra kun 1.6 8-v tu koneen venttiilikumien vaihto oli jotain alle 600, käyttivät kannen irti, uudet tiivisteet, kannen pultit jne. Kuulu hintaan, jakopään sarja vaihtuisi samalla, osat on sen 100 € korvilla. Perus nyrkkipaha, työt tais olla siinä 400 korvilla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #32 : 24.10.2018, 20:20:15 »
Jos kannessa ei ole halkeamaa, varmaan kannattaa sitten. Jos halkeama, nostaa hintaa. Myös jos männänrenkaat on saaneet lämpöä, voi jännitys olla heikompi ja öljynkulutus kasvaa. Hyvässä lykyssä ei kantta edes tarvitse oikaista, silloin pääsee pienemmillä kustannuksilla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #33 : 24.10.2018, 20:23:19 »
Niin joo, toi mun hinta sisälsi koneistamo käynnin, kannen painetedtin ja hionnan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #34 : 24.10.2018, 21:49:00 »
Kannentiivisteen kärähtäminen on tuon moottorityypin ainoa tyyppivika, yleensä joutuu vaihtamaann ennen 200 tkm. Helppo tehdä tuohon moottoriin, kannessa ei ole halkeamistaipumusta eikä tarvitse oikaista. Uudemman auton vaihdossa häviät tiivisteenvaihtorahan suuremman arvonalennuksen muodossa jopa vuodessa.

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
  • 407 SW 2.0 HDI aut (185tkm) 06/08
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #35 : 24.10.2018, 22:15:04 »
Joo, 206:n kanssa pelotti kokoajan se taka-akseli. Ei ole moottorin tyyppivika, mutra auton mallin.

Itse hylkäsin 206:n (1.4/2004) kun luulin paffin menneen. Meni seuraavalla sitten termarin vaihdolla.
(moottori kävi kuumana)

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #36 : 25.10.2018, 05:42:35 »
Niin joo, toi mun hinta sisälsi koneistamo käynnin, kannen painetedtin ja hionnan.

On ollut kyllä todella edullinen tuo remppa jos tosiaan ihan vieraalle tehty ja vielä kuitin kanssa. Muistatko montako työtuntia tuohon kului?
Ehdottomasti kannattaa vielä laittaa kuntoon jos kustannukset jäävät noin alhaisiksi.
MB E250 cdi

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #37 : 25.10.2018, 10:22:33 »
En löytänyt enää kuittia, mutta kokonaissumma oli sen aika tarkka 600, työn osuus oli muistaakseni 400 € luokkaa = yksi päivä 60€ tuntilinksan korjaamolla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

lucaf

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #38 : 27.10.2018, 08:13:26 »
Tokihan remppa kannattaa tehdä jos auto on muuten hyvä. Itsellä 250tkm -99 samanlainen ja edelleen timmissä kunnossa, siitä vähän perspektiiviä. 

Kukaan ei ole kommentoinut mitä muuta kannattaisi ohessa vaihtaa. Jakopää ei varmaankaan olisi huono idea, jos ei ole ihan äskettäin tehty.

jr66

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #39 : 27.10.2018, 10:50:21 »
En tiedä autosta muuta kuin mitä tänne olen kirjoittanut eli esim. tuo jakopää on täysi arvoitus, voihan siitä huoltokirjassa olla maininta mutta eipä ole kuulunut muutamaan päivään autosta mitään, ilmeisesti samoilla renkaanjäljillä kuin tiistaina.

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #40 : 27.10.2018, 15:38:16 »
Kaverin samanlaiseen autoon vaihdoin pahvin ja jakopääsarjan viime talvena. Ei tuohon kojtuuttomasti tunteja mennyt. Parina iltana rapattiin kuntoon. Samalla uusi jakopää.