Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Santeri0000

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #240 : 19.07.2021, 23:27:14 »
hei, olen tollasta pösöä katellut https://m.nettiauto.com/peugeot/407/12140860?vifAdCount=10&vifNav=Y
mietittytää noi kilsat että minkälaista hommaa/laittoa tohon ois mahdollisesti tulossa ja onko tota edes mitään järkeä ostaa?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #241 : 20.07.2021, 00:09:36 »
En osaa tuosta mitään sanoa kun on vielä diisseli. Pari vuotta sitten annoin vaihdossa 400tkm ajetun 1.8 SW:n. Siinä olis pikkuhiljaa pitäny alkaa miettiä ekaa kytkinremppaa. Moottori oli aika öljyinen oikeasta takakulmasta. Ruoste ei siinä juuri vaivannut, mut se olikin uutena ruostesuojautettu. Lasikaton aurinkosuoja oli muutamia kertoja pompannut raiteilta. Sit ehkä vaihteiston synkka alkoi toimia vähän huonosti (tai sit kytkin oli ongelmana). Ala”pallo”laakereita vaihdeltiin aina keskimäärin sadan tonnin välein. Muuten ihan toimiva vaihtohetkellä.

Mut ihmettelisin jos tuon verran ajettuun ei tarttis vähän väliä jotain tehdä. Sit kun korjaa niin taas päässee hetken. Näin arvailisin.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Santeri0000

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #242 : 20.07.2021, 01:24:28 »
jos jollain on tietoa paljon noilla 1.6hdi koneilla ajetaan ilman isompia remppoja niin saa myös senkin kertoa

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #243 : 20.07.2021, 01:53:15 »
No toi ko. yksilö on nettiauton eniten ajettu yksilö, mitä siellä on myynnissä tällä hetkellä.
Yleensä nettiauton eniten ajetut yksilöt ovat olleet 2.0 Hdi koneilla.

1.6 Hdi mallissa hihna pyörittää toista nokka-akselia ja nokkien välissä on ketju. Korjatkaa, jos olen väärässä. Ja muistan jotain ongelmia lukeneeni tuosta ketjusta? 🤔
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #244 : 20.07.2021, 06:48:41 »
mietittytää noi kilsat että minkälaista hommaa/laittoa tohon ois mahdollisesti tulossa ja onko tota edes mitään järkeä ostaa?

459 000 km on hyvä lukema ja kertoo auton kestävyydestä. Hyvälllä tuurilla saa ajokin vielä pitkäksi aikaa, kun varaa touhutonnin korjauksiin. Järkeä ostaa tuota melko risaa yksilöä (ruostetta, tuulilasi halki, ilmastointi rikkki) sillä tarjontaa on yllin kyllin 1000 - 2000 euron haarukassa ehjiäkin 407:koja.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #245 : 20.07.2021, 06:59:36 »
Tuntuu uskomattomalta suoritukselta ajaa tuollaisella 459 tkm. Ajoin 2008 mallisella 100-256 tkm ja siihen väliin mahtui se tuulettimen säädinakseli (750 €) kytkin (?1000?), 2 turboa (a 1000) ja lopulta koko moottori (5500). Öljyt ja kaikki muukin työ tehtiin merkkiliikkeessä (siksi tuollaset hinnatkin, siis töineen nuo) eikä öljynvaihtoväli ylittänyt 20 tkm vaihtoväliä.
Paskin pökötti ikinä. Kun luulin että kaikki olisi uusittu niin joku ajoi takakulmaan ja auto lunastukseen ja mitätön korvaus. Siperia opetti, itse tehden ja perehtyen pääsee paremmalla ja huomattavasti edullisemmin.

Jälkikäteen asiaan hieman perehtyneenä nuo öljynvaihtovälit tuossa moottorissa kaiken a ja o johtuen pienestä öljymäärästä. Pitäisi vaihtaa 10 tkm välein ja pitkään valuttaen jotta paskat valuvat pois.
Onhan tuo halpa ja jos päädyt ostamaan niin suosittelen että ainakin öljypohja pois ja sen sihdin puhdistus jotta öljynkierto varmistuu. Se mikä pitäisi tehdä turboa vaihdettaessakin. Käyntiäänestä joku osaisi sanoa tuosta paljon?
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #246 : 20.07.2021, 10:46:41 »
Turbo hajoaa, jos suutin tiivisteet vuotaa. Sitten menee sihti tukkoon ja voitelu loppuu turbolta. Kestävä moottori jos vaan fixaa suutintiivisteet ja vaihtaa öljyt 10tkm. Välein. Tiedän 600tkm ajetun 407 1.6 hdin.
Peugeot 3008 hybrid

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #247 : 20.07.2021, 16:04:45 »
Lainaus
Ajoin 2008 mallisella 100-256 tkm ja siihen väliin mahtui se tuulettimen säädinakseli (750 €) kytkin (?1000?), 2 turboa (a 1000) ja lopulta koko moottori (5500). Öljyt ja kaikki muukin työ tehtiin merkkiliikkeessä (siksi tuollaset hinnatkin, siis töineen nuo) eikä öljynvaihtoväli ylittänyt 20 tkm vaihtoväliä.
Kertoo merkkiliikkeen ammattitaidottomuudesta, kun öljykanavat jätetty turbon vaihdossa putsaamatta, joka aiheuttaa uuden turbon rikkoutumisen  ja lopulta moottorin hajoamisen. Flekti ei mene miksikään, jos pitää talvella maskisuojat paikoillaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #248 : 20.07.2021, 19:26:45 »
Turbo hajoaa, jos suutin tiivisteet vuotaa.

Miten liittyvät yhteen?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 631
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #249 : 20.07.2021, 20:46:34 »
Suuttimen juuritiivisteet vuotaa, jolloin öljy puuroutuu. Puuroutunut öljy tukkii turbon öljyputken alapäässä olevan sihdin, jolloin voitelu turbolle estyy.
Korjauksena suutinhuolto. Öljypohja pois. Pohjasihti uusiksi ja turbon putken päässä oleva sihti tehtaan ohjeen mukaan jätetään kokonaan pois.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Santeri0000

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #250 : 24.07.2021, 02:18:46 »
kiitos vastauksista, mitä tapoja on tarkastaa vuotaako suuttimen tiivisteet yms

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #251 : 24.07.2021, 10:42:05 »
Nosta moottorin päältä suojamuovinpois ja katso onko suuttimet vuotaneet. Huomaa kyllä jos vuotoa ollut.
Peugeot 3008 hybrid