Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)  (Luettu 76667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #60 : 01.03.2012, 14:02:09 »
Tietenkin kysyin heti moottorinohjainyksikön ohjelmistosta ja se on kuulema  päivitetty parikin kertaa, ''kun siinä autossasi oli niitä mystisiä ongelmia taannoin'' (se on taas ihan toinen juttu). Epäselväksi jäi , että onko päivitys vakiotoimenpide huollon aikana, vai sainko erityishuomiota.
EGR on nyt joka tapauksessa vaihdettu ja matka jatkuu.

irspe

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #61 : 02.03.2012, 10:37:44 »
Auto: 2004 407 1,6 HDi (205 000 km).

Noniin taas ollaa samassa pisteessä kuin n. vuosi sitten. Viime kerralla vika lähti vaihtamalla ruiskunsuutin, kun auto ei enää yhtenä aamuna lähtenyt käyntiin. Nyt vika ilmestyi moottoritiellä ajaessa n.60km/h ja siitä voimakkaasti kiihdyttäessä... samalla auto hyytyi kokonaan ja "Depollution system faulty" ilmoitus lävähti ruutuun. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen auto tuntui toimivan jälleen ihan "ok", mutta nyt jälkeenpäin tuntuu että turbossa olisi huomattava viive. Kaasun pohjaan painaessa auto miettii ja yskii hetken ja vasta sitten kierrokset nousevat. Tuntuu siltä että tehot tulisi jotenkin "kiertotien" kautta. Olisikohan tässä nyt kyse EGR venttiilistä tälläkertaa?

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #62 : 19.04.2012, 12:09:05 »
Auto: 2008 407 2,2 HDi (101 000 km).

Sama homma, sammui ajaessa (motarin alussa missä 60 km/h), sama virheilmoitus sekä "moottorin" kuva mittaristoon. Rullasin sivuun ja odottelin noin 1 min, jonka jälkeen uudelleen käynnistys ja vika oli poissa? Ei sen jälkeen ole ollut nykimistä tms. Ohjekirja neuvoo olemaan yhteydessä merkkihuoltoon minkä teinkin. Vastausta odotellen... (Myyjäliikkeen takuu voimassa vielä.) Ei haissut kuminkäry tms. Tarkistan vielä nuo suuttimet...

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #63 : 26.04.2012, 21:14:56 »
Sama herja tuli kans tänään omaani (407 SW 1,6 hdi vm 2005, 213 tkm), johan omistinkin tän auton vajaa 2 viikkoa ja olen ajellut sen 400 km ;)

Hiukkassuodattimen poltto on jääny useasti kesken tai ainakin tuuletin on nokalla huutanu useasti auton sammutettuani. On tullu ajeltu paljon tuollasia 10 km:n ajoja...

Pientä nykimistä olen ehkä havainnu, kulutusnäytössä lukemissa ei minusta mitään muutoksia nykimisen ilmaannuttua.

Nyt sitten ajelin 20 kilsaa maantietä, mutta herja ja moottorin merkkivalon palaminen jatkuu...sinänsä kaikki toimii minusta OK.

Kannattaakohan tuota 406:sta myydäkään pois. Oon ajanu sillä kuitenkin itse melkein 300 tkm ja yksi vika on ollu, jolloin moottorin merkkivalo syttyi (ns. kaasupotikka vaihtokunnossa)...hohhoijakkaa sentään, no olihan tämä 407 aika halpa  ;D

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #64 : 27.04.2012, 01:41:22 »
Luulen että voit jollain todennäköisyydellä saada samat vaivat ostat minkä tahansa auton jossa sama kone. Itsellä ei ole 407:ssa ollut tuollaisia ongelmia, mutta mulla onkin ihan eri kone :).
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #65 : 27.04.2012, 09:07:18 »
Näin se varmaan on, onko jollain valmista tietoa onko noissa Fordeissa tai niiden sukulaisissa samoja ongelmia tän 1,6 diisselin koneen kans? Tokihan kone ei taida olla ihan identtinen kaikkinen FAPpeineen yms.

No mutta päivitystä ongelmaan, herja hävisi tämän aamun toisella käynnistyksellä. Pidensin sen jälkeen työmatkaanikin 20 kilsan maantielenkillä, mutta niin se tuuletin taas pyöri nokalla työpaikan parkkipaikalle saavuttuani.

Sinänsä moottori toimii minusta hyvin, tosin pientä asiaan kuulumatonta matalaa murinaa olen välillä aistivani (joka voi tietysti johtua jostain muustakin)...onko tuo hiukkassuodattimen / tuulettimen toiminta jonkun mielestä normaalia?

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #66 : 02.05.2012, 18:21:49 »
Täydentävää raporttia, ei taida ongelma johtua lyhyistä ajoista.

Tänään ajettu pitkiäkin pätkiä ja yhteensä reilut 200 km ja niin se tuuletin vaan pörrää lähes aina koneen ollessa lämmin (ainakin siis sammuttaessa, muulloin sitä ei kuule) ja tietenkin tuon "Depollution system faulty"-ilmoituksen kera. Tuuletin huutaa sammuttamisen jälkeen ehkä korkeintaan 5 min. Lämmöt vaikuttaa mittareiden mukaan olevan ihan normaalit ja mikään käry ei nenään haise.

Sinänsä moottori tuntuu toimivan ihan normaalisti, mitä nyt ajotietokoneen mukaan kulutus on liiankin pientä, kun vertaa tuohon omaan 406:een. Mutta ilmeisesti tämä 407 huijaa jonkun verran noilla ilmoittamillaan lukemilla.

Juu kait se joskus pitää mennä merkkihuoltoon rahastukseen...  >:(

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #67 : 20.05.2012, 23:09:21 »
Juu auto oli huollossa ja vikakin on ehkä korjattu. Syynä oli jonkun Fap-lämpöanturin epäkunto ja(!) samaiselle anturille menevä johto oli poikki...miten tuo on edes mahdollista, että oli kaksi vikaa samassa paketissa?!

Noo löytyhän sielä uusiakin ongelmia eli etupyörän laakeri, vaikka sekin on vaihdettu tähän autoon v. 2008. Ihmeen heikkoja tuntuvat olevan, vai onko nuo jotenkin alimitoitettuja??

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #68 : 20.05.2012, 23:26:36 »
Syynä oli jonkun Fap-lämpöanturin epäkunto ja(!) samaiselle anturille menevä johto oli poikki...miten tuo on edes mahdollista, että oli kaksi vikaa samassa paketissa?!

No, onhan se anturi varmaan epäkunnossa, johtimen ollessa poikki. Asiaa kun huollossa tarkastellaan (pelkästään) diagnostiikkasovelluksella (eikä asiaa sen kummemmin mietitä), niin sama vika yleensä aiheuttaa useamman syykoodin. Todennäköisesti anturi olisi ollut johtimen korjaamalla ehjä, kyseessä kun on yksinkertainen termopari, joka ei ihan hevin rikkoudu.

Toisaalta korjaamon vastuu eli takuu työlle. 'Helpompaa' länttäistä uusi anturi ja artisti maksaa, kuin tehdä liitostyö - vaikka jälkimmäinen olisi asiakkaan kannalta edullisempi, huollonkin kannalta ehkä jopa nopeampi.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012, 23:30:15 kirjoittanut Benkku »

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #69 : 21.05.2012, 08:26:53 »
Juu 80 € tuo uusi taisi maksaa...  ::)

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #70 : 25.06.2012, 10:03:59 »
Auto: 2008 407 2,2 HDi (101 000 km).

Sama homma, sammui ajaessa (motarin alussa missä 60 km/h), sama virheilmoitus sekä "moottorin" kuva mittaristoon. Rullasin sivuun ja odottelin noin 1 min, jonka jälkeen uudelleen käynnistys ja vika oli poissa? Ei sen jälkeen ole ollut nykimistä tms. Ohjekirja neuvoo olemaan yhteydessä merkkihuoltoon minkä teinkin. Vastausta odotellen... (Myyjäliikkeen takuu voimassa vielä.) Ei haissut kuminkäry tms. Tarkistan vielä nuo suuttimet...

Ongelma on ollut poissa 5 huollossa seisotetun päivän (odottivat osaa) jälkeen jossa olivat vaihtaneet jonkin anturin tms.,  joka katkaisee polttoaineen syötön jos/kun kaasu ja jarrupoljin on yhtäaikaa "pohjassa" eli ns. paniikkijarrutus. Erikoinen vika mutta kait se on mahdollista. :D Vika on pysynyt poissa ainakin tähän asti...

pelli

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #71 : 21.07.2012, 21:22:55 »
Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi  (145 000 km).

Terve, itsekin pääsin nauttimaan tästä merkkivalosta. Paikallistimme viaksi suuttimen vuotavan tiivisteen (, jonka kanssa näkyy muillakin olleen ongelmia). Tiivisteen sai helposti Laakkoselta, ja vaihto sujui ongelmitta. Sitten käynnistelemään ja toivomaan, että merkkivalo sammuu myös kun ongelma on korjattu.

Auto ei tee elettäkään lähteäkseen käyntiin. Kaikki purettu on laitettu paikoilleen, akussa virtaa, startti pyörii mutta auto ei yritäkkään lähteä käyntiin. Olisiko jollakulla neuvoa mistä ongelman selvittämisen voisi aloittaa? Estääkö joku vikakoodi käynnistymisen tai onko se edes mahdollista?

Kaikesta avusta olen erittäin kiitollinen.

pelli

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #72 : 23.07.2012, 21:29:00 »
Suutinongelma saatiinkin ratkaistua. Muutama käsipumpun puristus ja auto toimii jälleen. Myös vikakoodit sain nollattua.

Riemua kesti tähän aamuun, kun olin lähdössä töihin. Auto hyytyi kokonaan tienposkeen. Sain ajettua auton kotiin, kun ajoin riittävän isoilla kierroksilla. Tarkastelu konepellin alla osoitti ettei mitään johtoja ollut irti, eikä mitään tavallisuudesta poikkeavaa näkynyt.

Laitoin auton obd-testeriin, ja se antoi koodit:
P0192
P1351

Mitä nyt noita osasin tulkita, niin kuulostaisi joltain tunnistinvilta. Onko vinkkejä mistä voisi olla kysymys, vai kannattaako suoraan ajella Laakkoselle?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #73 : 23.07.2012, 21:31:20 »
P0192    Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Low Input
P1351    IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
SID 803/EDC16C3 - Pre/Post heating relay circuit. Relay not controlled and glow plugs supplied.

Peugeot 3008 hybrid

pelli

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #74 : 23.07.2012, 22:11:17 »
Siis vikaa olisi syytä etsiä hehkupuolelta, jos oikein ymmärrän?