Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 8846 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #60 : 25.07.2022, 13:16:29 »
Outoa, että olisi suuttimet tukossa, mutta mahdollista. Ilmamäärämittari ei anna tietoa tms. ja suuttimet vain tussauttavat. Vikakoodien lukemisen vakava paikka tässä nyt on, mutta ei oteta vakavasti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #61 : 25.07.2022, 17:30:54 »
Minusta se on myös outoa. Ihan visuaalisesti se tosiaan tussauttaa ja sen jälkeen ei anna. Mutta toisaalta vastaa kaasuun mutta todella vaivalloisesti. MAP anturi ei minun mielestäni estä polttoaineen suihkutusta. Ja johtovika se ei oikein voi olla kun on neljä. Jäljelle jää vain kampiakselin ja nokka akselin antura. miinusta nokka-akselin antura kun on viallinen niin ei lähde ollenkaan tulille. Jolloin jäljelle jää kampiakselin tunnistin tai sitten ECU vika, tai suuttimet. On mahdollista, että uusi ECU on viallinen. Sitten vielä tulee ajonesto mieleen. Mutta se ei kyllä silloin antaisi kipinää. Mutta se mikä on muuttunut tässä on se uusi pumppu ja kasvanut polttoaineen paine joka voisi selittää suuttimien aukeamattomuuden. Tai siis huonon aukeamisen. Tilasin uudet Kiinasta. Ja oliko ne nyt sitten 17€ kappale. Tässä on muuten 1984E4 suuttimet kun 1984E2 suuttimia on paljon saapuvilla. Niissä on vähän eroa E2 antaa 141 g/min ja E4 150. Ja käyttöpaine on .3 MPa kun pumpulla on paineensäädin laitettu .3 Mpa jos oikein muistan. Ja tosiaan sehän kurvaa pumpulta jännite sinne suuttimelle saakka jos vain kärjet ovat kiinni. Muuten muistelisin , että käynti hiipui pikkuhiljaa. Eli pätki ja oli heikkoa käynnistymistä niin sekin kyllä tukisi teoriaa suuttimista. Harmi, kun ei ole aikaa harrastuksille. Ja se scooppi pitää vissiin alkaa investoimaan. Sillä olis  niin paljon käyttöä.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #62 : 25.07.2022, 20:09:17 »
Suuttimethan voi testata irrallaan. Polttoainekisko suuttimineen ylös ja starttaamaan, näkee tuleeko sumua. Jos ei ruiskuta, niin sitten bensapumppu pyörimään ja varovasti irtojohdolla sähköä suoraan suuttimille yksi kerrallaan.

Polttoainesuuttimissa en uskaltaisi luottaa Kiinan kopioihin. Toki tuurillaan voivat keskenään virrata yhtä suuren määrän ja hyvällä sumulla.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #63 : 25.07.2022, 23:53:19 »
Lueskelin tuota teoriaa hieman. Olipas mielenkiintoista. Eli siinä on ensin jännitepiikki jolloin suutin avautuu ja sitten on pitojännite jossa kanttiaalto sitten määrää polttoaineen määrän. Suuttimen avautumisvirta on neljäkertainen, pitoon nähden. Ja näyttäisi olevan ihan yleistä, että viallinen suutin voisi aiheuttaa tuollaisen ongelman. Scoopilla voisi katsoa tuon signaalin niin se olisi selvä sitten. Eli vaikka suutinta testaisi niin, että jännitettä laittaa suoraan ja sieltä sitten tulee ainetta ei välttämättä takoitta sitä että suutin toimisi silti siinä säätöalueella. Siihen tarvitsi pulssigeneraattorin.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #64 : 18.08.2022, 21:13:53 »
Ei ollu suuttimet. Aukasin jakopään ja siinä oli yhden hampaan heitto, niin että imuakseli on jäljessä. mutta miten se voi vaikuttaa. Kun sehän on pakopuolella se kierrosnopeusanturi. Olisiko siitä mennyt niin huonoksi, se nokan pää, että se ei anna kierroksia+ Minulla kyllä menee sormi suuhun. Liikuttelin autoa ja se niinkö ryntää vähän mutta ei jää käymään. Mikä ihme.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #65 : 26.11.2022, 22:54:08 »
Pääsin taas vaihteeksi ropaamaan harrasteautoa. Mittasin nokka-akselin asentotunnistimen keskinastaa. Antura on kolminastainen. Tarkistin , että ECU:lle tulee yhteys kaikilta nastoilta. Oskiloskooppi näyttää piikkimäistä signaalia. Anturaan viitta myös se, että kun liitimen ottaa irti sillä ei ole vaikutusta. Ja minulla on kolme näitä anturia joista pari on Kiinasta muutamalla kopeekalla ostettuja. Niin jotkut näistä käyttävä autoa viisi sekunttia ja jotkut vain sen pari sekunttia. Nyt kun katselin niin kyseessä täytyy olla hall anturi joka antaa digitaalista signaalia ja kampiakselilla on induktiivinen kaksinastainen analogista signaalia antava, eli siniaaltoa. Ja ilman magneettia, kuten ABS rengas. Niinkuin pieni generaattori antaisi AC jännitettä. Kansi on VVT  niin onko se sitten tarkempi säätö. Yhteen nastaan tulee 5V virta kytkettynä ja yhdessä on suora maa. Tämä pitäisi tuottaa haka-aaltoa. Mutta näin ei ole. Näkyy vain epäsäännöllistä piikkiaaltoa. En ole paljon osciloscooppia vielä käyttänyt. Mutta siinä on auto toiminto missä pitäisi jotakin järkevää näkyä. Pitääkö signaalin maa laittaa verrokkijännitteeseen vai maahan? Ilmeisesti kuitenkin signaali näkyy vaikka ei maata tai siis signaalin verrokkia laittaisi lainkaan. Niin Hall anturi lukee magneettiä joka akselin päässä on. On alkanut tuntumaan, että tuo magneetti on kuoleentunut akselin päässä. Magnettosytyksessä näin joskus käy. Niin se mittaustulos antaisi ymmärtää. Niin ja tässä ole se ongelma että auto käy hyvin pilotilla mutta ei psysy kuin sekuntteja käynniisä. Eli sytys ohjautuu kampiakselin tunnistimella mutta ei suuttimet saa ohjausta. Olen kyllä lukenut autocomilla mutta siinä ei ollut mitäänihmeellistä ja ne viat mitä ovat ei autocomilla saanut kuitattua.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2022, 23:12:16 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #66 : 27.11.2022, 09:25:39 »
Hyvä juttu. Testerillä näkisi tarkalleen mikä anturi on rikki. Ilman testeriä pikatsekkaus: Kun starttaat ja kierroslukumittari näyttää pyörityslukemaa, niin kampiakselin anturi on ehjä. Mahdollinen nokka-akselin anturivika ei estä käynnistymistä, mutta moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Peukkua harrastukseen! https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6227.0
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #67 : 27.11.2022, 09:32:48 »
Jos se käy pilotilla, niin vika on bensapuolella. Tunnistimissa ei ole ainakaan käyntiä estävää vikaa, koska kerran käy. Etanolikäytössä suuttimet voi liimautua. Laittaisin tankkiin normibensaa. Onko tarkastettu että bensaletkun jakotukin päästä tulee kunnolla bensaa startattaessa ?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #68 : 27.11.2022, 13:21:13 »
Jos se käy pilotilla, niin vika on bensapuolella. Tunnistimissa ei ole ainakaan käyntiä estävää vikaa, koska kerran käy. Etanolikäytössä suuttimet voi liimautua. Laittaisin tankkiin normibensaa. Onko tarkastettu että bensaletkun jakotukin päästä tulee kunnolla bensaa startattaessa ?

Putkessa on noin 3 barin paine, varovasti bensiinin kanssa, jos ottaa pikaliittimen irti (tulipalo-räjähdysvaara!). Tuloputkessa on useimmiten lähellä tulipeltiä olevan säätömokkulan lähellä neulaventtiili, (venttiilinhatttu irti ja paina neulaa) josta paine sihisee hallitusti pois.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=77945.msg443386#msg443386
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #69 : 27.11.2022, 16:35:08 »
No siis olen mitannut, että tulee kolme baaria bensaa. Kierroslukumittari nousee. Mutta kuten sanoin oskiloskoopilla katsottaessa ei haka aaltoa tule nokka akselilta. Aikasemmin kun antura oli rikki oli vastaava ongelma. Kyllä tässä kaikki mahdolliset viittaa tuohon anturiin. Lisäksi tosiaan mitatessa ei signaalia tule. Tietääkö kukaan onko nokkakselinpäässä magneettia oikeasti. Vai onko se vain ne neljä siivekettä ilman magneettia ja ainoa magneetti on anturin sisällä? Antura on uusi ja Motonetistä ostettu mutta se varmaan pitäsi penkittaa oskiloskoopilla että antaako se jännitettä. Onko 5V jännite oikea vai pitäisikö se olla 12V Silloin se voisi selittää signaalin puuttmisen.  Pitää perehtyä tähän nyt kunnolla. Akselilla on neljä läppää ja se pitäsi antaa siis kahdeksan hakaa kierroksella. Asian voisi testata antamalla 12V ja katsomalla että paljon anturi antaa. Mitä katselin että anturan syöttö tai referenssi voi olla 5-16V esimerkiksi ja se antaa 0-5 haka aaltoa. Joo eli laittaa autoon kiinni ja mittaa suoralla jännitteellä. Mutta ECU kiinni ei uskalla laittaa vaan liitin irti. Joo, ei kyllä se on viisi volttia se referenssi . How to bench test a 3 wire CAMSHAFT SENSOR (hall effect) video on aika hyvä. Semmonen se pitää tehdä. Joo ja ei mulla ole noita Back Probe testineuloja. Nuota pitää hommata Kiinasta käsin.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2022, 17:11:10 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #70 : 27.11.2022, 17:50:31 »
.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #71 : 27.11.2022, 19:33:10 »
V6-mallissa on sakarat eri levyisiä. Pari nokka-akselia hyllyssä, mutta ei laittamasi kuvan mukainen. Mitattiin skoopilla ja tahdistus otettiin kampiakselin pulssilta ja sitten nokat vuorotellen. Moottori kävi, vaikka vikavalo paloi ja toisen sakaran ajoitus oli pielessä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #72 : 28.11.2022, 10:17:51 »
Monessa tekstissä on niin että sytkä tulee kampiakselilta ja nokalta ruisku. Fankta on se että signaalia ei tule. Ilmarako on millejä niin siinä on varmaan yksi ja toinen on antura itsessään kun siinä on jotain elektroniikaa kun se kanttiaaltona tulee.Tässäpä on aikaa tututstua aiheeseen ja puuhastella ja mittailla.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #73 : 28.11.2022, 15:06:09 »
Oliko tuo se V6-malli ja ES9A vai mikä moottori (ei selviä viestiketjusta ja aihekin on väärä  :o.
Täysin ystävällisesti sanoen, että saisit tuon pitkällisen vian korjattua ja auton tien päälle: "Mittailemalla ei korjaannu, vaan loogisella päättelyllä ja ainoastaan testerillä". Kaverin jeesikin joskus hyvä ottaa vastaan.

Peugeot on miettinyt jo tehdessään tuon auton, siis Peugeotin lippulaivaluomuksen, että se kertoo itse mistä sitä pitää korjata.
Testerin vikakoodi ohjaa oikeaan 99% varmasti. Vinkki hakea Youtubesta 607 tietoa kannattaa.

OT: Ainakin 407 on perusteelisesti ohjeistettu korjata , sama löytynee moottorin osalta 607:sta (samat hilut PSA-sarjassa muissakin malleissa.
OT: 407 yleiseen alustakeskusteluun siirrettävää: https://youtu.be/v7UP__Aznvs.

Aiheeseen: Olisiko uusi aihe jatkossa: "607 - Moottori XXX ei käynnisty"
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -