Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 II facelift  (Luettu 18432 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #15 : 08.02.2018, 17:23:27 »
Mikä alusta! Mikä alusta!  8)
https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufUquys

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #16 : 17.04.2019, 19:08:39 »
PEUGEOT 308 GTi (263 hp) - TESTDRIVE (ENGLISH SUBTITLES) (2019)
https://www.youtube.com/watch?v=HpxClBzRYfM
Taisivat edelleen tykätä kovasti!

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #17 : 11.06.2020, 21:25:11 »
Nyt tulee edelliseen lievään faceliftiin vielä lievempi facelift, joka ei näy auton ulkopuolelta kuin tarkkasilmäisimmille, jos heillekään.

Muutokset kokonaisuudessaan:
  • Mittaristo päivittyy uusimpaan i-Cockpit 3D-versioon
  • Adaptiivinen vakionopeussäädin, jossa automattivaihteiston yhteydessä Stop & Go toiminto. Manuaalin kanssa toimii alkaen 30 km/h nopeudesta.
  • Visiopark, 180° peruutuskamera ja pysäköintiavustin, joka mittaa parkkitilan ja ohjaa auton parkkiin kuljettajan puolesta.
  • Automaattinen hätäjarrutustoiminto, joka toimii 5 - 140 km/h nopeuksissa.
  • Törmäysvaroitin, joka varoittaa jalankulkijoista 60 km/h nopeuteen asti
  • Aktiivinen kaistavahti 65 km/h nopeudesta ylöspäin
  • Kuljettajan vireystilan vaihti
  • Automaattiset pitkät valot
  • Nopeusrajoitusten tunnistus
  • Aktiivinen kuolleen kulman vahti, alkaen 12 km/h nopeudesta
  • Sähköinen käsijarru
  • DAB-radio kaikissa versiossa (Suomessa täysin tarpeeton)
  • Kaksi uutta alumiinivannevaihtoehtoa

Moottorivaihtoehdot ovat jatkossa joko 1,2-litrainen 3-sylinterinen Puretech 110 tai Puretech 130, joista ensimmäinen aina manuaalisella 6-vaihteisella laatikolla ja jälkimmäinen joko manuaalina tai EAT8-automaattilaatikolla, tai 4-sylinterinen 1,5-litrainen diesel BlueHDI 100 tai BlueHDI 130. Myös dieseleissä heikkotehoisempi aina manuaalina, tehokkaamman saa myös automaattina. Näiden lisäksi vain hatchback malli saatavana nelisylinterisellä 1,6-litraisella 263 hv moottorilla GTi-versiona.

Varustetasot ovat Active, Allure ja GT, joiden lisäksi kuhunkin varustetasoon saatavana lisävarustepakettina joko Active Pack, Allure Pack tai GT Pack. GT/GTi-versiohin saa lisäksi Black Packin, jossa maski, keulan leijona, vilkut ja sumuvalot, sivupeilien kuoret, 18" Sapphire Black vanteet ja SW-mallin kattokaiteet ovat kiiltävän mustia.

Taitaa konfiguraattorin tarve olla vähäinen, kun tarjolla vain kaksi moottoria, kolme varustetaso ja niistä jokaiseen vain yksi lisävarustepaketti. 2-litrainen HDI putoaa kokonaan pois, samoin THP-kone, muista kuin GTI:stä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #18 : 12.06.2020, 18:12:48 »
Erikoinen listaus, suurin osa noista varusteista on ollut jo a) vakiona b) lisävarusteena joko Alluressa tai GTssä. Mutta saahan siitä komean lista kun luettellaan vähän kaikkea. Mutta katotaan syksyllä jos tuon nykyisen päivittää vielä kerran...   ...jos ei muuta kiihoketta keksi niin 5-v/150 tkm takuu
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #19 : 12.06.2020, 20:01:23 »
Eiköhän se "uudistus" ole se, että lisävarusteet poistuvat ja tulee vain nuo packit. Varusteet on joko jo vakiona tai tulevat Packin mukana ja se on siinä. Toisaalta ei 308:sia kuulemma osta kukaan, kysyntääkin on niin vähän ettei edes esittelyautoa kannata pitää. Bensa vanhenee tankkiin, kun edes myyjät eivät niillä halua ajaa, eivätkä toisaalta edes saa ajaa, jos on punakilpinen. Jos joku on Peugeotista kiinnostunut, niin se on 208, 2008 tai 3008, joka kiinnostaa. Joku joskus kysyy 5008:ia ja muita malleja ei mene.

2021 tulee uusi 308 III.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #20 : 13.06.2020, 17:18:02 »
^Nimenomaan ja siksi lähes kaikki varusteet vakiona ja variaatiot minimiin. Tuosta kun vielä suoritetaan kotimaisen maahantuojan perinteinen karsiminen eli esim. GTi:tä ei tuoda, Active ja Allure packit vakioksi, niin vaihtoehtot on vähissä. Se ei tosin tule muuttamaan sitä tosiaa, ettei tätä kukaan osta, jollei hintaa lasketa useita tonneja, eikä sittenkään.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 308 II facelift
« Vastaus #21 : 13.06.2020, 20:53:55 »
Sääli sinänsä koska 308 on kuitenkin parempi ajettava kuin yksikään edellä mainittu. 3008 esittely autoja on kuitenkin nähty ihan liikkeessäkin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.