Kirjoittaja Aihe: 307 - Virheilmoitus "ESP/ASR system faulty" (ohjauspyörän asentotunnistus)  (Luettu 3037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeeVee

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2007 307 1,6.

Terve. ESP/ASR merkkivalo syttyy mittaristoon. En tiedä onko sattumaa vai onko aikaisemmilla toimenpiteillä yhteys keskenään. Itse uskon jälkimmäiseen. Eli lyhyesti tapahtumaketju etenee näin.
Vilkun palautus toiseen suuntaan ei aina toiminut, joten tilasin uuden vilkun viiksen (luulin siinä olevan jousikuormitteisen nystyrän olevan syypää moiseen). No ei ollut viiksi samanlainen kuin alkuperäinen, eikä ollut vika ylipäätään viiksessä. Siis purin tuon viiksipaketin todetakseni tuon aikaisemman kertomukseni. Sain kasattua takaisin tuon viiksipaketin, mutta asennuksen aikana pudotin lattialle siinä olevan summerin, siis sen mikä pitää vilkun naksunan ja antaa hälyytys äänen. Kaikki muut toiminnot toimi, mutta nämä  eivät. Samassa yhteydessä syttyi ESP/ASR valo palamaan. Nyt on laitettu uusi viiksipaketti/rattikehä, mutta tuo ESP/ASR valo vain palaa.

Ratkaisu:

Noni. Käyty paikallisessa autohuolossa joka erikoistunut sitikoihin ja pösöihin. Ohjauksen kalibrointi ei onnistunut Boschin koneella. Ilmoitti että kalibrointikulma on liian suuri. Käynti Palinilla ja auto pösön omaan testeriin kiinni ja homma kunnossa.

TeeVee

  • Vieras
Ratin asentotunnistus pitää säätää kohdilleen kun autossa on ESR.

Tarkoittaa mitä/tapahuu miten? Ja kiitos jo nyt.

TeeVee

  • Vieras
Harmittava tapaus, mutta viiksipaketilla on rajallinen elinkaari. Hyvä uusia jo. Korjaus: Auto Peugeot-testeriin kiinni. Vikakoodien luku. Jos ilmoittaa ESP-vikaa Pxxx "kalibrointi puuttuu" niin sitten testerin kohdasta "ohjauspyörän asentotunnistimen kalibrointi", autolla ajoa suoraan, pari klikkausta valikoista ja sitten ok.

Ohitse aiheen, tiedoksi. ESP tarvitsee tiedon (lähtötilanne nolla astetta ja muuttuu ohjauspyörää käännettäessä asteina vasemmalle/oikealle), kumpaan suuntaan rattia on käännetty, sen mukaan antaa jarrupainetta (ABS-ESP purkin kautta) auton eri pyörien jarruihin yksittäisesti ja pyrkii gyroskoopin kera oikaisemaan auton hallintaan, eli kulkusuuntaansa  ;).

Kiitos ohjeista. Eli aika Peugeot huoltoon.