Kirjoittaja Aihe: 2008 - OBD portin sijainti, start/stop toiminta  (Luettu 2603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 2008 - OBD portin sijainti, start/stop toiminta
« Vastaus #15 : 19.08.2021, 08:56:06 »
Taitaa olla enää muutamassa Autokeskuksen pisteessä valtuutettu huolto jäljellä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

jarmot

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2008 - OBD portin sijainti, start/stop toiminta
« Vastaus #16 : 19.08.2021, 12:00:52 »
Jep. Tuo rouvan käkkänä ostettiin Airportista Vantaalta ja varsinainen huolto jos jotain isompaa tarvitsee tehdä on myyjän mukaan Konalassa. Pikkufiksaukset varmaan tekevät Airportissa ja jos vähänkään työläämpää tulee eteen niin sitten Konalaan.

jarmot

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2008 - OBD portin sijainti, start/stop toiminta
« Vastaus #17 : 01.10.2021, 08:34:39 »
Tilannepäivitystä start/stop automatiikan toimintaan. Nyt kun autolla on enempi ajeltu niin SS on alkanut toimimaan normaalisti. Ilmeisesti autoliikkeessä seisominen ja koeajelujen pätkäajot ovat vaikuttaneet akun varaustilaan tai auto muuten päätellyt, että ei SS:ää käytetä.

Puoli tuntia auto seisoneena oli akkujännite alimmillaan 12.31 V ja startatessa kyykkäsi 10.71 V.


 


kurkimies

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 282
Vs: 2008 - OBD portin sijainti, start/stop toiminta
« Vastaus #18 : 01.11.2021, 04:52:44 »
Tuo tipahtaminen on ihan normaalia eli ihan ok lukema. Olisin enemmän huolisani, jos jännite tipahtaisi starttaamisen aikana reippaasti vaikka 8-9.6v. 60% varaus vastaa 12.24v ja 70% varaus vastaa 12.37v. Ja olisi hyvä laittaa se ylläpitolaturi kiinni vaikka 24tunnin ajaksi varsinkin jos on ajettu pidempään lyhyttä matkaa.