Kirjoittaja Aihe: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit  (Luettu 686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

K.K.D

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« : 29.08.2022, 20:47:03 »
Auto: 607 3.0 v6

Testerissä nokka-akselien asennot etummainen 36 takimmainen 35 ,mutta magneettiventtiilien tila ei aktiivinen.Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimään

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #1 : 30.08.2022, 07:51:42 »
Tarkista vielä ajaessa, kun moottorissa on kuormitusta ja lämmennyt. Nokan asento voi olla jäänyt muistiin, mutta asteen heitto ei pitäisi vaikuttaa. Onko vikakoodeja? Onko motti tehoton verrattuna aiempaan?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

K.K.D

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #2 : 30.08.2022, 16:43:27 »
Onhan siinä se 0349 koodi ja häiriövalo syttyy enkä oikein pääse jyvälle mistä johtuu.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

K.K.D

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #4 : 30.08.2022, 20:22:44 »
Näitä oon lukenu jo aiemmin,kun vielä tietäsi sen lopputuleman eli onko vika selvinnyt ja saatu korjattua jotenkin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #5 : 31.08.2022, 10:05:40 »
Näitä oon lukenu jo aiemmin,kun vielä tietäsi sen lopputuleman eli onko vika selvinnyt ja saatu korjattua jotenkin.

Joo, ehkä vireillä olevassa toisessa tapauksessa ovat loppuneet voimat korjata "lähes mahdotonta vikaa, ilman syvällistä tietämystä" ja onkin saattanut auton paaliin. Mm. Julkusen Citroen-Peugeot korjaamo osaa tehdä nokka-akselien  uudelleen ajoituksen jigillä, mutta oskilloskoopilla ja napsutellen sakarapyörä kohdilleen onnistuu ilman jakopään purkamista. Muutama tapaus on, että sakarapyörästä on lohjennut palanen pois ja ecu saa väärää pulssia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

K.K.D

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #6 : 12.09.2022, 13:52:41 »
Selvisi vika ,kun kerkesin viikonloppuna tutkimaan sakarapyörä oli kokonaan irti takimmaisesta nokka-akselin päästä,ohkasella pultilla ja mutterilla kiinni sitikka foorumilla löytyvien ohjeiden mukaan.Toivottavasti kestää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 3.0 v6 magneettiventtiilit
« Vastaus #7 : 12.09.2022, 20:34:14 »
Hyvä juttu. Miten sait ajoituksen kohdilleen, tuurilla vai oli merkit oikeasta asennosta?. Ja jos oli irrronnut kirjoituksesi mukaan "kokonaan", niin eihän se pääse irtoamaan akselilta?
Aiheen voisi muuttaa vikakoodi ja nokka-akselien ajoitus-teemaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -