Auto: Peugeot 205 gti 1.9, 1990, 287 tkm.
Vaihdettiin veljen autoon eka kertaa itse jakopäänhihna.
Myös uusi kiristin ja vesipumppu.
Yläpää ja alapää oli lukittuna, kun vanha hihna oli irti. Alapää oli lukittuna myös silloin, kun irroitettiin kampiakselin pultti. Myös silloin, kun kiristettiin kampiakselin pultti. Pultti kiristettiin käsin momenttiavaimella. Yläpäässä ei ollut lukitusta silloin, kun avattiin tai kiinnitettiin kampiakselin pulttia.
Ennen käynnistystä katsottiin, että esim. yläpää ja alapää on kohdallaan (pultti ja poranterä hihnapyörien rei'issä).
Eka käynnistys, niin venttiilikopasta kuuluu ykkössylinterin kohdalta metallista klapinaa ja jossakin kuuluu kirskuna. Ei uskallettu pitää käynnissä pitkään, vaan sammutettiin.
Mikäs on ehkä mennyt pieleen? Osaako joku kokeneempi kertoa? Kaikki tehtiin ohjeiden mukaan tietääkseni ja pidettiin huoli ettei moottorin yläpää ja alapää pyöri, kun hihna on irti.