Hieman ehkä OT mutta kun täällä on tuota 508:n olemusta kyseenalaistettu niin kommentoin näin yhden asiakkaan näkökulmasta sitä ja koko merkkiä. Aikanaan harkitsin edellistä mallia mutta pidin sitä liian hajuttomana ja mauttomana, päädyin silloin C5X7:aan. Nykymallistossa Stellantiksella on Insignia joka kilpailee Superb:n ym. kanssa, ymmärrän ettei ihan samaan markkinaan haluta toista tuotetta. Nyt viimeksi minulla oli tasan yksi vaihtoehto valintaa tehdessäni, 320e, enkä vielä ole katunut. Mutta on selvää ettei tuosta massojen autoa tule koskaan, ne ajat kun esim. 405:ia tuli vastaan joka risteyksessä ovat takana.
Kävin autolla heittämässä lenkin Euroopassa, ei juuri näkynyt muita vastaavia Saksassa, Ranskassa tai Espanjassa. Ei tosin näkynyt kilpailijoitakaan ihan älyttömästi. 3008 oli joka puolella, samoin C5 Aircrossin hyvä myynti Ranskassa näkyi tien päällä. Mutta nyt kun täyssähköt yleistyvät ja niiden maantieajon kulutusta täytyy saada alas, niin epäilen että pienemmän vastuksen matalat autot nostavat osuuttaan.
Kiinalaiset investoivat tällä hetkellä isosti sähkärien tuotantokapasiteettiin, uutta mallia puskee vanhallekin mantereelle kohta tosissaan kaikissa perussegmenteissä. Siksi on vaikea nähdä että perussedanien markkinaan on paluuta, toinen juttu on sitten että onko elämisen edellytyksiä ylemmässäkään markkinassa, sinnekin on kova pyrky monella. Stellantiksen etuna on olemassa oleva kattava organisaatio Euroopassa ja sillekin joku laskee hinnan. Niin tai näin, muutaman vuoden päästä automarkkina on todennäköisesti muuttunut ja asemien hakeminen on menossa. Strategian mukaan Peugeot on konsernin toiseksi parasta niin sen täytyy näkyä asiakkaalle tuotteen ja palvelun ominaisuuksissa sekä hintalapussa. Palvelusta vielä sen verran että minullekin soitettiin maahantuonnista kun tulee kohta eka vuosi täyteen, kysyttiin että mistä merkkiliikkeestä haluan varata huollon ja koska sopisi. Meillä on myös uutena hankittu nyt jo muutaman vuoden ikäinen BMW, ei ole soiteltu perään koskaan.