Onni onnettomuudessa, kun ei henkilövahinkoja sattunut. Onhan kitkapintojakin käsijarrukengistä irtoillut, joka on johtanut pyörän lukkiutumiseen mutta heittäiskö silti sladiin. Kaasun noston kanssa ehkä kyllä riippuen pinnan liukkaudesta. Ilman lukkiutumista, ihan jään ja lumi-/sohjopatjan päällä kaasupolkimen nosto yhdistettynä hätäiseen ohjausliikkeeseen, tarjoaa kyllä kylkeä ja jarru vaan pahentaa tilannetta. Mutta mikäli pinta ollut liukas, niin tuskin on tasaista kohtaa. Veikkaan kans, että vanne on paheksunut sivuttaista kulkusuuntaa tahi ja sekä että renkaaseen on tullut vaurio. Kerran oli ilma karannut kudosten väliin ja takarenkaan sisäpuolella oli tyrä, joka hinkkas tukivarteen. Tottahan se sitten puhkes vähän ennen rengasliikettä ja viereistä kaistaa taajamassa mua sivuuttanut kuljettaja katsoi mua otsa kurtussa. Katsoin häntä hymyillen, jolloin hän tajusi minun olevan tietoinen tilanteesta ja koitin pitää puhjenneen renkaan ajokaistani lumisella kohdalla, säästääkseni vannetta. Eli kulma ylös ja pyörittelyä. Eiköhän se selviä.