Kirjoittaja Aihe: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö  (Luettu 15202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #60 : 20.04.2018, 10:50:15 »
Kyllä ainakin 2005 607 2.2 FL:ssä koko systeemi (etu ja taka) pimeni, kun yksi taka-anturi oli rikki. Tapahtunut useamman kerran, onneksi viime kerrasta on jo vuosia. Jostain syystä kaikki hajonneet anturit ovat olleet takana, vaikka edessä on sama anturi. Noissa antureissa oli paha laatuongelma 2000-luvun puolivälissä ja niitä vaihdetiin urakalla useista PSA-malleista. Varmaan muistakin merkeistä. Anturit oliva Boschin, mutta Espanjassa valmistettuja. Ensimmäisen vaihdoin heti auton ostettuani 2010.

Tulee siis vain ilmoitus, että parkkitutka ei toimi ja symboli näyttöön. Sitten PPS2000:lla katsomalla näkee mikä anturi on rikki. Aina ollut vain yksi.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 342
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #61 : 20.04.2018, 12:13:38 »
Pimentääkö yksi viallinen tunnustin koko systeemin?

Kyllä vain. Ainakin 607:ssa.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #62 : 20.04.2018, 12:57:06 »
Koko järjestelmä on aina poissa käytöstä kun yksi anturi pimenee. Siihen lienee syynä ihan se ettei järjestelmällä ole suuren suurta virkaa käytännössä jos jokin tai jotkin anturit ei näytä mitään.
Audi A4 Tdi Q

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #63 : 20.04.2018, 20:01:50 »
No olisihan takatutkalla ihan sama virka, vaikka edestä olisi yksi anturi rikki ja sama toisin päin. Ja kyllä se olisi mahdollista näyttää kolmen ehjän anturin tieto, vaikka yksi on pimeänä. Sen pimeän anturin tiedon voisi näyttää jotenkin niin, että on selvää sen olevan poissa pelistä. Onhan tässä ketjussa jo raportoitukin, että joissain (ei 607?) systeemi toimii, vaikka yksi anturi on rikki.

Neliskanttinen terästolppa on ilmeisesti vaikea tutkalle. Tytär peruutti sellaiseen pihallamme, lommo tuli vain pari senttiä anturista sivuun. Väitti, ettei tutka varoittanut. En uskonut ennen kuin kokeilin itse peruuttaa (lähes) päin samaa tolppaa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #64 : 22.04.2018, 21:55:54 »
Tuli tutkittua helmikuussa tuollaista rikkinäistä anturia, jonka massa oli pullistunut perästä. Kaivelin massan varovasti takaa pois ja vika paljastui: anturista oli piirilevy ja pari pintaliitoskomponenttia hapettunut. Ainakin keskimmäinen vastus oli kokonaan hapettunut "poikki".



Mittailin ihan yleismittarilla vastusten & konkan arvoja ja juottelin vanhasta tietokoneen emolevystä ~vastaavat (n. 10% toleranssilla ;D ) komponentit paikoilleen. Yllätys oli suuri, kun autossa kokeillessa parkkitutka lähti toimimaan ja muistiin ei tullut vikakoodeja. Tämän kokoluokan pintaliitoskomponenttien juottelu tavallisella juottimella voi sitten vaatia hieman harjoittelua, jos aiheesta ei ole hirveästi kokemusta.

Suihkautin anturin perään ensin kirkaslakkaa spraypullosta eristeeksi ja sen kuivamisen jälkeen truuttasin perän täyteen silikonia. Ainakin tähän mennessä tutkat ovat pelittäneet moitteetta. Tuon tavallisen silikonin käyttö voi olla pidemmässä juoksussa kuolemantuomio anturille, sillä normaalista silikonista erittyy etikkahappoa, mikä voi aiheuttaa korroosiota. Todennäköisesti kannattaisi käyttää jotain sikaflexiä/muuta hapotonta kumimassaa.


« Viimeksi muokattu: 22.04.2018, 22:03:19 kirjoittanut aapelih »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #65 : 22.04.2018, 22:59:04 »
Moottorisilikoni sopii metallipinnoille.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #66 : 23.04.2018, 10:31:20 »
No olisihan takatutkalla ihan sama virka, vaikka edestä olisi yksi anturi rikki ja sama toisin päin. Ja kyllä se olisi mahdollista näyttää kolmen ehjän anturin tieto, vaikka yksi on pimeänä. Sen pimeän anturin tiedon voisi näyttää jotenkin niin, että on selvää sen olevan poissa pelistä. Onhan tässä ketjussa jo raportoitukin, että joissain (ei 607?) systeemi toimii, vaikka yksi anturi on rikki.

Neliskanttinen terästolppa on ilmeisesti vaikea tutkalle. Tytär peruutti sellaiseen pihallamme, lommo tuli vain pari senttiä anturista sivuun. Väitti, ettei tutka varoittanut. En uskonut ennen kuin kokeilin itse peruuttaa (lähes) päin samaa tolppaa.

Voisihan ne olla erillisenä vikaantuessaan ja ei tuskin kummoista koodinpätkää tarvitsisikaan. Saahan ne eriytettyä diagboxillakin.

Se autoilija ilmoittautukoon jonka tutka toimii rikkinäisellä anturilla, kiitos.
Minulla on nyt ollut uudempi ja vanhempi tutkajärjestelmä käytössä ja ihan sama laulu molemmissa. Jos jossain välissä ovat tehneet eri politiikalla tutkajärjestelmiä niin mikäs siinä. Kuulisin niistäkin mielelläni.
Audi A4 Tdi Q

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #67 : 23.04.2018, 15:17:33 »
Se autoilija ilmoittautukoon jonka tutka toimii rikkinäisellä anturilla, kiitos.

Edellisellä sivulla tässä keskustelussa kaksi kirjoittajaa kertoo, että muut anturit toimivat yhden ollessa rikki. Auto tosin 407 ainakin toisella.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #68 : 24.04.2018, 08:05:35 »
Minulla herjaa että system faulty mutta etututkat kyllä toimii normaalisti, taka ei.
Kuten kirjoitin aiemmin, system faulty tulee aina tauluun kun kytkee vaihteen ja alussa etututkat toimi normaalisti, mutta takatutkat ei. Nyt etututkat toimii vain satunnaisesti, tiedä sitten "kuntoutuuko" systeemi välillä vai mistä johtuu. Vasen takatutka on se josta ongelma johtuu PP2000:en mukaan.

Citpeu

  • Vieras
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #69 : 22.07.2020, 20:04:47 »
Auto: 2008 607 x,x.

Onko kenelläkään ollut johtosarjan kanssa ongelmia? Autossani yksi etuanturi ei toimi. Kaikki muut ok eli tuntee sormella, että "värisevät" vaikkakin systeemi on vikatilassa. Uusi anturi vaihdettu ja on myös koitettu yhtä vanhaa, varmasti ehjää anturia, kyseiseen paikkaan ja uutta ostettua muuhun paikkaan jolloin "värisee". Ilmeisesti piuha poikki jostain. Kaikki kommentit tervetulleita.

Pljr

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #70 : 18.12.2022, 15:09:16 »
Hei,

Löytyykö jostain ohjeita siitä miten takapuskuria irroitetaan? 1 tutka pimeänä ja olisi kiva saada järjestelmä toimimaan.

Edit -  tämä löytyi!
https://remont-bampera.com/en/peugeot-607

Yst.terv.
Peter
« Viimeksi muokattu: 18.12.2022, 15:16:20 kirjoittanut Pljr »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #72 : 18.12.2022, 22:52:06 »
Ei tarvitse kokonaan irrottaa saadakseen anturin irti. En muista yksityiskohtia enää, mutta useamman anturin jouduin vaihtamaan kymmenisen vuotta sitten. Ensimmäisen kohdalla irrotin kokonaan myöhemmin vain raotin, joka sekin vaatii aika monen pultin avaamisen. Sitten noiden hajoaminen loppui. En tiedä oliko laatu parantunut vai johtuiko siitä, etten käytä autopesuloita kuten ehkä edellinen omistaja. Vesihän nuo tuhoaa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #73 : 19.12.2022, 09:24:09 »
Mulla ei ole 6 vuoden aikana hajonnut yhtään tunnistinta. En käytä autopesuloita enkä painepesuria.