Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat  (Luettu 3566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

itarumaa

  • Vieras
307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« : 29.01.2018, 10:06:49 »
Auto: 2005 307 CC 2,0 (1.mallisarja, VF33BRFNC83620161).

lähti pohjapanssari irti kun lumeen juutuin, tarvitsenko uutta? Ja jos tarvitsen, niin mistä voisin moisen hankkia. Merkkiliikkeessä käsittääkseni se maksaa satasen? joka on aivan liikaa muovinpalasta. Ilmaohjain näyttäisi jääneen paikoilleen, joten se olisi pelkkä pohjapanssari mikä puuttuu.

käykö esim tämä: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/83041/10837#!tab4


Heikkinor

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #1 : 29.01.2018, 10:44:12 »
Minulta on häipynyt pohjamuovi sekä Pösön 307:sta että Sitikan C2:sta. Toisen vei kettu ja toisen lumikinos. Tutkin aikoinaan uuden hankkimista kummassakin tapauksessa. En hankinut, mutta en huomannut mitään ongelmia. Ajoin Pösöllä ilman pohjamuovia vielä noin 150000 kilometriä.
Homma olisi voinut olla toinen, jos autojen alle olisi saanut kunnon panssarin, mutta ainakin Sitikan kohdalla katsottiin korjaamolla, että kiinnikkeet eivät kestäisi edes alumiinipsnssaria.
Ainoa vaikutus muovin puuttumisella saattoi olla se, että diesel-Pösössä oli sisällä vielä kylmempää kuin suojan aikana. Ko autossa ei ollut webastoa.

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #2 : 30.01.2018, 09:41:04 »
Tuo pohjapanssari on tehty ABS+PVC muovista joka kestää heikosti iskuja ja pakkasta. Paras ja joustavin valmistusmateriaali (alkuperäistä vastaava) on PE muovi. PP on seuraavaksi paras ja ABS muovit voi unohtaa, vaikka halvalla saisi.

Samoin Alvadin muoviosissa on huikeat laatuerot. Itselläni ostin samaan aikaan 307 CC:hen PE muovista valmistettu pohjapanssari ja PP muovista valmistetun sisälokasuojan. PE muovista valmistettu pohjapanssari oli hyvälaatuinen kaikin puolin, mutta sisälokasuojan viimeistelyn laatu oli niin karmea että palautin osan takaisin. En ole ikinä nähnyt niin kotikutoista sisälokasuojaa. Materiaali ei sisänänsä kerro viimeistelyn laadusta, mutta sattui ainakin 307 muoviosien kohdalla mennä sekä hinta, materiaali ja viimeistely hinnan mukaan.

PS. Enpä nyt yleisesti tiedä onko tuosta niin kamalasti hyötyä. Moottorin tila pysyy vähän puhtaampana, mutta muutoin hyödyt jää lähinnä esteettisiksi (bensamoottori). Itse ajelin 3 vuotta ilman pohjapanssaria.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2018, 09:45:02 kirjoittanut am_tiainen »

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #3 : 01.09.2018, 13:00:50 »
Auto: 2006 307 SW 1,6 (TU5JP4).

Hei. Kävin ensimmäisen kerran 2006 SW:n alla, koiranluut vaihdoin keulaan. Olin jo nähnyt yläpuolelta että moottorin alla ei ole muoveja ja oletin että auton malli on niin "hinnat alkaen" että sinne ei mitään kuulukaan. Sisälokareiden kyljissä oli ruuveille kuitenkin ne peltilipareet?
C4:een tilasin aikoinaan Alvadilta pohjamuovin mutta siellä on 307:aan tarjolla vain vuosimalliin 2005 saakka. Passaako se myös 2006 vuosimalliin suoraan? Motormarket tms. myy panssaria, metallinen varmaan koska maksaa 150€?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #4 : 01.09.2018, 21:55:00 »
Millä koneella? Esim 1.6 HDissa on muovinen levy, 1.6 bensassa ei.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #5 : 03.09.2018, 08:35:22 »
Sori, 1,6 bensa on kyseessä. Muovit vissiin erilaisia bensa/diesel -koneissa?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #6 : 03.09.2018, 09:24:05 »
Metallinen on ilmeisesti samanlainen kaikille moottoreille, mutta vaihtelee valmistusajankohdan mukaan: Linkki
Muovinen on erilainen moottorin tyypistä riippuen: Linkki
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Ikku

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #7 : 12.02.2019, 21:59:37 »
Auto: 2003 307 1,6 (109 hv, 3A/C).

Hei Auton alta kuului kolinaa..ajoin parkkihalliin ja otin kuvan alla repsottavasta osasta. Mikä se on?? Voiko itse kiinnittää vai onko pösö matkalla romikselle hinausautolla? Ajoin jäustä auraamatonra katua (kiitti Hesan lumiauraajat..) ja ilmeisesti johonkin jääklönttiin osunut.. Kuva ohessa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #8 : 12.02.2019, 22:43:05 »
Ihan rikkoutunutta siellä on. En osaa sanoa onko tuo muovia vai rautaa ja siihen kysymykseen sisältyy vastaus miten isosta hommasta on kyse.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Ikku

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #9 : 13.02.2019, 03:00:00 »
Näyttää muovilta..Jokin missä on pyöreä uloke toisessa sivussa..Laitan toisen kuva jos olisi selkeämpi.Mitä sieltä voi tippua matkalle jos härpäke irtoaa?Näyttäisi olevan kahdella barulla tai ohuella muovilla kiinni joista toinen on katkennut..

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #10 : 13.02.2019, 08:58:39 »
Muovilta näyttää kyllä. 307:koissa, ainakin joissain malleissa, on ollut sellainen suojamuovi tai "tuulenohjain" tuossa keskellä akselia, olisikohan jokin vääntösauvan suojus tai vastaava..?
Ei muuta kuin ottaa irtonaiset osat pois kolisemasta. Jos jostain saa tuollaisen uuden niin voihan sen uusimistakin sitten harkita.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #11 : 13.02.2019, 09:40:40 »
Naru vai rautalankavirityksestä päätelleen haljennut jo joskus aiemmin. Itse katsoisin saisiko tuon toisen pään takaisin kiinnikkeisiinsä (nuo reiät) ja kiinnittäisin haljenneen kohdan nippusiteillä vastakappaleeseen.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #12 : 13.02.2019, 14:16:08 »
Muovia on, ei oo vakavaa. Ottaa talteen pois rämisemästä ja kun saa auton ylös tutkii kannattaako uusia, harsiiko kasaan vai kärsiikö olla ilman
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #13 : 13.02.2019, 15:55:53 »
Auto: 2006 307 SW 1,6.

Ei ole muovia alla eikä ilmeisesti koskaan ollutkaan? Noissa alvadin tyyppisissä kaupoissa tuntuu olevan vain vanhempiin malleihin?