Myös hammastanko voi olla löysällä. Korjaamolla erikoisavain jolla hammastangon jousta kiristetään. Liiallinen kiristys ei ole suositeltavaa, koska ohjaus ei tällöin palauta kunnolla keskelle.
En muista nyt tarkasti, enkä pääse varaosakuvia katsomaan, mutta kääntölaakerin jossain kohdassa on jokin musta kumilevy. Siihen kohtaan lisätään samankokoinen kumilevy, esim. polkupyörän / auton renkaan sisäkumia. Toki tuo alkup. kumi on voinut muuttua varaosana.
Auto: 2005 307 SW 2,0 SE (2. mallisarja).
Ongelmat ranskiksen kanssa jatkuu
Etupää kolisee kanssa, tarkemmin sanottuna kolina tulee hammastangosta jossa myös käsintuntuvaa välystä.
Onko tuosta hammastangon "löysyydestä" enemmän tietoa? Soittelin muutamalle merkkikorjaamolle (Peugeot-merkkikorjaamoja, kyllä
) mutta eivät tienneet mitään siitä, että hammastankoa voisi kiristää...
Onko kukaan suorittanut "kiristystä" tai seurannut vierestä kun kiristetään (hammastankoa siis, omat hermot alkaa kiristyä jo kun seisoo Peugeotin vieressä). Onko osa jota kiristetään nimeltään "Venttiili mäntä, osa no: 4062 35"? Pitääkö hammastanko ottaa irti ennen kuin tuota pystyy kiristämään?
Toisena vaihtoehtona tietysti voisi olla sisemmät nivelet joka olisi se toivotumpi vaihtoehto...