Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 8869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juice1983

  • Vieras
607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« : 02.03.2012, 12:00:10 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (automaatti).

Molemmat akut ovat ehjiä ja ladattuja ja sulakkeista ei löydy vikaa. Ei startaa eikä tee oikein muutakaan. Tietokoneelta pääsee käsiksi kaikeen muuhun paitsi moottorin tietoihin. Onkohan tähän muuta keinoa kuin viedä merkkihuoltoon ja maksaa itsensä kipeäksi?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #1 : 02.03.2012, 13:48:49 »
Virtalukko sökö. Tarkista myös kaikki sulakkeet. Pelaako sisävalot, keskuslukko ym ?
« Viimeksi muokattu: 02.03.2012, 13:58:36 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

juice1983

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #2 : 02.03.2012, 14:23:46 »
Sulakkeet olen tarkistanut moneen kertaan. Virta menee ihan normaalisti päälle ja sisävalot ja keskuslukko toimivat. Ajotietokone vain hälyttää tuota tekstiä eikä anna tehdä mitään eli varmaan se ei halua antaa virtaa jostain syystä akulta. En tiedä, onko siinä sitten joku boottaussysteemi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #3 : 02.03.2012, 19:58:34 »
BSI temppuilee tai jokin liitos. Pitäisi mittailla jännitteitä loogisella vianhakumetodilla.. Painamalla F5 tietyssä PPS-valikossa, pääset moottorin tietoihin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mkv

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #4 : 03.10.2016, 20:28:43 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).

Moi, nostan nyt tämän vanhan triidin kun itselleni tuli täsmälleen sama vika.

Siirsin autoa eilen kahteen otteeseen n. 10 metrin matkan, enkä käyttänyt tyhjäkäynnillä kovinkaan kauaa. Noh, tänään piti lähteä töihin ja startatessa moottori lähti käyntiin, mutta muutaman sekunnin jälkeen sammui heti. Yritin startata uudestaan, mutta startti vaan pyöritti ja pyöritti ihan kuin vanha kaasarikone olisi kastellut tulpat. Noh, odottelin jokusen minuutin mutta sama homma toistui. Luin täältä forumilta ohjeita että joskus tuo lyhyen matkan ajaminen tekee tuota että moottori saa liikaa bensaa tai moottorinohjaus sekoaa. Noh, töistä tullessa(kävin siis vaimokkeen autolla töissä ja pösö jäi pihaan) ensin tarkistin vikakoodit mitä ei löytynyt, ja kokeilin sitä temppua että starttasin varmaan parikymmentä sekuntia, mutta auto ei lähtenyt siitä huolimatta. Tämän jälkeen kun laitoin virrat pois ja takaisin päälle, tulee tuo "Changing to power save mode" herja radionäyttöön. Akku on nyt latauksessa, ja toivotaan että akku vaan sippasi tai tyhjeni liikaa kun starttasin sitä. Voiko tuo aiheuttaa ajoneston päälle menon, tai olisiko ajonesto ollut alkuperäinen syy siihen ettei auto aamulla lähtenyt käyntiin? Mitään vikakoodeja tosiaan ei löytynyt ainakaan tuolla Elmin 327:lla, eikä itse autossa tullut mitään ajonestoon viittaavia merkkejä ruutuun aamulla. En tiedä sitten sainko jotain rikki sillä että yritin käynnistää autoa, vai sekosiko joku elektroniikka. Täytyy tarkistella sulakkeet kunnolla, ja mitata jännitteitä sen verran mitä osaan kun huomenna on valoisampaa. Sisävalot ja keskuslukko toimii normaalisti. MInkälainen homma tuo BSI on korjauttaa/vaihtaa itse, ja paljonko sille tulee hintaa mikäli vika löytyy siitä? Entä pitäisikö BSI:n aiheuttaa vikakoodeja luettaessa?

-Mika

mkv

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #5 : 14.10.2016, 14:20:20 »
Itse itselleni vastaten kun selvis tämäkin ongelma. Bensapumppu oli takunnut aluksi startatessa, tai sitten se lyhyt startti oli sekoittanut moottorinohjausta niinku tälläkin forumilla oli jollain toisessa triidissä käynyt. Kokeilin seuraavana päivänä starttailla pitkään, jolloin ilmeisesti se hajoitti virtalukon pohjan ja samalla akun jännite tippui niin alas että tuo power save mode tuli päälle. Se poistui heti kun startista suoraan saatiin auto käyntiin, ja onneksi vika löytyi tuosta virtalukosta joten 80 euron osalla tuosta selvittiin. Vähän vaikeutti vianrajausta kun pukkasi yhtäaikaa noin monta vikaa päälle.

TEMP_ARKISTOON

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #6 : 14.04.2022, 13:24:55 »
Täällä vähän samantyylinen homma. Vakkarilla alkoi pätkimään. Sitten ei meinannut lähteä ajon jälkeen. Ja nyt ei lupaakkaan. Power save mode nyt, kun ei ole käynnissä. Miten Power Saven saa pois että saa ikkunan kiinni. Ei virtaa pumpulle ja ei bensaa. Kaksoisrele naksuu kun otin siitä kuoren pois. Taka-akussa virtaa. Kyllä tämä virtalukkolta vaikuttaa. Meneekö näin kerralla?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #7 : 15.04.2022, 12:48:57 »
Kaikki sulakkeet ehjät. Avainantenni ehjä. Kun ottaa pois niin syttyy avainvalo. Seuraavat pitää tutkia. Virtalukon pohja, ja ajonesto. Minkä valon ajonesto sytyttää jos sytyttää. Näkeekö puolan ottamalla että tuleeko kipinää? Jotenkin tuntuu, että ajonesto on menny päälle ja pitää immo off palveluun lähettää ECU.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #8 : 15.04.2022, 13:17:22 »
Kun starttaat, niin mittaristoon tulee avaimen kuva, jonka päällä on ruksi. Ajonesto päällä. Sama tapahtuu, kun on puhelien langaton latauslaite on rattiakselin muovikoten päällä ja lataa puhelinta. Tällöin magnettikenttä menee RFID-silmukalle noin 5 cm virta-avaimen kohdalle. Ilestyy mittaristoon ruksi ja avainkuva, ajonesto.
Vaikka laittoin metalliplootun ja tinapaperia estämään kenttää, niin reagoi.
Kannattaa tutkia vielä huolella, että vika on muualla kuin ecussa tai ajonestossa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #9 : 15.04.2022, 22:23:25 »
Onko se ihan varma valo, että ajonesto on päällä. Otin antennin kauaksi avaimesta ja avainruksi valo syttyi ja sammuu vastaavasti kun laittaa avaimen lähelle. Eli sen voi sen valon perusteella sulkea pois. Sitten siinä on mahdollisuuksia. Bensapumppu, virtalukon pohja ja kaksoisrele. Onko pumpulle oma rele? Mistä saisi kytkentäkaavion. Miten kipinän voisi katsoa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #10 : 16.04.2022, 21:49:48 »
Löyty se vika kun aikana hain ja mittailin. Kaksoisrelehän siellä oli mennyt. Selvesi kun raaputun kärkiä keittiöveittellä niin rupes polttoainepumppu saamaan virtaa ja auto käymään. Laitoin einsin ikkunan kiinni manuaalisesti. Suoraan virtaa moottorin päähän ja siihen ei oikein mistään löytynyt virtakaaviota. Temic yksikön johtojen arpominen oli aika vaikeaa. Niin otti oman aikansa. Kun ajattelin että joutuu auto hinaamaan tai seisottamaan ennenkuin vika löytyy. Että pakko on ikkuna saaha kiinni. Mutta se sitten paikantukin lopulta helposti.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2022, 21:54:41 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #11 : 16.04.2022, 22:59:29 »
Hyvä juttu. Nyt sitten vaan annat Hanaa ;). DAMmin ja autosi tiedot kun annat yv, niin piuhakuvat voidaan analysoida. Laitatko releen sijainnista räpsyä tai pieni ohje, missä ja miten.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #12 : 19.04.2022, 12:37:49 »
Tuota pumppu pyöri vain hetken kun kiilasin aukaistun releen kärjet kiinni. Vedin suoran jännitteen takaloosterista pumpulle ja se oli jumissa. Vaihdoin pumpun kun sattui sellainen ylimääräinen olemaan minkä 406 joskus Saksasta tilasin. Sen laitoin Walbron pumpun tilalle ja auto rupesi toimimaan. Nyt kutenkin en saa virallista, virtaa tulemaan pumpulle. Minulla on Omron 240109 rele joka jäi 406 vianhausta. Siinä on kuitenkin 240107 ja 240109 on estonasta ettei releet mene sekaisin jonka olen viilannut pois. ja releen sisällä on neljä diodia. onkohan nyt niin, että olen ne käräyttänyt. Vanhalla en ole vielä kokeillut. Tässä on ollut niin paljon hiihtämistä tasa ja alamäkeen pääsiäisenä, ettei ole joutanut. Katsoin että ECU kytkee releen noin viideksi sekunniksi päälle ja sitten se kärjet jää auki. Näin siis aukaistu rele toimi. Siinä on siis joku alkeellinen suoja jos pumppu jumittaa. Missähän se sulake oikein on. Eli tässä on se akuutti tilanne ratkaistu mutta auto pitäisi vielä saada kuntoon lopullisesti. Hyvä kutienkin että pääsee koti pitstoppiin vaikkakin hyppyjohdolla mutta olisi mennyt haasteelliseksi hinta varikolle 130 km. Niin ja mitenkäs virtalukon pohja. Eikä se kuitenkin anna virtaa useammalle kuin vain kaksoisreleelle? Vai onko niin, että siellä kytkentärummussa olisi kytkentä vain kaksoisreleelle ja sitten muille? Se kyllä selittäisi tämän. Silloin vikaa olisi ollut kaikissa kolmessa. EI ole sulakekaaviota, ei virtapiiriä ja ei oikein varaosiakaan, ei edes yleismittaria. Vain lamppu ja muutama johonpätkän sain kuorittua vanhasta verkkolaitteesta, mutta kyllä täältä Itäkairasta pääsee Roihin. Sehän on täällä vähän eri ko siellä Etelässä missä on joka korttelissa joku liike.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2022, 12:43:50 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #13 : 21.04.2022, 06:33:27 »
Joo, virtalukon pohja. Eilen meni koulun pihalla starttaus jo huonoksi. 4162T5 näkyy olevan mutta mistä minä uuden saan. Käykö 406 kykinrumpu jos vaihtaa liittimet?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #14 : 21.04.2022, 13:32:05 »
Bensapumpun pitääkin sammua muutaman sekunnin päästä, jos auto ei ole käynnistynyt, ei siellä muuta suojaa ole kuin sulake.