Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)  (Luettu 26188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EeroN1

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #15 : 14.05.2020, 12:05:23 »
Moi

Löytyykö keneltäkään kokemusta / tietoa / esitettä 2018 vuosimallin 3008 Access autosta?
Sellainen on tulossa työpaikan kautta käyttöautoksi, harmikseni en tiedä autosta muuta kuin rekisterinumeron ja että on Access varustetason. (väriäkään en edes tiedä)
Eli tietääkseni 100hp ja manuaali.

Eero

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #16 : 14.05.2020, 16:15:45 »
 EtuSumuvalot ainakin puuttuu ja parkkitutkat
Peugeot 3008 hybrid

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #17 : 14.11.2020, 01:47:10 »
3008 HDI120 EAT6 Allure -18 ajettu 20 tkm. Hyvä ja vakaa ajettava, kevyt ohjaus. Suht hiljainenkin.  Istuma-asennonkin saa hyvän tällainen pienikokoisempi mieshenkilö, sähkösäätöinen kuskinpenkki. Saisi olla ainakin yksi esiohjelmoitava asetus lisää näiden kahden lisäksi. Penkinlämmittimet tehokkaat. Takapenkeille ei ikävä kyllä saa lämmitystä, kuten ei myöskään ratin lämmitystä.

Sähköisestä takaluukusta sen verran että voisi antaa äänimerkin kun se reagoi jalan heilautukseen eikä vasta kun luukku alkaa aueta/sulkeutua. Viiveen aikana ehtii monta kertaa heilutella jalkaa turhaan. Luukussa toinen nappi jonka painamalla saa auton kokonaan lukittua kun sulkee luukun jalan heilautuksella. Tämä saisi myös toimia kun luukun sulkee viereistä punaista sulkunappia painamalla. Nyt sen painaminen poistaa toiminnon ja auto ei lukitu.

Adaptiivinen vakionopeudensäädin aika terävä toiminnassa, jarruttaa kovasti jos joku ajaa edellä olevan väliin. Myös pisin säädettävä välimatka on liian lyhyt, 2,5 sek. Poliisin sakotusraja on 3 sek! Hyvää taas että vakkari jarruttaa tehokkaasti kun nopeutta säätää siitä alemmas. Vakkarin käyttökytkin piilossa mutta sitä oppii kyllä käyttämään. Liikennemerkkitunnistukseen liitetty nopeuden ohjelmointimahdollisuus taas turha koska  säädän aina nopeuden 5-10 km/h yli rajoituksen. Liikennemerkkitunnistuksen nopeusnäyttö häviää hetken päästä, ei mitään järkeä. Jonoaputoimintaa tässä ei ole, joten pysähtelevässä hiljaa etenevässä ruuhkassa adaptiivisesta vakkarista ei ole hyötyä. Nyttemmin sellaisenkin ilmeisesti saa. Ei ole automaattista käsijarrua muuta kuin start/stop toiminnan yhteydessä. Vähän harmittaa ettei ole EAT8, pari kuukautta myöhemmin olisi ollut. Hyvä ettei suorakytkentä vaan perinteinen momentinmuunninvaihteisto. Valot ihan kelvolliset ja vaihtoautomatiikka toimii hyvin. Takavalot palaa päiväajovalojen kanssa, hyvä. Radio ei kovin hyvä, kadottaa välillä esiohjelmoidut asemat. Ulkonäkö, edestä hyvä, takaa ei ihan niin. Jos nuo edelläluetellut puutteet saisi korjattua niin voisi käydä ihan ainoasta autosta, nyt lähinnä emännän kauppakassi.
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #18 : 14.11.2020, 07:20:07 »
Ihan soiva peli, pientä säätöä jos faceliftiin olisivat jo korjattuna. Muistipenkkien säätö on jo luxusta, kaksi esiäestusta ollut tahaton säästö. Takaluukun kanssa jalalla kikkailu on turhake, kaukkarilla auki, napilla kiinni, samoin ovet. Liikenteessä erottuu vieläkin muotoilunsa puolesta, perähän on tyyllikkämpi kuin keula. Makuasioita moni. Ajoin vastaavan ja oli hiljainen sekä näkyvyyskin hyvä autosta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #19 : 14.11.2020, 20:44:02 »
Tuosta edellisestä kirjoituksesta unohtui vielä pysäköintikameran, 360¤,  toiminta. Saisi eteenpäin ajaessa näyttää hieman pidempään kuvaa. Tuo toiminto on kuitenkin tarpeellinen kun sovittaa autoa ahtaisiin parkkiruutuihin. Toisessa autossani kuva häviää vasta kun ajonopeus ylittää 15 km/h.
Olen ehkä hieman ylikriittinen koska toisessa autossani asiat toimivat paremmin. Toisaalta se on myös kaksi kertaa kalliimpi, joten näin pitää ollakin.
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #20 : 14.11.2020, 22:39:33 »
Hauska nimi on autolla, "toisessa autossa" :-)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #21 : 15.11.2020, 13:16:19 »
On hyvä verrokki, paras auto tähän mennessä ja siitä korjattu suurelta osin takavuosien puuttet. Kyllä ne kiinalaiset osaa, ruotsalaisilla joskus hieman kummallista turvallisuusajattelua joka harmittanut käytännössä.  Siinä myös takaluukussa painike jolla lukittuu koko auto. Toisaalta sitä ei saa tehtyä jalanheilautuksella vaan luukku sulkeutuu ja ovet lukkiutuu siitä napista. Kiva käyttää kun käsissä painavat ostoskassit.  :-\
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #22 : 15.11.2020, 14:17:32 »
Tästä adaptiivisen vakkarin toiminnasta voi olla montaa mieltä. Hiljaisimmilla valtateillä tuo "kaukana" etäisyys toimii aika kivasti, kun taas ruuhkaisella motarilla tuolla "kaukana" asetuksella koko ajan joku kiilaa siihen eteen. Tällöin auto pidentää etäisyyttä edelläolevaan, ja jo hetken päästä siihen taas änkeää joku toinen auto. Motarilla "kaukana" etäisyys toimii ihan hyvin, jos nopeutta on sen verran, että voi ajella pääosin vasentakaistaa, tai ylhäisessä yksinäisyydessä oikealla kaistalla.

Mulla tuo takaluukun toimintalogiikka on just passeli. Auto lepäilee yleensä omassa tallissa, ja olisi outoa, että joka kerta kun lähden takaluukulta kädet täynnä, menisivät auton ovet lukkoon sulkiessani luukun jalanheilautuksella. Muutenkin, kyllä tuo jalkapyyhkäisy on kiva, kun tulee kaupasta ilman "vapaita" käsiä. Ei tarvi laskea kasseja likaiseen maahan, kaivaakseen avaimia taskusta. Pitää vaan muistaa, että puhelin ja avaimet samassa taskussa estävät tämän toiminnan.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #23 : 15.11.2020, 14:22:45 »
Volvo, ratissa V, käännä vasemmalle, O, oikealle. Tuo referenssihän on liian hyvä Peugeotille.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #24 : 15.11.2020, 14:37:46 »
2017 käyttökokemuksista ilmeni joitakin ikäviä asiaoita 3008:n suhteen. Näitä muistaakseni olivat: "mutteriohjaus", ajoviimassa elävä konepelti, huonosti asetetut korin osat. Onko muita asioita tullut esille? Omassa 120hdi allure 3008:ssa takapuskurin kromi listassa kromi alkanut kuplia jo toistamiseen. Alkuperäiset vaihdettiin jo aiemmin, ja nyt nämä uudetkin menevät takuuseen. Toinen ongelma tullut esille viimeviikkoina: sivupeilien automaattinen taittuminen ovia lukitessa ei aina toimi. Muuten auton kanssa vietetyt 54tkm. ovat olleet erittäin mukavia. Jälkikäteen ajateltuna eniten "ylistystä" ansainneet lisävarusteet ovat: FOCAL, 360 kamera, sähköpenkit ja sähköllä aukeava takaluukku.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #25 : 15.11.2020, 22:03:50 »
Tästä adaptiivisen vakkarin toiminnasta voi olla montaa mieltä. Hiljaisimmilla valtateillä tuo "kaukana" etäisyys toimii aika kivasti, kun taas ruuhkaisella motarilla tuolla "kaukana" asetuksella koko ajan joku kiilaa siihen eteen. Tällöin auto pidentää etäisyyttä edelläolevaan, ja jo hetken päästä siihen taas änkeää joku toinen auto. Motarilla "kaukana" etäisyys toimii ihan hyvin, jos nopeutta on sen verran, että voi ajella pääosin vasentakaistaa, tai ylhäisessä yksinäisyydessä oikealla kaistalla.
Mulla tuo takaluukun toimintalogiikka on just passeli. Auto lepäilee yleensä omassa tallissa, ja olisi outoa, että joka kerta kun lähden takaluukulta kädet täynnä, menisivät auton ovet lukkoon sulkiessani luukun jalanheilautuksella. Muutenkin, kyllä tuo jalkapyyhkäisy on kiva, kun tulee kaupasta ilman "vapaita" käsiä. Ei tarvi laskea kasseja likaiseen maahan, kaivaakseen avaimia taskusta. Pitää vaan muistaa, että puhelin ja avaimet samassa taskussa estävät tämän toiminnan.

 Siinä adaptiivisessa vakkarissa se kaukana etäisyys on mielestäni liian lähellä, itse en ajaisi sillä etäisyydellä. Kostealla kelillä kurat lentää tuulilasiin ja väli on liian lyhyt että siihen joku pääsisi juohevasti väliin. Paikallislehden "autotoimittaja" valitti 3008:n koeajossa että etäisyysvalintoja on liian vähän lyhyemmille väleille. ??? Yritin huollossa saada sitä säädätettyä pitemmäksi, mutta ei kuulemma onnistu. Ihmettelen ihmisiä jotka ajavat toistensa puskurissa kiinni. Yleensä väli on puolet siitä mitä Peugeotin vakkari antaa. Volvon vakkari pitää etäisyyden 3,5 sekunnissa, se on pidentynyt takavuosien malleista. Saisi olla vielä sekunti lisää rapakelejä varten.
Ei tuossa takaluukun toimintalogiikassa ole muuta vikaa kuin se että lukitusta ei saa tehtyä luukun painonapista. En ymmärrä miksi ei voi kun lukitusmoodi täytyy valita eri napista ennen luukun sulkemista jalan heilautuksellakin. Ihan sama kai mikä sen pulssin antaa. En ole kokeillut kaukosäätimellä josko onnistuisi.
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #26 : 15.11.2020, 22:09:10 »
Milläs Volvo estää sen, ettei joku tule sun ja edessä ajavan väliin. Pahimmillaan puolet etelän autoista ajelee sun ohi täällä Stadissa, kun vakkari jarruttelee kokoajan.
Eikös sitä toista nappia ensin painalla ovet lukitu jalkapyyhkäisyllä luukkua sulkiessa? Kohta kolme v ajeltu, enkä ole huomannut!
« Viimeksi muokattu: 15.11.2020, 22:12:19 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #27 : 16.11.2020, 01:38:59 »
Ei se estä mutta sillä pitempi väli ja auto ei tee samanlaista kovaa jarrutusta kuin Peugeot. Toimii siis pehmeämmin. Peugeotissa on muuten tehokkaamman tuntuiset jarrut. Yleensä ajan vasenta kaistaa suurinta sallittua nopeutta joten ei niitä ohittelijoita ole. Hitaammin ajavat monesti siihen väliin tunkevat kun ohittelevat vielä hitaammin ajavia. Peileihin ei katsota, ilmeisesti kun keskitytään seuraamaan edelläajavaa tappituntumalla. Niin lukittuu, hyvä että nyt tiedät. ;D
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #28 : 16.11.2020, 12:54:09 »
Yleensä ajan vasenta kaistaa suurinta sallittua nopeutta joten ei niitä ohittelijoita ole. Hitaammin ajavat monesti siihen väliin tunkevat kun ohittelevat vielä hitaammin ajavia. Peileihin ei katsota, ilmeisesti kun keskitytään seuraamaan edelläajavaa tappituntumalla.
Niin lukittuu, hyvä että nyt tiedät. ;D

Just noin. Muutenhan saisi tuulilasia uusia lähes vuosittain ja konepelti olisi ruvella. Ehkäpä Italiaano ajotapa on rantautunut Suomeenkiin.

Tuo tutkaohjattu vakkari on testattu monessa autossa (viimeksi GTE Passatissa, myös uudessa S60 sedan Volvossa). Tuo varuste tuo useimmiten vain huolta räpläta nappuloita, oma ajamisen tunne katoaa kuin Teslassa. Perusviiksi Peugeotissa on yllättävän näppärä, kun sitä osaa tottuneesti painella. Samoin tuo luukun avaus jalalla on out.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

3008

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2016-)
« Vastaus #29 : 16.11.2020, 14:38:20 »
Tutkaohjattu vakkari on ehdoton jos se vain toimii juohevasti. Oikeastaan se ja automaatti olivat minulla ehtona kun tämä 3008 ostettiin. Oli ainoa automaatti joka silloin täytti romutuspalkkion ehdot.  Volvonkin adaptiivinen on kehittynyt vuosien myötä. Ei esimerkiksi enää jarruta edellä sivutielle kääntyvästä autosta kuten Peugeot tekee. Tämän estämiseksi joutuu ennakoimaan painamalla kaasua. Volvossa myös se ominaisuus että näkee edelläajavan nopeuseron niin tietää motarilla lähteäkö ohittamaan. Toisaalta nostaa ärsytyskynnystä kun näkee miten 99% muista autoilijoista jarruttaa kameratolppien kohdalla vaikka eivät edes aja sakotettavaa tai ylipäätään ylinopeutta!  Kuten totesin enemmällä rahalla pitääkin saada vähän parempaa. Peugeot 3008 on ihan näppärä auto ja ulkomitoiltaan sopivan kokoinen, kakkosautoksi ja pienillä parannuksilla ykkösautoksikin. Neliveto siihen pitäisi myös saada. Odotan täyssähköversiota mielenkiinnolla. Nyt takuukin on taas pitempi, 5 vuotta. Yleensä vaihdan auton takuun loputtua vaikka kilometrejä ei tule kovin paljon. Tällä olisi vaihto edessä ensi vuonna.
3008 1,6 BlueHdi 120 AT6 Allure -18