Kirjoittaja Aihe: 2008 - e-2008 kokemuksia?  (Luettu 12228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 034
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #15 : 28.03.2021, 22:06:16 »
208:ssa ja 308:ssa ei moittimista mukavuuden suhteen.
e-2008 on koeajettava, kun jo ajamani e-208 oli erinomainen
...
Erittäin hyviä uutisia.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 503
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #16 : 07.07.2021, 18:12:15 »
Koeajoin muuten sähköauton eilen ensimmäistä kertaa. E-2008, erinomainen auto, paras sähkötehosteinen ohjaus, jonka olen tavannut (joku autolehti moitti voimakasta keskitystä, minun mielestä se oli ehdoton iso plussa nykyautojen usein hyvin flekmaattisten ohjausten joukossa). Muutenkin auto oli pikkuautoksi todella hiljainen ja hyvä jousitus 18-tuuman renkaista huolimatta ja autoon saa myös kunnon pullarenkaat 215/60 (65)/16. Kaikki ajamiseen liittyvä oli loistavasti toteutettu, esim.kaasun ja jarrun tuntuma, vaikea oli mitään moitittavaa keksiä.
Huonohko näkyvyys taakse oli miinusta. Takatiloja en kokeillut, mutta etutilat ok, etureunan korkeussäätö puuttui penkeistä.
Renkaat oli Michelin Primacyt ( en tiedä oliko e-primacyt), pintakovuudesta ei tietoakaan.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 503
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #17 : 07.07.2021, 18:42:16 »
Lainaus Teknavin koeajosta 19.2.2020:
Lainaus
Harmillisesti kuitenkin sähköautouutuuden jarrutuntuma on suorastaan poikkeuksellisen epämiellyttävä, mikä tekee juuri sähköauton vahvimmista puolesta eli kaupunkiajosta turhauttavaa. Jarrupoljin ei tarjoa minkäänlaista tuntumaa ja vaste on kevyt sekä jousimainen. Tästä johtuen hidastuvuutta on haastavaa säädellä pehmeästi ja etenkin auton pysäyttämisestä tulee usein epämiellyttävän töksähtävä. Polkimen lisäksi hidastuvuutta voi säätää rekuperaation kahdella asetuksella, mutta voimakkaampi ei hidasta autoa pysähdyksiin saakka. Valmistajan edustajan mukaan jarrutuntuman heikkous on tiedostettu myös Ranskan suunnalla ja käyttökokemuksien perusteella tässä saatetaan nähdä pikaisestikin muutoksia.

Koeajamassani autossa jarrujen tuntuma oli erinomainen ja ilmeisesti tämä ensisarjan autojen ominaisuus on tehtaalla korjattu.

TM-koejosta lainattua:
Lainaus
hipaisunäppäimet keskinäytön alla eivät välttämättä ole käytettävyydeltään paras ratkaisu
TM:lle tiedoksi: keskinäytön alla ei ole hipaisunäppäimiä.

TM:
Lainaus
Ohjausvoiman voimakas vaihtelu nopeuden mukaan ja siitä seuraava jähmeys suoraan ajossa on niin ikään tuttua polttomoottoriversioista.

En havainnut lainkaan näitä ongelmia.

TM:
Lainaus
ajoasento ei sovi kaikille

Ehkä näin, jos omaa kirahvin jalat tai tykkää ajaa omituisessa ajoasennossa. Nuoriso usein haluaa ajaa kädet suorana, selkänoja hyvin kallistettuna ja penkki alimmassa asennossa, se ei ole hyvä ajoasento.

TM-talvitestistä:
Lainaus
Peugeotin ohjaus kääntyy kevyen hätäisesti. Nopeuden kasvaessa voimantarve kasvaa paljon, eikä kuljettaja ihan välttämättä tiedä mitä kääntövoimaa milloinkin tarvitaan. Ohjauksessa on kapea, hieman löysä keskialue, jossa ohjaus ei kunnolla keskitä, mutta ongelmat alkavat vasta, jos katseen ottaa pois tiestä.
Ohjaus jähmettyy vedätettäessä, ja urissa ajettaessa tuntuu vetelyä. Ohjauspyörä on pieni, ja ohjaamojärjestely poikkeaa perinteisestä. Erikoisuutta on myös kaasupolkimen liikeradassa, ja talvikenkä luisuu polkimella.
Jousitus on hyvällä pinnalla tämän koko- ja hintaluokan autoksi hyvä. Mutta kun tie heikkenee, tiukka jousitus resonoi nimismiehenkiharoissa ja silloin sisämelua ja räminää riittää. Peugeot käy kaikkien urien ja kuoppien pohjalla eikä suodata niitä tarpeeksi.
Oman koeajokokemuksen mukaan TM:n moitteet jokseenkin täyttä bullshittiä. Tai kaasupolkimen liikeradassa oli se erikoisuus, että liikerata oli pitkä kuin Ferrarissa. Omasta mielestä se on pelkästään hyvä asia. Ohjauksessa en havainnut vetelyä tai jähmettymistä. kävin ajamassa hiekkatiellä ja alusta toimii hienosti, isotkin kuopat vaimeasti jymähtäen kuin isommissa autoissa, en usko että tästä kokoluokasta löytyy siltä osin parempaa. Tilanne voi tietysti muuttua jos pakkasta on -20C, mutta niin se muuttuu muillakin.
Lisäksi jousitus ei ollut tiukka vaan mukava. Jos TM sanoo jousituksen olevan jämäkkä, se tarkoittaa että paikat tippuu hampaista.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2021, 19:00:15 kirjoittanut EFL605 »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 7 369
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #18 : 07.07.2021, 18:56:17 »
Huonohko näkyvyys taakse oli miinusta.

Eikö ollut peruutuskameraa?
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 503
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #19 : 07.07.2021, 19:02:50 »
En tiedä, kun ei tullut peruutettua. Luultavasti oli. Katsoin vain visuaalisesti kuskin paikalta takanäkymiä.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 856
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #20 : 08.08.2021, 14:09:00 »
e-2008 oli huollon ajan koeajossa ja jösses sentään miten ihana auto olikin. Laadun tunne on kohentunut edelleen ja nyt pienellä otannalla uskaltaisin verrata rinkelimersun laadun tunnelmaan.

Auto oli todella hiljainen ja miellyttävän pehmeä, ei ihan niin lulla kuin Cactus oli. Kun kaikki oli niin kohdallaan kun koeajon merkeissä nyt voi olla, mutta on ihme että vieläkin tehdään penkkejä jotka eivät varmasti ole hyviä kellekkään. Pelkästään manuaalisen kallistussäädön lisääminen tekisi ihmeitä.

Ratti oli mukavasti muotoiltu ja riittävän iso. Outoa on miksi on palattu takaisin vanhoihin vakionopeudensäätimiin jotka tulivat jo 2000-luvun alussa. Pitkään etsin vakkarin nappeja kunnes tajusin niiden olevan täysin piilossa paksun ratinpuolan takana. Onko ihmiset sekoittaneet volumen ja vakkarin plussia ja miinuksia keskenään kun vakkarin säätö on ohjauspyörästä pois! En kutsu tätä kehitykseksi.

Ajettavuus oli huippuhyvää, tykkäsin kovasti kaistavahdista. Myös eri ajomoodit olivat selkeitä ja niissä oli keskenään paljon eroa. Nyt kun vielä hinnasta 10ke pois ja 100km toimintamatkaa lisää niin alan olla kiinnostunut.
Audi A4 Tdi Q

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 7 369
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #21 : 08.08.2021, 15:23:31 »
Mutta se kuitenkin latautuu aika nopeasti, että ei se vajaan 300km range enää sitten niin pahalta tunnu.

Työkaveri joka on välillä ajoi toisenmerkkisellä sanoi palattuaan Pösöön ja viiksimalliseen vakkariin, että hänen mielestään parempaa ei ole tehty.
Toki yhden ihmisen mielipide mutta itsekin tykkään tuosta, joten kuitenkin ainakin kahden ihmisen mielipide.  😁
Peugeot RCZ HDI FAP

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 856
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #22 : 08.08.2021, 16:15:07 »
Ei toimi patterivaunut omassa käytössä. Peräkärryajoa voi tulla ja tuleekin silloin tällöin jopa 500km päivässä ja myös veneen kuljetukset satunnaisesti ties minne. Talvella pääsisin tuskin mökille peräkärryn kanssa vaikka miten täynnä virtaa ja ecoilulla kuljettaisiin.

Sitäpaitsi käyn paljon mökiltä töissä eikä töissä saa ladata autoja toistaiseksi. Tämä lenkki pelkästään voi olla 350km joten ei tarvitse vielä suuremmin miettiä mitä ainetta työnnetään tankkiin.

Sitten kun ensimmäinen akkupaketti on e-2008:ssa käytetty loppuun, korvaava tekniikka tuo oletettavasti jo tuntuvasti lisää sädettä, mikäli tarvike akkupaketti vaan on järkevissä hinnoissa. Ken tietää…
Audi A4 Tdi Q

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 221
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #23 : 08.08.2021, 21:01:59 »
Istuin oli kyllä aika onneton ku vertaa 3008 istuimeen. Ehkä e-2008 GT mallissa parempi penkki. Ajettavuus ihan ok. Vilkun ääni oli kamala. Mittaristo hieno 3D.
Peugeot 3008 hybrid

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 494
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #24 : 08.08.2021, 23:25:30 »
On kolmen mielipide...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 918
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #25 : 09.08.2021, 14:05:57 »
508 I:ssä sekoiltiin sen rattiin viedyn vakkarin säädön kanssa, mutta sen jälkeen onneksi palattiin takaisin viikseen, jota pystyy käyttämään sokkona katsomatta sitä. Minulla on ollut 9 vuotta 508 ja vielä en ole tottunut noihin ratissa oleviin nappuloihin, mutta vaimon auton viiksi löytyy käsille sen enempää asiaa ajattelematta.

Täältä siis neljäs ääni viikselle ja rouvalta vierestä viides.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 034
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #26 : 09.08.2021, 14:36:00 »
Viiksistä on tällä foorumilla ollut sen verran parran pärinää, etten taida sanoa omaa mielipidettäni. Eipä sillä taida olla edes mitään merkitystä muille.

Mutta joo, 2008 ei ole suotta ollut suosittu malli nyt maailmalla ja jopa Suomessa yksi Pösön "vetureista", tilastoissa ylöspäin.

Sähkömalli lienee hyvin mukava, koska polttomoottorimallikin on jo mukava.
Pikkuhiljaa kehitys kehittyy ja tulevat köyhän kansan saataville nämä sähkömallit, mutta vielä lienee vuosikymmen matkaa siihen.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #27 : 09.08.2021, 14:42:51 »
Tutut namiskuukkelit olleet omissa C5, C2, 407, 206, 307.
Onko siis vieläkin uusissa käytössä?
Mutta jos on hyvä ja toimiva systeemi (paitsi luokattoman epäkestävä vilkunviiksi), mitäpä sitä hyvää muuttamaan.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 764
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #28 : 09.08.2021, 15:45:49 »
Kuudes kannattaja viiksille. Cruise ja soitin. 2008 istuimet vaihtoon, kul 508iinkin on tuumattu vaihtaa GT:n hierovat...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 187
Vs: 2008 - e-2008 kokemuksia?
« Vastaus #29 : 09.08.2021, 19:59:33 »
Kyllä, viiksi toimii!