Kirjoittaja Aihe: 306 - Ongelmia käynnissä  (Luettu 979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tat

  • Vieras
306 - Ongelmia käynnissä
« : 17.10.2021, 13:26:20 »
PEUGEOT 306 (7B, N3, N5) 1.6 SR 1996 89hv  (Moottori NFZ) Bensa

Päästöistä ei mennyt katsastuksessa läpi: CO-pitoisuus korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea.

Käynnissä on ongelmia:
- Kuulostaa että kävisi kolmella pytyllä, etenkin 2000 kierrosta kun on niin täristää enemmän.

Lisätietoja:
- Puola, tulpat, tulpanjohdot on vaihdatettu ei kauaa aikaa sitten ja tyhjäkäyntisäädin on putsatettu juuri.
- Bensansuodatin on vaihdettu (vanha oli hyvin likainen kun aukaisin sen).
- Ilmasuodatin vaihdettu.

Kokeiltu on:
- Liittimiä tarkastettu ja suihkutettu kontaktoria.

Aikomuksena on nyt kokeilla laittaa tankkiin ruiskusuutinpuhdistusainetta, jos yksi suuttimista on likainen. Epäilimme myös kaasuläpänsäädintä/tunnistinta. Voiko olla että se olisi jotenkin kulunut kun n. 2000 kierroksen alueella täristää eniten moottoria?

RACING 106

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 306 - Ongelmia käynnissä
« Vastaus #1 : 17.10.2021, 14:39:29 »
Oliks riittävästi ajettu että katti oli kuuma ? Mulla 206 sama vika ja katsastusmies sanoi että aja kunnon lenkki vaikka moottoritietä niin varmaan korjaantuu ja näin kävi . Tuo 3:lla käynti johtuu juuri esim tukkoinen katti ja lamda yrittää sitä "korjata"
205 Gti ralliauto, 205 projekti

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 306 - Ongelmia käynnissä
« Vastaus #2 : 17.10.2021, 19:27:21 »
Oliko mikä lambda arvo. Vaihtaisin tuossa tapauksessa ja tässä järjestyksessä. Alipainetunnistin, lämpötilatunnistin, suuttimet. Tuo kuulostaa juuri suuttimelta. Käytä suuttimen liitintä irti tyhjäkäynnillä. Oikein huon suutin selviää jos sillä, ja saataa mennä yhdellä suuttimella joka on parikymppiä. Kiinasta kaikki nuo on satasen.