Kävin ostamassa tänään kyseisen auton viallisena. Moottorihäiriövalo plus muuta. Moottori tilaa tutkiessa huomasin polttoaine letkuissa kulkevan todella paljon ilmaa. Lisäksi epämääräistä kalinaa suuttimien seuduilta tietyllä kierrosluvulla joka kylläkin hävisi kun pumppasi käsipumppua. Vikakoodin nollauksen jälkeen tuli ensimmäisen kiihdytyksen aikana koodit p0087 ja p1198. No kotiin ajaessa hain ohikulkumatkalla uuden suodattimen kaupasta, mutta kymmenen kilometriä ennen kotia auto sammui. Käsipumpun pumppausta ja nilkutus kotiin kaasupohjassa kierrokset 1000-2000 välillä. Välissä moottori virkosi hetkeksi. Kotiin päästyä suodattimen vaihto. Vanha suodatin aivan tukossa, ei mennyt ilma suodattimesta suulla puhaltamalla läpi. Uudesta meni helposti. Suodattimen vaihdon ja suodattimen ilmauksen jälkeen auto oli todella vaikea saada käyntiin. Samat vikakoodit tulee edelleen ja moottori ei ota kierroksia sekä sammuilee. Onko minun ajatus oikea että pumppu otti itteensä ja nyt pitäis vaihtaa samanlainen vdo Siemens tilalle. Onko vaihdossa muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle. Tarviiko erikoistyökaluja ja muuttuuko ajoitus, vai onko näissä joku ajoitus. Hahlo oli ainakin sen näköinen että käy vain yhdessä asennossa. Sattuuko keltään löytymään pumppua. Kiitos.