Kaksoisreleen lähtöjen jännitteet pitäisi mitata, sulakkeiden mittaus ei riitä.
Tämän päivän tutkinnan saldo:
Kun auto on vikatilassa niin pumpun sulakkeelle tulee hyvin virtaa.
Missäs tämä kaksoisrele sijaitsee ja miten sen lähtöjen jännitteet mitataan?
Tutkiessani innostuin irrottamaan kaasuläppäkotelon. Oli hyvin likainen. Putsailin. Ei vaikuttanut alkuperäisen vian ilmenemiseen, mutta uusina ilmeni automaattilaatikon vika ja esp -vika. PP2000:lla tutkiessa kyse oli ilmeisesti siitä, että ECU pitää opettaa uuteen (puhtaaseen) kaasuläppään. Jotenkin yritin sitä PP:llä opettaa. Ans kattoo.
Mitään vikakoodeja ei muuten ollut. Ei moottorin ECUssa eikä BSI:ssä.
Jotenkin tuo ensimmäinen sammuminen tapahtuu aikaisemmin ja aikaisemmin. Ajelen hyvin vähillä bensoilla. Edelleen mietin voiko kyse olla bensasuodattimesta/huonosta bensasta/likaisesta tankista.