Näihin uudempiin laatikoihin niin sopeutus kuin myös "resetointi" pitää tehdä jollain laitteella eikä siis akun irroitus auta asiaa lainkaan.
Sopeutuksella kai yleisimmin tarkoitetaan sitä, että vaihteiston oppima "ajo-/ vaihtamistyyli" nollataan ja laatikko näin alkaa opettelemaan uudestaan ajajan tavoille.
Tämän lisäksi laatikossa on "öljyn kuluneisuuden" laskuri jonka voi nollata tai tätä lukemaa voi muuttaa. Sitä en osaa sanoa mihin kaikkeen tämä vaikuttaa mutta luulisi tuolla jotain virkaa olevan koska tuollainen löytyy. Kuvittelisin, että kun öljy kuluu/ ikääntyy niin sen ominaisuudet muuttuvat ja tämän laskurin mukaan vaihteiston ominaisuuksia hieman säädetään, esim. paineita vaihtojen yhteydessä tai kiihdytyksissä.