Flektin laakeri voisi olla yksi syyllinen, eräässä 309:ssä teki ihan samalla tavalla kun nopeus nousi riittävän korkealle.
Sami K on oikeilla jäljillä. Olen tehnyt hieman tutkimustyötä mahdollisista vioista joita 206:een voi ilmaantua:
- ulina yli 80 km/h -> jäähdyttimen puhallin, laakerit finaalissa, vaihda uusi flekti (
linkki)
- pärinä kylmänä -> dieselimallissa imuputki resonoi, GTI-mallissa moottorin muovikoppa resonoi, molempien parempi kiinnitys korjaa tämän
- kolina ajettaessa -> koiranluut väljiä, vaihda ne
- vettä valuu keskikonsoliin -> antennin mutterin kiristys
- mittaristoviat -> yhdessä erässä oli viallisia mittaristoja (lienevät kaikki vaihdettu)
- ajovalonpesuri jää yläasentoon -> voitele mekanismi teflonsprayllä tai vaihda uusi jossa on jäykemmät jouset
Muut viat jotka löysin olivat tutkimuksessani yksittäisiä, noita yllä mainittuja oli useampi. Lähteenä: Peugeot FAQ, Suomi24, SportPug ja Club-Peugeot forum.
Voit testata, loppuuko ulina, kun laitat jonkun pahvin maskin eteen ja käyt ajamassa yli 80 km/h. Parempi vielä jos ajat vastatuuleen. Autossasi ei ilmeisesti ole käytetty talvella maskinpeittoa, se suojelee flektiä tiesuolalta. Itsekkin odottelen, josko tuo flekti kohta alkaisi ulista, sillä lämppärin puhallin sitä jo vienosti tekee.