Kirjoittaja Aihe: 607 - Kolinoita  (Luettu 6443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 341
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #30 : 20.02.2017, 11:14:53 »
Tuntuu vähän sekoittuvan nyt kaksi tapausta toisiinsa... Ihan ehdottomasti tosiaan pystytangot vaihtoon jos niitä ei ole vaihdettu ja kannattaa kiristää mutterit hyvin ettei käy niinkuin allekirjoittaneelle.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #31 : 20.02.2017, 11:23:35 »
Kolinaa on kuulunut 306:ssa vaikka vaihdetussa osassa ei ole tuntunut irrotettunakaan välystä. Se vain liikkui kevyesti kun uutta sai liikuteltua vain vaivoin.

hejuni

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #32 : 22.02.2017, 07:07:28 »
No, marssin seuraavaksi lähimpään välitanko kauppaan...  Kyllä tämä kolina pitää saada loppumaan. 

hejuni

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #33 : 24.03.2017, 09:34:12 »
Lopen sain aikaiseksi vaihtaa ne välitangot, mutta mutta....  kolina jatkuu...  Voisin kuvitella, että se vakaajatangon kumihela on kovettunut/kulunut, vaikkakaan en sitä liikettä siihen välitangon irroituksessa saanut.  Noissa tangoissa oli kylläkin alapallot helpommin liikuteltavissa, eli havaittavaa kulumaa oli - mutta ääni ei kylläkään loppunut alustasta.  Kokeilisiko jarrunestettä tuonne kumihelaan???  yleensä se jarruneste turvottaa kumia (hetkeksi), sitten se kumi onkin entinen...

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #34 : 19.06.2018, 17:53:45 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9A, automaatti 291 000 km).

2001 v6, 291tkm ajettu kulkine itsellä. Olen kolinoita metsästänyt omastakin pösöstä kiinni ja tähän mennessä on vaihtunut "koiranluut" joka nurkkaan ja alapallot kummallekin puolelle. Edelleen kuuluu "kumeaa" ääntä epätasaisella alustalla ja heitoissa takaa ja vähän edestäkin. Ääni ei ole helposti paikallistettava kuten koiranluun pauke vaan enemmänkin runkoa pitkin tuleva ääni. Kuuluu ajossakin. En usko että renkaista johtuu, koska ne on uudet.
Onko näissä jotain tiettyjä väljistyviä kohtia mistä lähteä vikaa hakemaan. Alapalloja vaihtaessa ei tulivarsien puslat tuntuneet väljiltä sorkkaraudalla. Eniten tuo takapää harmittaa, sieltä kumisee eniten.

Btw. Alapallonivel lähti ku hitsasi runkoon m24 pultin ja 3/4" ingersoll randilla hakkasi irti. Ei oma 1/2" ir jaksanu  :P

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #35 : 19.06.2018, 21:11:23 »
Ota toiselta puolen autoa kallistuksenvakaajan tangot kokeeksi irti. Näin suljet pois tangon kumipuslat.
Audi A4 Tdi Q

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #36 : 20.06.2018, 06:44:57 »
Komppaan Janne Llää. Lisäksi V6:ssa on sähkösäätöiset iskarit, onko ääni sama sport-asetuksella? Katsastusaseman testerissä voi väännättää niveliä, löytyy piilevätkin klapit helpommin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #37 : 20.06.2018, 10:07:35 »
Kokeilenpa tuota tangon irroitusta, ja  vääntelen samalla puslia. Sport-asennolla sama ääni, jonka painaminen ei tunnu muutenkaan vaikuttavan  :o

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #38 : 20.06.2018, 12:38:32 »
Joo enpä ole havainnut eroa ajotuntumassa sportin ja automoodin välillä, piippaus on kyllä kova. Auto keikkuu kyllä pienessä nopeudessa kuin soutuvene, kun esim. risteyksessä kääntyy.

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Kolinoita
« Vastaus #39 : 20.06.2018, 19:02:58 »
Etupää tuntui vaikenevan vakaajatangon irroituksella. Takapää sen sijaan, ei vielä. Kummaltakin puolelta kuului sorkkaraudalla ylöspäin vääntelemällä samanlaista kolinaa/napsetta. Hankala paikallistaa, mutta ehkä ylätukivarresta.