Auto: 1997 406 1,8.
Sama juttu. Perheessä 20v ollut 406 1.8 vm -97 alkoi pitää samanlaista peliä. Kuumana takerteli, pätki, pärskyi, sammuili ym. Vaihdettu: Bensapumppu, tyhjäkäynnin askelmoottori, kaasuläpän asentotunnistin, kaksoisrele ja nyt viimeisimpänä lämpöanturit, kun alkoi sammahdella jo 80-asteessa. Näytti jo korjautuvan, mutta vielä kerran sammui. Missä se MAP sijaitsee, entä vikakoodinlukijan pistoke?Ei se ainakaan kojetaulussa ole.
Kone muuten toimii maantiellä hyvin ja antaa tehoa tosi ärhäkästi. Ongelmat ilmenivät helteellä taajamassa ja etenkin pitkän moottorijarrutuksen jälkeen. Nyttemmin jo muutenkin.
Lisään vielä, että kyseiseen autoon vaihdoin moottorin kymmenisen vuotta sitten ja polttoainepumpun sitten myöhemmin. Kun auto alkoi temppuilemaan viitisen vuotta sitten, niin se jäi vara-autoksi pihalle seisomaan. Nyt se tuli otettua keväällä liikenteeseen teinille ja on koko ajan parantunut antureiden vaihdon myötä tai sitten ei. Ajonesto ei ole toiminnassa. CPU päivitettiin n. 2001, jonka jälkeen kone aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä alkoi kaasutella automaattisesti itseään lämpimäksi noin puolen minuutin ajan.