Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

senormanne

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #210 : 13.07.2017, 17:37:27 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (EW7).

Tänään n. 1-2 km ajon jälkeen heitti antipollution faultin, piippaa kerran ja moottorin vikavalo jää palamaan. Ei parin tunnin aikana hävinnyt. Kone tuntuu käyvän ihan tasaisesti, tosin tyhjäkäyntikierrokset heittelevät hieman. Uskaltaako tällä ajaa?

Auto ollut mulla vasta vähän aikaa joten ei vielä kummoista tuntumaa siihen, täysi määräaikaishuolto siihen olisi ainakin tarkoitus tehdä pian (tulpat, suodattimet ym.). Edellinen omistaja tainnut laiminlyödä noita, öljyt jo kerkesin vaihtamaan. En siis tiedä oliko ensimmäinen ap-fault vai sattuiko myyntihetkellä vain hyvät taivaankappaleiden asennot. >:(

Kone myös tekee sitä, että veto häviää melkein heti kun kaasupolkimen nostaa, mikä tuntuu selvänä nykäisynä varsinkin kaupunkinopeuksissa. Voisiko näillä asioilla olla tekemistä keskenään, ja mistä kannattaisi tutkiminen aloittaa? Vikakoodit luen kun saan laitteen käsiini.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #211 : 13.07.2017, 19:33:33 »
Jos en ihan väärin muista niin vikavalossa on kaksi toimintoa. Jos se jää palamaan on autossa vika, mutta matkaa voi jatkaa, jos taas valo jää villkumaan niin on moottorivaurion riski eli kannattaa ajaa tien sivuun. Tuo antipollution fault voi tosiaan johtua useasta eri syystä joten parasta varmasti lukea vikakoodit pp2000 lukijalla niin löytyypi syyllinen vikaan helpoiten, yleistesterillä ei välttämättä saa oikeita vikakoodeja ulos.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #212 : 18.01.2018, 18:10:43 »
Kannattaa mitata akunjännite jos 2,4 v niin ainakin minun -04 2,2 406sessa sytyttää vikavalon auto seisoo usein viikon tai enemmänkin nytt on ctec kiinni eikä ole tullut vikakoodia , on aina takimmaisen lamdan lämmityksessä mukaa vikaa, jos akun jännite korkeampi niin ei sytytä vikavaloa, ehkä liittimet hapettuneita tms.

Marko1314

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #213 : 19.06.2018, 21:32:55 »
Auto: 2001 406 STW 1,8.

Fiksuna pesin moottorin ja mielestäni suojasin aratpaikat hyvin sit hetken ajelun jälkeen näyttöön tuli antipollution fault. Mihinkähän viittaa, vettä varmaan pääsy johki mut mihin. Ei vaikuta ajoon.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #214 : 19.06.2018, 21:37:04 »
Geneerinen ilmoitus kuljettajalle, siitä ei valitettavasti voi päätellä paljon. Testeriin (PP2000) kiinni niin vikakoodista voipi päätellä mistä johtuu. Mahdollisesti vettä jossain johtoliitoksessa, tai kukapa sen tietää jos vaikka olisikin juuri nyt tullut jokin oikea vika?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Kartaanimies

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #215 : 09.03.2019, 21:46:04 »
Koeta lopettaa se tankkaaminen ihan piripintaan. Lakkaa antit polluttamasta.

xJone

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
  • RCZ 2011 Asphalt
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #216 : 18.04.2019, 14:31:06 »
Katsatus lähestyy ja sitkeä antipollution fault herja iskeny. Mitään vikakoodeja pp2000 ei löydä joten aika hankala on mitään tehä. Kerran sama tullu sivuvilkun "canbus" ledpolttimosta ja vika lähti vaihtamalla tavalliset takasin ja ei oo ollu edes nyt käytössä. Ledit kyllä ois vielä jarruvaloissa ja lisäjarruvalossa, mutta ei oo tavallisia nyt vaihtaa kokeeksi kun olleet jo vuosia paikallaan. Pitänee vaan jatkaa tutkimuksia ja koittaa jos sais jonkun vian jo luettavaksi.

xJone

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
  • RCZ 2011 Asphalt
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #217 : 20.04.2019, 12:43:55 »
Auto: 2004 406 2,0 ST Executive.

Moottorin vikavalo palaa edelleen eikä vikakoodeja vaan ilmesty. Tutkailin pp2000 käynnissä olevan lämpimän auton happitunnistimen ennen ja jälkeen lukuja. Ennen näytti välillä minimissään 78mv ja pääosin oli noin 740mv. Jälkeen lukema korkeimmillaan noin 1424mv ja pysytteli lähes jatkuvasti yli 1000mv. Voiko tuossa nyt olla jotain vikaa kun pp2000 näytti että arvon pitäs olla kuitenkin alle sen 1000mv? Ja voiko sama syy olla vikavalon takana ilman että vikakoodia tulee?

xJone

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
  • RCZ 2011 Asphalt
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #218 : 22.04.2019, 14:49:55 »
Vähän päivitysta tilanteeseen. Ilman musiikkia kun maltto hetken istua autossa rupes korvaan kuulumaan epämääränen hurina takapenkin suunnalta. Auto käynnissä parkkipaikalla kuulostelin ja tuli takapenkin alta ääni ja oon nyt irrottanu penkin istuinosan ja polttoainepumppu siellä pitää voimakasta hurinaa. Ehkäpä se sitten onkin kaiken ongelman takana ja pitää uusia.

Lisäksi nyt huomannu nykimistä noi 40-50km/h vauhissa 4- ja 5-vaihteella. Kierrokset heittelehti noin 100-200 kierrosta nytkäysten aikaan.

xJone

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
  • RCZ 2011 Asphalt
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #219 : 02.05.2019, 21:49:01 »
Merkkihuollossa ei vikakoodia testerillä, mutta yleistesteri (autocom) antanu P0136 lambdatunnistimen virtapiiri (lohko1 anturi 2).

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #220 : 07.05.2019, 17:07:31 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (EW7).

Antipollution Fault (jatkossa AF) tulee heti kun käynnistää. Alussa PP2000 ei  löytänyt vikakoodia mutta koska tyhjäkäynti hävisi, tutkin konetta ja huomasin kaasupolkimen asentotunnistimen olevan löysällä, samoin oli tyhjäkäyntimoottori, alaruuvit oli unohdettu kiristää. Tämän jälkeen tyhjäkäynti palasi ja rupesi löytymään PP2000:lla moottorin vikakoodia "Hetkellinen sytytyshäiriö". Kaikki mittasuureet näyttäisi olevan kohdillaan joten ostin uuden puolapaketin. Vika on edelleen sama. Olen läpikäynyt liittimet ja konehuoneen sulakerasian, ei apua. Vika tulee muutama sekunti moottorin käynnistyttyä. Onko vinkkejä, siis muita kuin RomuKeinänen, auto on muuten ehjä ja hyväkuntoinen, ei raaskisi romuttaa.

Waltssu

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #221 : 02.07.2019, 18:26:12 »
Auto: 2003 406 2,0 (136 hv, EW10J4).

Mikähän mahtaa olla vikana, kun auto heittää Antipollution Faultit vasta, kun on ajanut noin 20km ~100km/h+ vauhtia ja rupee tehot pätkimään kaikilla nopeuksilla. Vikakoodiksi antaa P0204 Injector Circuit, eli nelossylinterin suuttimen sähköt(?). Huomasin että öljynvaihdon yhteydessä oli roiskunut öljyä liittimen päälle mikä sijaitsee suoraan öljykorkin alapuolella, putsasin liittimen ja vikakoodi hävisi itsestään ilman erillistä nollaamista. Ajelin juuri reissusta kotiin, enkä nostanut nopeutta yli 95km/h niin vikaa ei tullut koko matkalla esiin, vasta kun nostin lopussa nopeuden sinne 105km/h niin muutaman kilometrin ajon jälkeen antoi saman vikakoodin.

Mittasin ohmit suuttimien liittimien päistä ja 14,9-15 ohmia oli kaikissa.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #222 : 03.07.2019, 08:17:01 »
Vaihda ko. ruiskutussuutin. Niitä menee silloin tällöin ja jos vikakoodi ehdottaa suutinvikaa, niin kyllä se on silloin vaihdon paikka.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #223 : 03.07.2019, 16:45:08 »
Voi olla myöskin ECU viallinen.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #224 : 03.07.2019, 18:11:54 »
Vaihda suuttimen paikkaa. Jos vikakoodi seuraa mukana niin suuttimessa on vikaa. Muuten kannattaa käydä vielä kerran johdotuksen ja itse liittimen kunto läpi.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01