Auto: 2004 406 2,0 HDi (80 kW).
Missä kaikkialla on tässä 406 HDI 2004 pököttimessä mahdolliset maadoituspisteet mitkä vaan liittyy moottoriin. Akun maapiste korissa ja siittä seuraava laatikon kupeessa ja oliko kuskin jalkatilan vasemmalla puolen vielä joku. Entä ECUN? Ongelma on sellainen, että auto käy alkuun hyvin. Sit alkaa matka-ajossa nytkähtelevältä tuntuva ilmiö joka pikkuhiljaa pahenee kunnon nykimiseksi ilman mitään logiikkaa mihinkään sähkönkulutukseen liittyvää. Jossain vaiheessa huippu kierrokset jää noin 3000 veto on aivan onneton ja tyhjäkäynti noin 1300. Auto kyllä käy mutta perin juurin veemäinen ajella varsinkin risteys alueilla kun alkaa ryntäileen ja tyhjäkäynti laukkaa tässä vaiheessa 1100 ja noin 1500 välillä. Lukasin viat PP:llä ja siellä oli aikalailla hetkellisiä vikoja, ihan turbon paineesta (muistaakseni kaikenkaikkijaan yhteensä 7-8kpl) ilmastoinnin painevikaan lähtien josta jälkimmäinen ei ole ollut vuosiin käytössä(vuotaa mehut). Noin monesta viasta johtuen ajattelin, että saattaisi olla maadoitusvika tai miksei sökö akkukin mutta jaksaa se käyntiin kohtuu ok pyörittää. (Paitti että niillä viime -30 pakkasilla piippas airback faulttia, 4h lämmityksessä) Virroista en ymmärrä yhtään mitään mutta eilen latausjännite tyhjäkäynnillä 100km ajon jälkeen on 14,36. Tossa nyt yön seisseenä pikkupakkasessa käyn kohta mittaan lepojännitteen akusta vaikka nämä nyt oikein anna kuin hiukan ehkä suuntaa. Huomenna pääsen vasta testaan autoa paremmalla akulla. Pittää myös käydä kahteleen kaapelikenkiä. Mulla on jonkin verta 35mm2 karvaköyttä niin aattelin josko laittelis lumisateitten välissä uusia maadoitusjohtoja jos on esim eristeen alta murtunut poikki.
Hyviä neuvoja kuunnellaan..
EDIT: Lepojännite oli nyt 12,72 ja se oli eilen kun sammutin auton niin 12,62. Parantunut kun auto seissyt. Eikös sen pitäs olla toisinpäin?