Kirjoittaja Aihe: 406 - Konepellin ruoste  (Luettu 48053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #30 : 11.08.2006, 13:47:44 »
Automaalle lähettelin kuvia konepellistä ja tuli vastausta pitää soitella konalan toimipisteeseen jossa suoritetaan maalautöitä.

Puhelimessa mukavan oloinen jannu, aluksy pyyteli jos olisi käynyt näyttämässä peltiä, mutta hetkenkuluttua totetisi että turhaa sitä tulee näyttämään, pisti uuden konepellin tilaukseen ja kuun loppupuolella on aika vaihtoon.

ja kaikki takuun piikkiin :) kyse -01 autosta
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #31 : 16.09.2006, 09:40:26 »
Minkälaisessa kunnossa tuon konepellin pitää olla, jotta se menee vaihtoon? Tutkiskelin omaani ja olihan sielläkin ensisilmäyksellä maalin ilmavuutta eli ruostetta alla noin 5-10 cm matkalta. Ja siitähän se alkaa paheta. Pitää mennä Automaalle näyttämään.

antsu

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #32 : 16.09.2006, 09:47:24 »
Ei mullakaan ollut paljon "ilmavuutta" mutta peltityön nokkamies sanoi pellin nähtyään suoraan, että vaihdetaan. Ei tarvinnut yhtään tinkiä :)

kaitamur

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #33 : 22.09.2006, 09:49:26 »
Mun 2001-mallisessa 406:ssa on kanssa konepellin sisäpuolella yläreunassa noin 20 sentin ruostealue. Appiukkoni käsitteli sen jollain aineella, jonka pitäisi estää ruosteen leviäminen. Sitäpaitsi eihän se ruoste ole konepellissä vaan erillisessä pellissä, jota ei ole galvanoitu. En siis ajatellut itse ainakaan mennä vaihdattamaan konepeltiä, sillä eihän se voi levitä käsittelemättömästä pellistä toiseen joka on galvanoitu.

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #34 : 22.09.2006, 13:40:43 »
Mun 2001-mallisessa 406:ssa on kanssa konepellin sisäpuolella yläreunassa noin 20 sentin ruostealue. Appiukkoni käsitteli sen jollain aineella, jonka pitäisi estää ruosteen leviäminen. Sitäpaitsi eihän se ruoste ole konepellissä vaan erillisessä pellissä, jota ei ole galvanoitu. En siis ajatellut itse ainakaan mennä vaihdattamaan konepeltiä, sillä eihän se voi levitä käsittelemättömästä pellistä toiseen joka on galvanoitu.

Omassa oli ainaskin sauma ruosteessa, jolloin päädyttiin vaihtamaan koko pelti, koska sauman täydellinen puhdistaminen olisi ollut liian raju operaatio ja lopputulos tuskin uutta vastaava.
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #35 : 04.10.2006, 10:02:10 »
Tutkiskelin omaani ja olihan sielläkin ensisilmäyksellä maalin ilmavuutta eli ruostetta alla noin 5-10 cm matkalta. Ja siitähän se alkaa paheta. Pitää mennä Automaalle näyttämään.

Joo-o, vaihtoon menee minullakin konepelti.

Niin, ja toinenkin korjaus tehdään samalla, vaikka maalitakuu ei ole enää voimassa: Vasemman takaoven karmin reunassa huomasin outoa röpelöä. Tuo otetaan auki ja laitetaan kuntoon. Joskus aiemminkin olen todennut, ettei ole tarvinnut tapella Automaan kanssa takuukorjauksista. Sama linja jatkuu.  :)

Asioin tässä tapauksessa Herttoniemen Automaassa.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2006, 10:24:35 kirjoittanut artsi »

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #36 : 12.10.2006, 18:46:11 »
Joo-o, vaihtoon menee minullakin konepelti.

Niin, ja toinenkin korjaus tehdään samalla, vaikka maalitakuu ei ole enää voimassa: Vasemman takaoven karmin reunassa huomasin outoa röpelöä. Tuo otetaan auki ja laitetaan kuntoon.

Konepelti vaihdettu ja takaoven karmi laitettu kuntoon.

Samaan syssyyn vaihtoivat takaoven ikkunoiden välissä olevan raudan, siitä oli musta maali ruostunut puhki. Tuosta kun ennen korjausta kysyin, niin vastaus oli, että maalitakuu ei koske tuota. Olivatpa vaihtaneet kuitenkin, kiva niin :)

Arska

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #37 : 13.02.2007, 17:34:18 »
Nyt on sitten näidenkin korjaaminen lopetettu…

Kävin näyttämässä konepeltiä kun vähän ruostetta löytyi. Automaan mukaan selvä homma, takuuhakemus eteenpäin ja sovitaan korjausaikataulusta myöhemmin.. Kolmen vuoden maalitakuukin vielä voimassa yms.
Mutta mutta..   ..seuraavana päivänä maan auton päätös oli (valokuvan perusteella!) ettei peltiä vaihdeta takuuna, perusteena pellin etureunassa oleva kiveniskemä (joka ei ole missään yhteydessä ruosteiseen saumaan).

Lähetin palautetta nettisivujen kautta kahteen kertaan ja muistin merkata ruksin kohtaan "pyydän ottamaan yhteyttä" muttei pariin viikkoon kuulunut mitään. Seuraavaksi yritin ottaa puhelimella yhteyttä maan auton takuuosastoon mutten päässyt keskusta pidemmälle kun heillä ei ole mitään tekemistä yksityishenkilöiden asioiden kanssa, kaikki asiat hoidetaan kuulemma automaan kautta.

Ihmetyttää miten maan auto voi hylätä takuuhakemuksen joka on automaassa katsottu aiheelliseksi ja käskeä selvittää asian automaan kanssa...   ???   Automaassa asiaa on kyllä hoidettu asiallisesti ja autoa tutkittu useamman henkilön voimin mutta maan auton päätös on laki...

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #38 : 17.04.2007, 07:40:36 »
Tuo on varmasti jokaisessa GW:ssä, jos ei käyttäjä ole tajunnut varautua suojaamalla noita kohtia...
Jep, eipä ollut edellinen omistaja tajunnut suojata, käyn tänään näyttämässä niin ottavat kuvat - olivat hiukan epävarmoja meneekö takuuseen mutta lupasivat yrittää  :)
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

JS

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #39 : 19.05.2007, 17:11:19 »
Nyt on tutkittu asiaa ja takuu- ja huoltovihko kertoo maalitakuun olevan 3 vuotta huoltovihkoon merkitystä luovutuspäivästä lukien. Käväisin merkkiliikkeessä näyttämässä konepeltiä eikä ollut mitään epäselvää siitä, että vikaa on. Epäselvää sensijaan oli heillekin tuon maalitakuun pituus, sillä 2 vuotta väittivät sen olevan. Huoltovihkon heille näytin ja kun siinä selvästi lukee 3 VUOTTA, niin se sitten heidänkin mielestä näin on, mutta kovasti olivat yllättyneitä??? Minulle tuolla ei ole VIELÄ vaikutusta, mutta ihme homma tuollainen tietämättömyys kumminkin. No, se vähän nyrppii, että koettavat hiomalla/paklaamalla/maalaamalla saada pellin kuntoon. Kunnollistahan tuollaisesta ei oikein taida saada, siinä kun on juuri tuo kahden pellin sauma, josta ruostetta ei saa pois millään. Pitää vaan katsoa ja kytätä tarkkaan, jos vähänkin kuplii taas niin heti takaisin.

Tuollainen oli tilanne reilu 2 vuotta sitten, nyt pelti kukkii kauniisti ja menee vaihtoon, asia jo sovittukin.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #40 : 27.05.2007, 19:57:39 »
Noni ;), kukki tuo konepellin kuuluisa sauma meikäläisenkin GW:ssa viime kesänä. En edes tajunnut ryhtyä asiasta haloomaan Automaahan. Putsasin Dremelillä, pistin karmean hajuista ruosteenestomönjää ja pianan sinistä maalia päälle. Toistaiseksi ei ole alkanut uudestaan hilseilemään ;D.

timmi306

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #41 : 10.08.2007, 11:09:52 »
Kävin näyttämässä oman auton konepeltiä tuossa joku aika sitten ja heti luvattiin uusi laittaa, vaikka ei vielä paha ollutkaan. Tänään sain hakea auton pois ja hyvältä näyttää nyt. Samaan aikaan oli myös toinen 406 (vm. 2000) saman ongelman vuoksi laitettavana. Huollossa kertoivat että siinä saumassa tapahtuu joku kemiallinenreaktio joka saa maalin kuplimaan, minkä vuoksi ruoste sitten pääsee pesimään saumaan. Joten ilmeisesti pelkkä hionta ja ylimaalaus ei tuo pitkäaikaista apua ongelmaan.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #42 : 21.08.2007, 12:06:29 »
Kävin näyttämässä oman auton konepeltiä tuossa joku aika sitten ja heti luvattiin uusi laittaa, vaikka ei vielä paha ollutkaan. Tänään sain hakea auton pois ja hyvältä näyttää nyt. Samaan aikaan oli myös toinen 406 (vm. 2000) saman ongelman vuoksi laitettavana. Huollossa kertoivat että siinä saumassa tapahtuu joku kemiallinenreaktio joka saa maalin kuplimaan, minkä vuoksi ruoste sitten pääsee pesimään saumaan. Joten ilmeisesti pelkkä hionta ja ylimaalaus ei tuo pitkäaikaista apua ongelmaan.

Mihinkähän vedoten tuohon -00 406 on vaihdettu tai korjattu nokkapelti? Maalitakuu, puhkiruostumattomuustakuu, vai virhe tuotteessa???

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #43 : 21.08.2007, 15:02:44 »
Mihinkähän vedoten tuohon -00 406 on vaihdettu tai korjattu nokkapelti? Maalitakuu, puhkiruostumattomuustakuu, vai virhe tuotteessa???
Joo siis PITÄÄKÖ OIKEIN ISOLLA KIRJAIMILLA kirjoittaa automaahan postia, kai niillä nyt jokin kelvollinen selitys on miksi toiset korjataan ja toiset ei?
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #44 : 21.08.2007, 15:26:51 »
Omani oli viime syksynä 3,5 vuoden ikäinen, kun menin näyttämään konepeltiä Herttoniemen Automaahan. Uusi konepelti vaihdettiin mutinoitta, en nyt muista mitä sanamuotoja tarkalleen siinä käytettiin, eikä se tietenkään itselleni niin väliä ollutkaan, kun lopputulos oli haluamani. Mutta onhan tässä ketjussa kerrottu esimerkeistä, joissa tuotakin vanhempaan autoon konepelti on vaihdettu.