Auto: 1991 405 "GLX" GLI 1,6.
Itse kyllästyin viime vuonna tuohon lämppärin o-renkaiden vuotamiseen ja kävin hakemassa Peugeotin varaosatiskiltä uudet o-renkaat, oli muistaakseni molemmilla kennonvalmistajilla tietenkin erikokoiset o-renkaat.
Koska hommassa valuu jonkin verran pakkasnestettä myös lattialle, otin koko maton suosiolla irti ja pesin painepesurilla. Ei ole muuten koskaan pösössä haissut niin hyvälle kuin tuon maton pesun jälkeen. Pari päivää meni purkaessa sekä kasatessa, niin ja maton kuivaukseen varasin aikaa 6 päivää. Olihan tuo auto ennen kasausta vähän kuin varkaan jäljiltä:
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.
Auto ennen kasausta:
Jaaha, enpä sitten kuitenkaan löytänyt kaikkia kuvia, ainoastaan pari. Näistä ei tosin paljoa informaatiota näy... Kuitenkin, konehuoneen puolelta otin vain lämmityslaitteen letkut irti tulipellin lähdöistä ja irroitin sen läpiviennin. Sisäpuolelta irroitin lämppärin muoviputket niin, että ne mahtuivat menemään vähän moottoriin päin, että sain liitoksen irti ja putkenpätkät pois. Sisustaa pitikin sitten purkaa jonkin verran. :-)
Tässä kuvassa näkyy suurinpiirtein, minkä verran jouduin purkamaan kojelautaa. Vaihteensiirtoakselin yläpuolella pilkottaa hieman lämmityslaitteen kenno:
Tässä kuvassa puolestaan näkyy se "surullisenkuuluisa" 405:den lämppärin putkien liitos, eli muoviputket, joihin laitetut o-renkaat muistuttivat irrottaessa enemmän muovia kuin kumia ja katkesivat kahtia kun otin ne irti. Kuvassa näkyy hyvin myös pakkasnesteen vuotojälkiä:
Tästä kuvasta ei selviä muuta, kuin että jostain syystä(jota en nyt muista) myös kojelaudan "etulevy" piti irrottaa. Oliskohan ollut, että putkien joku kiinnitysruuvi oli hieman hankalassa paikassa, eikä sitä muuten saanut kunnolla pyöritettyä: