Ongelma:Osa 1:
Auto: 1992 309 1,4.
Taustaa: 309:stä meni kansipahvi joka vaihdettiin ja kansi laanautettiin suoraksi,ennen kansipahvin antautumista auto toimi moitteetta. Tilanne tällä hetkellä:
- Ei tahdo lähteä millään kylmänä käyntiin,kun lähtee niin täytyy pitää kaasulla käynnissä hetken aikaa.
- Lämpimänä käynnistys huonoa,ei salli kaasua heti...tukehtuu tms.prötäämistä.
- Kaasuun vastaavuus huono ajossa,tuppaa onnahtaa kun antaa happea koneelle.
- Tyhjäkäynti kylmänä korkea ja lämpimänä vielä korkeampi.
Remontin aikana huoltomies ei koskenut mihinkää anturiin,otti ainoastaan johdot pois että sai imusarjan irti. Yksi anturi ruiskun kyljessä ei anna läpän mennä kiinni,ei kuumana eikä kylmänä, kuva liitteenä.
Kuvassa näkyy toppari ruuvi joka on irti vastakappaleesta,vastakappaleessa on jälki joka on tullut säätöruuvista.
Vikakoodit otettu ulos:
- 12
- 11
Eli ei mitään vikoja.
Osa 2:
Alipaineletkut on uusittu ja tarkistettu. Voiko nokan ajoitus vaikuttaa tällä tavalla...moottori kyllä toimii muuten, ottaa kierroksia, ei nakuttele. Imupuolella ei ole vuotoja,testasin juuri äskön brake cleanerilla.
Ratkaisu:Syyllinen oli viallinen ECT anturi (lämpötila), viallinen anturi ei antanut mitään vikakoodia joka aiheutti hieman tuskallisen tilanteen.