Auto: xxxx 307 SW 1,6 (TU5JP4, 150 000 km).
Tuli hankittua otsikon mukainen farkku, kun entisestä alkoi luistaa kytkin. Onnellisesti kävikin niin, että tässä se ei aina irroita. Kun auton sammuttaa, saa ykkösen pykälään, ja startaten liikkeelle, sitten toimii taas kytkinkin. Tekee tuon jossain välissä uudelleen. Ilmeisesti vaihdekaapelit eivät ole rikki, koska keppi on normaalin tuntuinen ja vaihteet löytyy kyllä. Tänään teki tuon, kun käynnistin autoa, kytkin oli pohjassa, silti lähti liikkeelle. Sammutus, vapaalle, käynnistys-->> vaihteet ri kytkeydy kytkin pohjassa. Uudelleen sammutus, ykkönen sisään, käyntiin kytkin pohjassa (ja silti lähti liikkeelle heti kun startti pyöritti) muutama metri ajoa ja kytkin irrottaa taas normaalisti. Onko tuossa neste-, vai vaijerikytkin? Jos se on vaijerilla, niin mikä tuon tekee vaijerin kuoriko antaa periksi? Mitä vikaa tuolta pitää alkaa etsimään? Koitin haeskella arkistosta ja tästä, mutten löytänyt äkkiseltään samanlaista vikaa. Kiitokset vastauksista.
Jussi