Ongelma:Auto: 1998 406 1,9 TD (385 000 km).
Bensiinivehkeisiin ja HDI:lle on jonkun verran tästä asiasta, mutta TD:stä en löytänyt vastaavaa. Onko näissä yleistä kannen halkeaminen tai onko jollain foorumistilla kokemusta asiasta? Jäähdytysnestettä kuluu aika reippaasti. Nestettä pitää lisätä aina tankkauksen yhteydessä, joskus alkaa varoitusvalo vilkkumaan jopa aiemmin.
Kansipahvi olisi tietenkin mukavampi vaihtoehto mutta minun tuurilla kannessa on hiushalkeama niinkuin edellisessäni 500 tkm ajetussa Avensiksessa. Onko tässä joku yleinen nesteen vuotokohta joka kannattaisi tarkistaa? Lammikkoa auto ei jätä eikä pikaisella vilkaisulla vuotokohtaa näy. Auto on ollut minulla pari kuukautta.
Laitetaan vielä sellainen oire että auto meinaa lähteä aika huonosti lämpimänä käyntiin. Harva konehan tekee tuota mutta tuskin tuo harvaksi on ehtinyt mennä? Lisäksi moottorin vikavalo palaa pari kolme sekuntia kauemmin kuin hehkun merkkivalo eikä auto käynnisty jos vikavalo palaa. Onko tuo ihan normaalia?
Ratkaisu:Kansi vaihdettu ja nesteen kulutus loppui. Sain edullisesti uuden sylinterikannen niin en alkanut edes tutkimaan vanhaa kantta. Nyt uskaltaa jo sanoa kun on jonkun verran kilometrejä takana
Mittarissa nyt noin 393 tkm.