Kirjoittaja Aihe: 3008 - Navigaattori  (Luettu 31270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #30 : 04.12.2017, 09:32:00 »
Onkos asioista tietävillä tarkempaa tilannetietoa OVS-portaalin jälleenmyyjäkoulutusten tämän hetkisestä tilanteesta? Ts. jos pyytää paikallista jälleenmyyjää laittamaan portaalissa ruksit oikeisiin paikkoihin että saisi itse tehtyä kartta- ja sovelluspäivitykset niin mahtaako onnistua? :) Entä mikähän on TomTom Trafficin aktivoinnin tilanne?
Ei ole ilmeisesti tilanne pahemmin muuttunut aiemmasta, eli pähkinänkuoressa: maahantuoja ei halua ottaa OVS-portaalia käyttöön eikä näin ole antaa mahdollisuutta meille 2016-2017 myytyjen PSA-autojen navigointijärjestelmän lopulliseen käyttöönottoon Suomessa.

Härnäsin kesällä innokasta it-eksperttiä Herttoniemen Veholla, ja tässä viimeisin vastauksensa elokuulta:

"Soitin eilen Citroenin maahantuonnissa työskentelevälle kouluttajalle, jonka kanssa oli aiemminkin puhetta OVS-järjestelmästä ja Tomtom Traffic-ominaisuudesta Suomessa. Hän oli viime kuussa kursseilla ollessaan kysynyt em. järjestelmien saatavuudesta Suomessa ja vastaus oli että ei ainakaan vielä tänä vuonna ole tulossa, eikä ensi vuoden tilanteestakaan ole vielä tietoja tai tarkempaa aikataulua. Asiasta on kuitenkin ollut puhetta maahantuonnissa viime aikoina, mutta lopputulos on ollut että OVS-portaali ei ole ainakaan vielä Suomessa tarpeellinen koska Tomtomin järjestelmä ei ole vielä saatavilla Suomessa.

Tarkistin vielä Grand C4 Picasson esitteestä tiedot navigaattorin ominaisuuksista ja viimeisellä sivulla lukee että autojen varustetaso vaihtelee maittain (liitteenä kopio viimeisestä sivusta).
 
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis se, että käytte lomareissullanne Citroenin edustajalla jossain Euroopan maassa kytkemässä ominaisuuden käyttöön jos se vain onnistuu vaikka auto on ostettu Suomesta."

Kyllä tuo viimeinen lause on kuin märkä rätti päin naamaa, osoittaa hyvin miten meitä PSA-tuotteita ostaneita Suomessa arvostetaan!

Tuo meiltä pois otettu etu ei ole aivan vähäinen: TomTom Traffic -palvelun täysimääräinen käyttömahdollisuus sekä lisäksi ilmaiset ajantasaiset päivitykset järjestelmään (kartat + muut tiedot) 4 kertaa vuodessa koko auton 3 vuoden takuun ajan!

Jos kanssani samalla lailla tuntevia löytyy teiltä 3008/5008 -joukoista, niin ehdotan yhteistä aktiviteettia hyödyntäen merkkikerhojamme (kts. viestini 29.6.). Kerhojen vetäjät pääsisivät sopivasti briifattuina yhdessä keskustelemaan Auto-Bonin toimarin kanssa ja siitä homma lähtisi liikkeelle!

Löytyykö vielä taisteluhenkeä vai olemmeko lampaita?
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

lt

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #31 : 04.12.2017, 19:18:43 »
Kannatetaan! Joku sopiva delegaatio voisi ottaa asian puheeksi maahantuojan kanssa "hyvässä hengessä".

Mikähän mahtaa maahantuojan haluttomuuteen olla syynä, portaali on kuitenkin jo olemassa ja käytössä muualla, joten kuvittelisi sen olevan suhteellisen vaivattomasti otettavissa käyttöön myös täällä jos vain maahantuojalta vähän löytyisi halua. Kai nuo kyseiset portaalin kautta aktivoitavissa olevat ominaisuudet luulisi olevan ihan samalla lailla kotimaisen maahantuojan käytettävissä ja aktivoitavissa kuin muidenkin maiden maahantuojien. Luulisi myös helpottavan merkkiliikkeiden ja sitä kautta ehkä myös maahantuojan "turhaa" työkuormaa ja kustannuksia, jos omistajat voisivat itse hoitaa päivitykset eikä niitä (lähinnä karttapäivityksiä, softa kai tällä hetkellä päivitetään ilmaiseksi vain jos sen kanssa on ongelmia) tarvitsisi erikseen teetättää merkkiliikkeissä.

TomTom Trafficista ruuhkatietoineen on varmaan oikeasti hyötyä lähinnä pääkaupunkiseudulla, mutta olisihan se ihan kiva olla käytettävissä kun navigaattori kerran sen periaatteessa mahdollistaisi kunhan vain joku "laittaisi sen puuttuvan rastin ruutuun siellä portaalin päässä".
3008 GT BlueHDi 180 -17

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #32 : 06.12.2017, 18:24:39 »
Eipä ole tullut puheeksi, mutta karttadata ja softat kyllä löytyy suoraan Tomtom:lta:


Softapäivitys tarvitsee lisenssitiedoston, jonka saa MyPeugeot-palveluun rekisteröitymällä oman autonsa valmistenumerolla (VIN). Suomessahan tuota palvelua ei tietenkään ole, mutta joihinkin autoihin tuon näkyy saavan ladattua Ranskan MyPeugeot-palvelusta.

lt

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #33 : 07.12.2017, 17:26:28 »
Ei ainakaan itselläni toiminut kesällä kun kokeilin. Kartta- eikä ohjelmistopäivitys eivät kummatkaan suostuneet asentumaan, vaikka latailin päivitykset lisenssiavaimineen juurikin tuolta Ranskan MyPeugeot-sivuilta USB-tikulle ja tarjosin sitä autolle. Merkkiliikkeestä sanoivat että syynä on auton päästä puuttuva(t) sopivat lisenssi(t) tms. jotka estävät asennuksen. Lisenssit/avaimet/tms. pitäisi kai jaella ensin sieltä OVS-portaalin kautta autoihin että päivitykset onnistuisivat. Jostain tuohon portaalin kautta tehtävään aktivointiin löytyi valmis englanninkielinen jälleenmyyjille tarkoitettu ohjekin, ei muistaakseni tarvinnut edes kovin kummoisia temppuja tehdä, pari rastia ruutuun tms. ja sen jälkeen auton päässä pitää kai tehdä vielä joku tehdasasetusten palautus. Siis kunhan vaan saisivat sen portaalin ensin käyttöön täällä Suomessakin...

En tiedä olisiko mitään (teknistä) estettä sille, että jos joku ulkomainen jälleenmyyjä, joka portaaliin pääsee, naksuttelisi nuo päälle suomalaiselle autolle, jos jollakulla harrastajalla olisi vaikka sopivia ulkomaisia jälleenmyyjäkontakteja? :)
3008 GT BlueHDi 180 -17

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #34 : 07.12.2017, 18:41:57 »
Ei kai tuollaista estettä pitäisi olla. Väite siitä että mm. kameratolppatietoja ei olisi Suomessa saatavilla on myös enemmän kuin absurdi. Suomen kameratolpat näkyvät oikein hyvin ainakin UK:ssa tehdyssä tilauksessa. Sitä ei ole tullut testattua miten se hälyyttää, mutta data siellä ainakin on.

Karttapäivityksen ei muuten pitäisi tarvita mitään lisenssiä tällä hetkellä, vaan ainoastaan softapäivityksen. Näin ovat ainakin tuolla muualla Euroopassa kirjoitelleet, ettei mitään lisenssitiedostoja ole tuo kysellyt, kun vaan on kartta-aineiston antanut tikulla ja päivittänyt.

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #35 : 08.12.2017, 15:21:10 »
Ei ainakaan itselläni toiminut kesällä kun kokeilin. Kartta- eikä ohjelmistopäivitys eivät kummatkaan suostuneet asentumaan, vaikka latailin päivitykset lisenssiavaimineen juurikin tuolta Ranskan MyPeugeot-sivuilta USB-tikulle ja tarjosin sitä autolle. Merkkiliikkeestä sanoivat että syynä on auton päästä puuttuva(t) sopivat lisenssi(t) tms. jotka estävät asennuksen. Lisenssit/avaimet/tms. pitäisi kai jaella ensin sieltä OVS-portaalin kautta autoihin että päivitykset onnistuisivat. Jostain tuohon portaalin kautta tehtävään aktivointiin löytyi valmis englanninkielinen jälleenmyyjille tarkoitettu ohjekin, ei muistaakseni tarvinnut edes kovin kummoisia temppuja tehdä, pari rastia ruutuun tms. ja sen jälkeen auton päässä pitää kai tehdä vielä joku tehdasasetusten palautus. Siis kunhan vaan saisivat sen portaalin ensin käyttöön täällä Suomessakin...

En tiedä olisiko mitään (teknistä) estettä sille, että jos joku ulkomainen jälleenmyyjä, joka portaaliin pääsee, naksuttelisi nuo päälle suomalaiselle autolle, jos jollakulla harrastajalla olisi vaikka sopivia ulkomaisia jälleenmyyjäkontakteja? :)

Tässä samanlaisia OVS-murheita uuden Picasson omistajalta lahden toiselta puolelta:

"I have a New Citroen C4 Grand Picasso with their Connect Nav system. This ststem is able to manage TomTomTraffic but needs a sort of subscription i.e registration on something called OVS portal åt Citroen.
This should not be a problem but after a lot of struggle I get the answer from the importing company that TomTom Traffic is not available in Sweden via Citroen.
For me it's very annoying as in TomTom Navigator it works perfeclyl fine. So is their an answer ett Citroen avoid some countries with a TomTom based navsystem when TomTom own products works.
I havet also been in contact with TomTom directly and they say there is no restrictions from their side. All is in Citroen. Has anyone heard or know something about this issue and if it's possible to go around?"

Tuo uusin järjestelmä on sitikan puolella (ilmeisesti loppuvuoden 2016 autoista lähtien) nimeltään Citroen Connect Nav ja perustuu PSA/TomTom -yhteistyöhön. Olen siinä käsityksessä, että sen täysimittainen käyttöönotto edellyttää tuota OVS:n puolella tehtävää rekisteröintiä. Saman uskon olevan kysymyksessä myös uusien Peugeotien suhteen, että saa kaikkia teille luvattuja palveluita käyttöön ilman. Sotkua tässä aiheuttaa toisalta vanhempien mallien Here-karttajärjestelmän päivitykset ja sitten toisaalta keskustelu pelkistä karttapäivityksistä versus uuden TomTom -pohjaisen Connect Nav -järjestelmän täydelliset palvelut (reaaliaikaiset monipuoliset datat ja päivitykset sekä karttapäivitykset neljä kertaa vuodessa).

Ilmeisesti pohjoismaiden PSA-maahantuojat eivät ole jostakin syystä ottaneet käyttöön tuota OVS-järjestelmää, mutta nyt meidän pitäisi luoda pikkupakko tuohon.




Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #36 : 09.12.2017, 07:26:27 »
Kyllä sitikalla(ja pösöllä) on tomtom naveihin tälläkin hetkellä 5v ilmaiset mapcare karttapäivitykset neljä krt vuodessa. Ensi vuonna niitä voi itse päivittää mycitroen palvelun kautta, tällä hetkellä päivitys onnistuu ilmaiseksi merkkiliikkeessä.

Itse olen aina noita lisenssitiedostojen kanssa päivitellyt, en tiedä toimiiko ilman... Lisenssi pitää naittaa erillisen ohjelman avulla kartapäivitys tiedostoihin (juuri nuo mitä penguin linkitti)
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #37 : 09.12.2017, 09:53:33 »
Noiden navigaattoreiden eri järjestelmät ja niiden palvelut ovat melkoinen suo. Löytyy pelkkiä karttajärjestelmiä, joihin saa helpommin päivityksiä, ja sitten laajempia kokonaisuuksia jatkuvasti mobiiliyhteyden kautta päivittyvine datoineen (mm. vaara- ja ruuhkatiedotteet, polttoainehinnat reitin asemilla jne.).

Nyt liittyen tähän PSA:n ja TomTomin solmimaan sopimukseen, tuo laaja kokonaisuus on Connect Nav, jonka käyttöönotto edellyttää rekisteröinnin PSA:n OVS-järjestelmällä ja samalla tehtävän tilauksen palvelun laadusta (suurin osa palvelusta on ilmaista 3 vuoden ajan). Tämän Connect Navin erottaa siitä, että navigointinäytön oikeassa alalaidassa on teksti TomTom Traffic. Ilman tuon järjestelmän rekisteröintiä/aktivointia näytössä lukee TMC.

Oheisena linkki keskustelupalstalle, josta löytyy nimimerkin Tramps pitkä viesti (4 kk sitten).

https://en.discussions.tomtom.com/built-in-car-navigation-25/built-in-device-peugeot-nac-navi-update-1018484/index2.html

Tramps kuvaa melko hyvin toimintaketjua, jolla myyjäliikkeen toimenpiteillä (auton rekisteröinti OVS-järjestelmällä ja halutun palvelukokonaisuuden tilaaminen) sekä sen jälkeisillä aktivointitoimenpiteillä auton järjestelmässä saadaan tuo laaja Peugeot Connect Nav -palvelu pelaamaan.

Tuo OVS-järjestelmä tarvitaan nyt Auto-Bonin käyttöön, jotta Connect Navin käyttöönoton välttämätön 1. vaiheen rekisteröinti ja palvelusopimuksen teko saadaan hoidettua koskien uusia Peugeotin ja Citroenin autoja (ilmeisesti kesän 2016 jälkeen toimitettuja malleja).


Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #38 : 09.12.2017, 17:43:48 »
Itse olen aina noita lisenssitiedostojen kanssa päivitellyt, en tiedä toimiiko ilman... Lisenssi pitää naittaa erillisen ohjelman avulla kartapäivitys tiedostoihin (juuri nuo mitä penguin linkitti)

Riippuu jonkin tietyn osakomponentin softaversiosta*, että vaatiiko lisenssin vai ei. Noi lisenssit on ilmeisesti sellainen asia, joka hoidetaan sitten kun ehditään. Sen verran usein on tuo asia ollut PSA:n naveissa keskeneräinen, kun tullaan markkinoille. Sama oli RT6:n kanssa, että karttapäivitys vaatii VIN:stä lasketun lisenssikoodin. Sen lisäksi, että noissa on koodin laskeminen jo murrettu, niin kun menee ensimmäisen kerran sen koodin antamaan, niin sen jälkeen se myös vaaditaan. Itse kun en ole sitä koskaan antanut, niin päivitykset menevät sisään ilman mitään lisenssejä. Myöhemmin tuokin on sitten muutettu niin, että koodi vaaditaan alusta asti.

Näkyy vuotaneen julkisuuteen mekanismi, jolla nuo lisenssit ja lisäpalvelut saa omalle autolleen, mutta jätettäköön se nyt linkittämättä, kun ei oikein lailliselta lähteeltä vaikuttanut tuo ja joku vielä rahaakin yrittää niillä tehdä. Ranskankielisiltä Peugeot-foorumeilta löytyy, jos joku on kiinnostunut. Sen verran kuitenkin noista, että olisihan se ihan kiva, joku joskus saataisiin näitä lisäpalveluita Suomeenkin. Tomtom Trafficin puuttumattomuus on ihan maahantuojan saamattomuutta ja kädettömyyttä, siihen ei ole mitään muuta järjellistä selitystä. Sama ollut aiemmin TMC:n kanssa, jossa säästettiin muutama euro (<10 €), kun jätettiin sen tuki pois Suomessa. Tuolla Ranskan maalla saa näihin paljon muutakin sovellusta, joista osa on kuin käyttäisi nettipalveluita 20 vuotta sitten, mutta osa voisi olla ihan hyödylllisiä, jos olisivat paikallisina palveluina saatavilla täälläkin. Ei muuten, mutta kyllä PSA:n merkit jäävät kilpailussa yhtä kauemmas muiden taakse, mitä tulee infotainment-järjestelmiin.


Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #39 : 10.12.2017, 10:46:51 »
Penguin, kirjoitit:"kyllä PSA:n merkit jäävät kilpailussa yhtä kauemmas muiden taakse, mitä tulee infotainment-järjestelmiin."
3008-innostuksen vuoksi muut merkit ovat minulta jääneet tutkimatta. Millaisia infotainment ominaisuuksia ns. valtamerkeiltä löytyy?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #40 : 10.12.2017, 10:55:51 »
Nykyinen vm. 2011 508Gt alkaa olemaan niin vanhanaikainen vrt. 3008. Tuntuu todellakin eri aikakaudelta olevan, joten kuinka paljon enemmän voi olla enää tarjolla. Ehkä käyttölogiikka on eri merkeillä erilainen, mutta yleensä se ei ole ongelma muille, kuin lyhyen kokeilun tekeville arvostelijoille.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #41 : 11.12.2017, 04:53:28 »
3008:n NAC:ssa on lisää verrattuna RT6:een (Suomessa):
- navin saa näkyviin mittaristossa
- Apple Carplay & Android Auto
- suomenkieli, niille ketä se kiinnostaa

RT6:ssa on enemmän verrattuna NAC:iin (Suomessa):
- tolppakameravaroitukset

Esim. Ranskan maalla NAC:iin saa monenlaista sovellusta, joskin se on sitten toinen juttu mitä hyötyä niistä on. Samat saa käytännössä Carplay:n ja AA:n kautta, jos ei samoina sovelluksina, niin muiden sovellusten kautta, eikä ole mitään "only in Peugeot" -sovelluksia, vaan sitä mitä muutenkin on totuttu auton ulkopuolella käyttämään. PSA:n naveihin ei saa vieläkään reittejä suunnitelua kotona valmiiksi ja siirrettyä sitten valmiita reittisuunnitelmia naviin. Mediasoitin on edelleen ihan yhtä kädetön, jokaisessa uudessa mallissa tulee aina uusi tapa tuoda kappaleisiin albumin tiedot ja edelleenkin kappaleiden maksimimäärä on keinotekoisesti rajoitettu tarpeettoman pieneksi. USB-liitännät on myös jostian kivikaudelta ja järjettömän hitaita, mikä käytännössä estää nopeampien massamuistien hyödyntämisen. TV ja muut videontoistomahdollisuudet loistavat poissaolollaan, myös auton ollessa pysähdyksissä. RT6:seen tosin ratkaisu löytyi kolmannen osapuolen lisälaitteella. Radio on edelleen rätisevä FM, tosin Suomessahan DAB kuopattiin, kun täällä ollaan suorastaan neroja tässä median digitalisoimisessa. Netin kautta saa kanavat kuulumaan ilman rätinöitä, mutta kun ei sopivaa sovellusta ole RT6:ssa, eikä NAC:ssa. Kivikautisessa Volvossakin oli, pösöön se pitää kaivaa omasta puhelimesta.

Kertokaas mitä siitä 3008:n infotainment-järjestelmässä on parempaa?

Kyllä seitsemässä vuodessa olisi pitänytkin jotain parannusta tulla, mutta aika vähän sitä oikeasti on tullut ja kun sitten vielä ihan perusasioissa on menty samalla takapakkia.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #42 : 11.12.2017, 09:08:53 »
Vaikea perustella 3008:n pätevyyttä pieniin koeajoihin perustuvien tietojen pohjalta. 3008 on kuitenkin mahdollista puhumalla kertoa määränpää naville. Ainakin lähin ostoskeskus, ja  huoltoasema löytyivät ongelmitta puhekomennoilla.
Itselle riittää mobiililaitteilla saatava viihdetarjonta, ja osan siitä saa auton ruudulle ja kaiuttimiin. Televisio autossa on "turhin varuste" listalla ykkösenä. Asiat valkenevat paremmin, kunhan saan auton käyttööni. Valmistus on tällä viikolla.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #43 : 11.12.2017, 17:13:57 »
Kaiken sieltä mobiililaitteesta saa kaiuttimiin myös RT6:seen. Näytölle ei saa ilman kolmannen osapuolen komponentteja, joten sanottakoon että ei saa. 3008:ssa saa, kun on ottanut Mirror Linkin nimellä kulkevan lisävarusteen, jossa se ML ei ole ketään kiinnostava ominaisuus, vaan joko Apple Carplay tai Android Auto. Jälkimmäinen ei tosin virallisesti ole Suomessa saatavissa ja vaatii Android-laitteen päässä ominaisuuden asentamisen ei-virallisesta lähteestä. Ilman tuota Mirror Linkiä tuotakaan ominaisuutta ei ole 3008:ssa, eikä sillä ominaisuudella itseasiassa ole mitään tekemistä navin kanssa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #44 : 11.12.2017, 17:42:52 »
Olisikohan usb-porttien tiedonsiirto nopeampaa navilla varustetuissa autoissa? Komponentit ilmeisesti laskentatehoiltaan parempia navimallissa. Mihin muuhun voisi vaikuttaa? Lukemani mukaan ainakin 360 kameroihin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.