Kirjoittaja Aihe: 607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)  (Luettu 2927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meri1234

  • Vieras
607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)
« : 24.04.2014, 20:34:32 »
Auto: 2000 607 2,2 HDi (133 hv, 527 000 km).

Tosiaan, neljästä suihkusta 2 vuotaa. Onko tehtävissä mitään muuta kuin kokonaan uusien ruiskutusventtiilien vaihto? Yhden hinta varaosaliikkeessä 295.00€, yhteensä tulee siis pelkille osille hintaa lähemmäs 600,00€ + työt päälle...

Autolla kuitenkin ajettu jo reippaasti, ja arvokin autosta melko alhainen joten ei ole mitään järkeä maksaa tonnia että saa tämän vian korjattua. Yhdestä varaosaliikkeestä kerrottiin että vika voi korjaantua myös vaihtamalla pelkästään suuttimet, tämä kuitenkin onnistuu kuulemma vain jos työ tehdään nimenomaan diesel-korjaamolla, vain näissä korjaamoissa on kuulemma tarvittavat laitteet pelkkien suuttimien vaihtoon ja oikeiden paineiden määrittämiseen..

Suuttimien hinta 90,00€/kpl eli aika tuntuva ero.. Osaakohan joku sanoa tarkemmin, mistähän suuttimesta mahtaa olla kyse ja onko tosi ettei tätä korjaustyötä voi tehdä kuin vain diesel korjaamoilla? Ei kai se nyt niin tähtitiedettä voi olla ettei yksityiset korjaamot tai vaikka pörhö siihen kykenisi!?

Entäs, mitä voi tapahtua jos vain nyt ajelen menemään tuolla kottikärryllä, enkä korjauta vikaa? Voiko muita osia mennä rikki, vai tuleeko vain sama vika selvemmin esille?

Jeesus vie kun piti ikinä mennä tämmöiseen ranskan ihmeeseen kajoamaan, näitä kun ei kukaan ostakkaan, niin ei pääse eroon kuin vain romutustodistuksella.......

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)
« Vastaus #1 : 24.04.2014, 21:12:42 »
Dieselkorjaamossa voivat vaihtaa pelkän suuttimenkärjen, siihen tuo 90e hinta sopisi. Ei taida tuollainen huolto merkkiliikettä paljon kiinnostaa, olisiko edes laitteita siihen? Btw. Onhan se pirun huono auto kun ikää vasta 14 vuotta ja puoli miljoonaa ajettu eikä toimi enään kuin uusi ;)

Ps. Jos vuoto johtuu suuttimen jumittamisesta forte käsittely saattaisi auttaa, jos kyseessä on suuttimen kuluminen silloin suuttimen/kärjen vaihto on ainoa apu.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

tmex

  • Vieras
Vs: 607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)
« Vastaus #2 : 25.04.2014, 00:24:42 »
527 tkm jo menty, voisi ajatella että on suuttimet hyvin kestäneet. Riippuu mistä roikkuu. Itse vertaan tilannettasi kamuni VW TDi:hin joka luovutti 60 tkm kohdalla suuttimiensa sähköosia, uusivat kaikki takuisiin. Siitä kamu pääsi 140 tkm kohdalle ja kaksi suutinta alkoi vuotaa. Siitäpä sitä parran pärinää TDi suuttimista syntyi. Tammer diesel Tampereella tekee diesel suurin korjauksi, varmaan on Suomessa erikoistuneita liikkeitä kun kerta näitä HDi ja TDi ym nykydiesel autoja on paljon, suoraruiskujen suutinvuoto ongelmineen. Kamua ainakin varoteltiin että älä aja, suutin voi levitä niin pahasti että työntää ylenmäärin dieseliä sylinteriin joka johtaa siihen että leikkaa kone kiinni.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2014, 00:30:18 kirjoittanut tmex »

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)
« Vastaus #3 : 25.04.2014, 10:25:25 »
Näiden korkeapaineisten dieselsuuttimien kunnostus ei ole ihan yksinkertaista - mittaus- ja testauslaitteisto maksaa myös erittäin paljon, joten monikaan dieselhuolto ei huoltoja korkeapainesuuttimille tee.

Hurulau

  • Vieras
Vs: 607 - Ruiskutussuutin vuotaa (HDi)
« Vastaus #4 : 03.01.2018, 19:49:32 »
Auto: 2005 607 2,2 HDi.

Millaset korjausarvot (mm3) on jo sellasia että pitäs laittaa suutin vaihtoon?