Eipä tuo THP nyt mikään ihmeellinen öljyn syöjä ole. Tietty siitä on eri versioita ja mun kokemukset rajoittuu 150:seen ja 270:seen. Ensimmäinen tarvitsi 8 dl lisäystä 30 tkm:n vaihtovälillä ja jälkimmäisessä oli niin lyhyt vaihtoväli, ettei tarvinnut lisäillä.
Karstoittumiseen ei juuri ajotapa vaikuta, koska mikään ei huuhtele venttiileitä ja liuota karstaa pois niistä. Toki jossain on eroa, mutta ehkä se on siinä kuinka pitkää matkaa ajetaan ja missä autoa säilytetään. Ainakaan tallissa kun säilytti, niin karstoittuminen ei 100 tkm:ini mennessä ollut ongelma, mutta toisilla on tarvinnut imusarjat puhdistusta jo viimeistään 60 tkm:n kohdalla.
Jakopäästä ei voi sanoa muuta kuin, että jos ostat THP:n, niin osta vähintään 200 hv versio ja mielellään uutena. 508:ini ei tietty noita ole tarjolla, paitsi uuteen malliin, joka ehkä joskus tulee myyntiin. Käytetty alle 200 hv THP, niin yksiselitteinen suositus on jättää kauppaan. Tietty hinnastahan nämä on aika kiinni ja jos tarpeeksi halvalla saa, niin ehkä jää sitten varaa korjata.
Niin, eikä ole mitään parempaa ketjua. On eri ketjuja, mutta niitä on useampia ja mikään niistä ei kestä.