Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #105 : 20.09.2011, 18:27:40 »
Asennettiinko autoon siis ns. C-kit vai vaihdettiinko tilalle kokonaan uusi webasto kellolla?

Asennettaessa on ilmeisesti oikeaoppisesti katkaistu ilmastointilaitteen ohjausyksikön pinniin 1 menevä piuha. Tämä piuha pitää kuitenkin kytkeä releellä auton käynnistyessä, muuten lämmönsäätö ei ole mahdollista.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #106 : 20.09.2011, 18:44:09 »
Kokonaan uusi webasto kellolla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #107 : 28.09.2011, 11:37:52 »
Nyt on Webaston kytkennät korjailtu ja kaikki toimii kuten pitääkin. Suurkiitokset Savon Dieselille. Homma hoideltiin mallikkaasti loppuun asti. :)
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #108 : 29.09.2011, 06:44:13 »
Pitänee kysyä, kun liikun siellä päin seuraavan kerran. Kyseessähän on A1-huolto, joka toimii Savon Dieselin yhteydessä. Ymmärtääkseni Webaston asentamiseen on tässä tapauksessa olemassa kaksi erilaista kytkentäkaaviota. Eka kerralla oli se toimimaton ja nyt tällä kertaa oikea. Huoltomies teki eilen töitä reilun pari tuntia. Suurin osa siitä meni auton rakenteiden purkamisessa ja kasaamisessa... ;)
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #109 : 09.12.2011, 09:48:53 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti).

Webaston kanssa on vähän ongelmia. Webasto lähtee päälle ja moottori lämpenee ihan normaalissa ajassa. Auton kajuutta ei vaan lämpene kunnolla edes parin asteen pakkasilla. Tunnin päällä olon jälkeen moottori on lämmin mutta lasit ovat edelleen jäässä. Auton puhallin puhaltaa kajuuttaan lämmintä ilmaa mutta puhallin on todella pienellä. Miten puhallustehoa pystyy säätämään?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #110 : 09.12.2011, 10:06:51 »
Ei pysty säätämään valitettavasti.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #111 : 09.12.2011, 10:25:30 »
Vai ei pysty säätämään, outoa. Eikö Webastolla kuitenkin ole tarkoitus saada myös kajuutta lämpöiseksi ja huurut pois ikkunoista. Joudunko ostamaan Webaston kaveriksi Defan sisälämmittimen  ;D

ritani

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #112 : 02.01.2012, 22:49:06 »
Auto: 2005 407 1,6 HDi.

Webaston nollauksesta: Vaimon autossa webasto ei ole pelannut. Nyt löin webaston päälle ( huom autossa on kellolla ohjattava malli ) ja samalla irrotin vasemman sisälokasuojan takana olevan liittimen. Annoin olla irrallaan noin puoli minuuttia ja löin liittimen takaisin. Tämän jäleen sammutin webaston kellolta ja löin uudelleen päälle, jolloin webasto alkoi pelaamaan täydellisesti.  Webaston polttoaine letkussa oli ilmakuplia, joten todennäköisesti löynyt lukon päälle kun yrittänyt käyntiin vajaalla tankilla.

Nobody! Oletko vaihtanut sisäilman suodatinta itse autoon. Mikäli se on tukossa niin voipi vaikuttaa siihen ettei lämpene webaston avulla.  Meidän 407 suodatin oli niin tukossa ettei normaali ajossa puhaltimen ollessa täysillä ilma vaihtunut. Suodatin sijaitsee keskikonsolin takana ja on vaihdettavissa suhteelisen helposti kuskin puolelta kaasupolkimen takaa.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #113 : 03.01.2012, 11:32:17 »
En ole vaihtanut suodatinta. Pitääkin vaihtaa samantien. Kiitti vinkistä.

deje

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #114 : 10.01.2012, 15:10:39 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi.

En ole koko omistusaikana (kesästä saakka) huomannut että Webasto olisi pitänyt mitään elonmerkkiä. Nyt alkaa tulla kylmä, eikä vieläkään elonmerkkiä. Täytyy varmaan yrittää tuota virtaliittimen irrotusta, josko se antaisi lukon pois päältä.

Saako tuon liittimen irrotettua siitä olemattomasta luukusta mikä sijaitsee siinä sisälokasuojassa etupyörän edessä, vai vaatiiko se renkaan irrotuksen ja nosturin että sen saa tehtyä? Ajatuksena olisi kokeilla ensin tuossa rivarin pihassa lumihangella että jos saisi lukon nollattua ja alkaisi lämmitin ääntämään ja myöhemmin sitten nosturilla hoitaa sen irrotuksen ja puhdistuksen. Tämä kaikki tietysti sillä edellytyksellä ettei tule kovin kalliiksi.

Tuolla aikaisemmin oli puhetta että tuo Thermo top V ottaa käynnistysviestin ECU:lta ja olen antanut itseni ymmärtää että tuo V malli on sama perusrakenteeltaan kuin Thermo Top Z/C. Jos näin on niin mille karvalle tuo ECU:n viesti tulee? Onko se tuo liittimen X1:n 5. pinni, joka löytyy piirikaaviossa nimellä summer/winter switch? Saako sen pakotettua tuolla yhdella viestillä käyntiin, siis sillai että köyhänmiehen kellolaite olisi katkaisija tuon johdon päässä?

En muista että oliko tämä linkki täällä tarjolla ja että onko tämä aivan oikea malli, mutta tässä se nyt on:

http://techwebasto.com/heater_main/technical_publications_germany/Workshop/63378A.pdf

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #115 : 10.01.2012, 17:04:27 »
Tästä viestistä löytyi:
Lainaus
Webastoa ohjaava karva on ECU:n päässä valkoinen ja numeroltaan 809, löytyy 32-napaisesta mustasta liittimestä navasta B1.

Webaston päässä sen johtimen numero on 8097 ja sijaitsee pinnissä 3. Maadoittamalla ko. karvan webaston pitäisi lähteä päälle. Jos webasto lähtee päälle niin älä kuitenkaan tohota loputtomasti ilman että auto on käynnissä, laitteessa kun ei ole kiertovesipumppua vakiona.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Seise73

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #116 : 21.01.2012, 10:59:41 »
Voisko käyttäjät jotka itse laittaneet kellon/muun ohjauksen alkuperäisen Webaston rinnalle niin laittamaan mistä hankkineet tarvikkeet (kello,pumppu ym.ym.) ja asennusohjeen tai mistä löytyy niin saisi mahdollisesti kerralla asennettua oikein? Mielummin niin tarkat ohjeet kuin vain mahdollista. Kiitoksia etukäteen vastauksista.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #117 : 21.01.2012, 12:43:00 »
Kellon ja vesipumpun saa suomesta esim. täältä. Ebaysta löytyy aavistuksen edullisemmin. Releet ja muut tarvikkeet saat esim. motonetistä. Asennusohjeet löytyy tästä. Ohjeet ovat 407 HDi:n alkuperäisen webaston muuttaminen esilämmittimeksi, toimii edelleen myös ajon aikana.

Releen K3.2 nasta 85 kannattaa vetää suoraan maihin, ei D+ kuten ohjeessa.
Webaston käynnistyspyyntö kannattaa kytkeä mieluummin ECUn päästä kuin webaston päästä, ohjeet löytyvät viestiäsi edeltävästä viestistä.
Kytkentäkaaviossa nro 30 on jatkuvajännite, nro 15 on heräte.

308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

deje

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #118 : 21.01.2012, 23:56:36 »
Jatkoa viestiin 115.

Nyt ehdin viimein käyttämään lämmitintä irti. Toimimaan en kuitenkaan laitetta saanut, koska jostakin syystä polttoainepumpun jännitesyötössä on jotain hämärää. Polttoainepumppu tuntui toimivan irtonaisena ihan hienosti, kun akun perään sitä kytki. Ongelma on seuraavanlainen: Tuolla tavoin kuten viestissä 116 mainitaan saa pakotettua lämmittimen käyntiin, jonka seurauksena lämmittimestä alkaa kuulumaan erittäin vaimea nakse.  Kuitenkaan polttoainepumpulle ei tule jännitettä ilman kuormaa kuin ~10V ja jännite on jatkuva, eikä katkonainen. Pumpun kera sain mitottua n. 8V. Oletan sen pumpun toimivan niin että sitä ajetaan syttöjännitettä katomalla. Missään vaiheessa ei tuloilmapuhallin käynnisty, oletan tämän johtuvan siitä että lämmitin ei saa polttoainetta, niin se ei myöskään edes yritä aloittaa polttamista. Itse höyrystin oli ehjä ja melkein uuden näköinen. Vain vähän erittäin hienojakoista ja helposti pois tomutettavaa nokea siellä oli. 

Mahtaakohan tuossa lämmittimen ohjauksessa olla itsessään vikaa, kun se ei saa syötettyä riittävästi virtaa tuolle polttoainepumpulle?

Vaikuttaa vähän siltä että alan pitämän vahvempia vällyjä nokalla, ellei tuohon löydy jotakin kohtuuhintaista ratkaisua. Ainakin noita varaosahintoja kun katselee, niin melkein kannattaa niinä parina kylmempänä aamuna mennä melkein taksilla töihin ja unohtaa murheet. Kuitenkin harrastumielessä tämä on melko mielenkiintoinen pulma ja silti hieman kiehtoo tuo pysäköintilämmittimen mahdollisuus... 

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #119 : 22.01.2012, 09:54:13 »
Joskus webastojen kanssa ongelmana on kuulemma ollut polttoainelinjan tukkeutuminen. Se kannattaisi ainakin varmistaa. Siinä meinaan kestää aika pitkän tovin, että polttoainepumppu naksuttaa täydellä teholla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89