Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (diesel)  (Luettu 4606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Olikos tämä pakollinen olla hengissä yksysissä? Hdi ei käy ilman mutta miten xud9?

Ei varmasti käy ilman. Ilman nokka-akselin tunnistinta käy kyllä.

Pyhän yksinkertaisuuden eli 1.9d:n ainoa anturi näyttäisi olevan juuri vedonlyöntini kohde.
Audi A4 Tdi Q

Masa

  • Vieras
Vieläkö kerrotte yksinkertaselle että miten totean että vika on tossa mitä kuva kertoo

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Ostamalla uuden, eipä juuri muuten.
https://www.autonvaraosatpro.fi/triscan-10377875

Tämä ei ole tieto vaan arvaus missä vika on.
Audi A4 Tdi Q

Masa

  • Vieras
Ok eli riskillä tilaan ja vaihdan

vtrouju

  • Vieras
Auto: 2002 206 1,9 (diesel, 200 000 km).

Niin lähtikö käyntiin kun asensit uuden kampiakselin asentotunnistimen? Alkoiko hehkuvalo mittaristossa toimimaan?
Minulla pösö 206 1.9d vm. 2002 ja ajettu 200 tkm. Moottori ei käynnistynyt, hehkuvalo ei syty eikä hehkutulpille tule virtaa hehkureleelle tulee virta mutta releelle ei tule ohjausvirtaa. Ruiskusuuttimille ei tule polttoainetta. Ruiskupumpun solenoidi ei aukea. Vaihdoin solenoidin sellaiseen joka ei tarvitse auetakseen tietoliikenne signaalia. Asensin solenoidiin suoraan virtalukolta johdon ja nyt auto käynnistyy mutta jos hehkuja tarvitsee pitää niille virta kytkeä suoraan akulta. Tosin ruiskupumpun ajoituksensäätö ei toimi. Ajovalot edessä ei toimi. Parkit ja vilkut toimii mutta vilkun valo ei näy mittaristossa. Eikä mittariston nopeus- ja kierroslukumittari toimi. Airbak valo toimii mittaristossa. Latauksen valo syttyy mutta ei sammu vaikka laturi puskee akulle 14.8 v.
Testerillä ei saada yhteyttä ecuun vaikka obd pistokkeelta viideltä johdolta on yhteys ecun liitin pistokkeeseen. Testeri kyllä kertoo mm. Auton kilometrimäärän, polttoainemäärän, auton vin koodin ja ecuun tietoliikennevika jatkuva. Johtojakin on tutkittu. Autoelektroniikka korjaamossa on käytetty ecua, bsi yksikköä ja moottoritilan sulakeboxia ja niistä ei ole löytynyt vikaa.
Olisiko hyviä arvauksia mikä vikana

Masa

  • Vieras
Ei lähtenyt oon vähän luovuttanut koko vehkeen kanssa

vtrouju

  • Vieras
Minulla on pösössä myös dw8 moottori ja pari vuotta sitten siitä hajosi kytkin. Kun oli talvi niin vaihtoivat kytkimen pienellä pajalla ja kytkin tuli vaihdettua mutta autossa ei valot toiminnut ja monia muitakin sähköongelmia tuli. Auto kyllä kävi ja hehkukin toimi. Vika oli siinä että kun kytkin hajosi atomeiksi nii ne roippeet katkaisi vauhtipyörästä ne kaksi nystyrää jotka antavat signaalin kampiakselin asentotunnistimelle ja vaikka asentotunnistin oli uusittu niin välimatka vauhtipyörään oli anturilta liian pitkä ei signaalia syntynyt anturin kautta elektroniikka järjestelmään. Otin vaihteiston irti ja tein uudet nystyrät vauhtipyörään ja laatikko paikalle ja anturin ja nystyrän väliin on jäätävä noin 0,5 mm. No kaikki viat häipyi ja moottori kävi hyvin. Se asentotunnistimen vika ei estä moottorin käyntiä.
Vie autosi testeriin niin se kyllä kertoo vikakoodeja ja antaa muutakin infoa mahdollisista vikakohteista ja hintakin on kohtuullinen 50-60 €

TaRa

  • Vieras
Auto: 2001 206 1,9 (diesel).

Jäi vaimolta vara-autoksi 2kk sitten, nyt käynnistettäessä virta vähissä eikä lähtenyt. Hain apustartin eikä silläkään,pyörittää kyllä. Hehkun valo ei syty eikä hehkuille tule virtaa. Kaikki sulakkeet ehjiä. Hehkun releelle tulee virta sitä toista vahvempaa johtoa pitkin. Koitin laittaa akulta hehkuille suoraan virtaa ja startata,ei käynnisty. Luin jostain että ajonesto voi jotenkin hukata avaimen,löysin netistä ohjeen "avaimen synkronointi" tein sen ja ei muutosta hehkun valo ei edelleenkään syty mutta nyt on kadonnut vilkut,rele naksuttaa tiheään, vilkun merkkivalot pimeänä kuten myös polttimot,tuulilasinpyyhkimet ja sähköinen lasikattoluukku. Mikähän olisi diagnoosiehdotus,onko ajonesto hukannut avaimet vai ajonesto mennyt päälle ja joku ecomode lisäksi. Avaimia ei ole  virtalukkoon kuin 1,eli ei voi kokeilla toisilla. Jos ajonesto päällä niin voiko sen helpolla ohittaa,jos voi niin neuvoista olisin kiitollinen.

TaRa

  • Vieras
Ja vielä sellainen että latauksen merkkivalo syttyy jo kun kääntää virta-avainta yhden pykälän,kuuluiskos sen syttyä jo siinä kohdassa. Olisiko nyt guruilla valistuneita arvauksia mihin päin lähtis autoa viemään hoitoon,vikakoodinlukuun vai merkkiliikkeeseen siihen avainjuttuun. Itsellä kädet ylhäällä nyt asian kanssa.