ABS tarvitsee nopeustiedon jokaiselta pyörältä erikseen, samoin ESP. Muille systeemeille riittää yksi nopeus. Jos itse tuollaisen tekisin, ottaisin etuvetoisessa takarenkaan tai jonkinlaisen keskiarvon kaikista neljästä (sutivat pyörät pois laskuista). Oliko se saksalainen takavetoinen?
Tuo 306:n vakkari toimi melkein yhtä hyvin kuin 607:n. Se oli jälkiasennettu eli ei mitään tekemistä Peugeotin kanssa. Tuohan ei edes tiennyt nopeutta, vaan piti sen pulssimäärän anturilta vakiona kaasua säätäen. Reagoinnin voimakkuuteen oli kaksi asentoa kytkimellä. 607:ssa voi säätää sitä vakkarin ilmoittamaa nopeutta. Itse olen vähentänyt mittarinopeudesta 3 km/h, jolloin vakkarin näyttö täsmää GPS:ään.
Miten vanha tuo letukan systeemi oli? Imusarjan alipaine saattoi olla vain voimantuottaja säädölle ja koko säätöhärveli mekaaninen ilman nykyistä elektroniikkaa. Sillähän on tehty jarrutehostimet, keskuslukot jne.