Kirjoittaja Aihe: 407 - Sähköongelmat tavaratilan kannen korjauksen yhteydessä  (Luettu 7497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wattoo

  • Vieras
No eihän tuo ihan mahdottomalta operaatiolta vaikuta, jos on oikeat vermeet ja tietotaitoa... Löytyykö foorumilta jotakuta, joka voisi tehdä koodauksen sitten kun auto (toivottavasti joskus) on siinä pisteessä? Sijainti on Tampereella ja ilmaiseksi ei tarvitse tehdä :-)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Tuskimpa tuo prosessi tuosta poikkeaa mitenkään oli kyseessä sitten kunnostettu BSI tai uusi BSI, tyhjä kuin tyhjä  ;D

Tuo koodaus kaipaa pääsyn PSA:n servereille. Joka kyllä onnistuu ainakin tietyillä piraattikaapeleilla, mutta vaatii pienen jumpan asentaa virallinen Diagbox ja siihen tarvitsee myös ostaa käyttöoikeus Service Boxista. Jos ei itse tuota tee ja meinaa jollekin vielä vaivan korvata, niin äkkiä ollaan samoissa rahoissa millä merkkiliikekin sen jo tekee. Toki saattaahan joku haluta mielenkiinnosta harjoitella  :D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Wattoo

  • Vieras
Tämmöinen kohta sattui silmään tuolta JPL:n laittaman ohjeen kappaleesta 3.3: "To carry out the initialisation operations, ALL of the customer’s keys and the confidential
code card are required." Eli koodaus ilmeisesti vaatii, että auton security tms. koodi on tallella?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Se on juu avainten koodausta varten. Merkkiliike tietääkseni näkee koodin service boksistakin, jos osaavat/haluavat katsoa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Joo. Ei tuota BSI:tä tohdi ryhtyä ainakaan toisen autoon väsäämään, mutta avaimien ohjelmoista osaamista löytyy :-).
« Viimeksi muokattu: 06.10.2017, 21:13:15 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

MiJuRi

  • Vieras
Itselle tuli auton mukana kortti, jossa avaimen kuva ja nelikirjaiminen koodi. Onko tämä ainoa koodi mikä tarvitaan uusien avainten koodaamiseen? Jos näin on ja koodi ei kuitenkaan käy niin onko vaihtoehdot vaihdettu BSI tai väärän auton kortti? Saako tuota koodia mistään kaivettua?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Aihe viistää nyt avaimien koodausta. Autossa toimivalla avaimella voit monistaa uusia avaimia syöttämällä tuon auton mukana tulleen keycoden. Koodaus tehdään merkkitesterillä, joka koodaa avaimen "ajonestosirun" toimivaksi. Koodin saa myös liikkeestä, kun todentuu auton omistajaksi. Lopuksi avaimeen pitää alustaa uudelleen auton ovien kauko-ohjaus. Muissa ongelmatilanteissa autoon voi tilata merkkiliikkeestä uusia avaimia tai laajemmassa ongelmassa (mm. BSI-rikkoontunut).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
BSIn koodaukseen käy piraatti kapulakin ja ei tarvii päästä PSAn serverille jne. Oleellista on toimiva "kapula" ja PIN koodi. Asetuksia joutuu säätämään BSi asetuksien alta. Toimenpidettä helpottaisi jos jollakin olisi vastaavilla varusteilla ja samalla moottorilla oleva auto ja niistä ottaisi kuvankaappauksen ja kopioisi ne asetukset siihen uuteen BSIn.


edit. PIN, VIN, RP, 03114 koodeja tarvitaan.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 22:00:24 kirjoittanut powerage »
Citroen C5 I  &  C5 II

MiJuRi

  • Vieras
Aihe viistää nyt avaimien koodausta. Autossa toimivalla avaimella voit monistaa uusia avaimia syöttämällä tuon auton mukana tulleen keycoden. Koodaus tehdään merkkitesterillä, joka koodaa avaimen "ajonestosirun" toimivaksi. Koodin saa myös liikkeestä, kun todentuu auton omistajaksi. Lopuksi avaimeen pitää alustaa uudelleen auton ovien kauko-ohjaus. Muissa ongelmatilanteissa autoon voi tilata merkkiliikkeestä uusia avaimia tai laajemmassa ongelmassa (mm. BSI-rikkoontunut).
Siis koodin saa merkkiliikkeestä, kun osoittautuu auton omistajaksi/haltijaksi. Mitähän koodi tässä tilanteessa kustantaa? Onko heillä tiedossa uusi koodi, jos BSI vaihdettu? Pitääkö kytkeä testeriin ja maksaa sitten se n.100€? Avaimia yritetty koodata piraatin versiolla 7.57.

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Ei se PIN koodi muutu vaikka olisi uusi BSI vaihdettu.

Edit. avaimille tarvii myös 03114 koodin.
Citroen C5 I  &  C5 II

MiJuRi

  • Vieras
Kiitos, kokeilen huomenna.

MiJuRi

  • Vieras
Valitettavasti ei toiminut, salasana on vain 4 merkkiä pitkä, BSI 2010 cofidential code.

Wattoo

  • Vieras
BBA-Remanilta saapui remanufactured BSI-boksi eli käytetty yksikkö, johon oli heidän mukaansa onnistuneesti kopioitu vanhan boksin muisti (ensitiedoista poiketen vanhaa boksia ei sitten onnistuttukaan korjaamaan...). Anyway, BBA-remanin mukaan uuden boksin asennus olisi pitänyt olla mallia plug-and-play, eli piuhat kiinni ja ajelemaan. Ihan näin simppeliä homma ei oikeassa elämässä tietenkään voi olla, vaan nyt auto herjaa ajonestosta (Electronic anti-theft faulty), eikä pyöritä starttimoottoria.

Seuraavanlaisia mietteitä tuli mieleen:

Voiko joku löysälle / irralleen jäänyt piuha aiheuttaa em. ongelman?
Olisiko muistin kopioinnissa mennyt jotain pieleen? En tiedä mitä / miten tarkalleen ottaen on tehty, kommentti oli seuraavanlainen: "we have also managed to switch the memory to avoid coding".
Onko avainten koodaus joka tapauksessa tehtävä aina uudelleen?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Harmi, alkaa muodostua painajaiseksi...mutta BSi ei toimi, ehkä plagu vois virginoida. Muuten peli on pelattu, kun ajonesto on päällä. Kokeile molemmilla avaimilla...bitti on poikittain ja hankala on neuvoa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Oisko kopiointi kuitenkin epäonnistunut?
BSIn Virginointi on varmempi systeemi, kuin kopiointi...
Citroen C5 I  &  C5 II