Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 11356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Eipä ole ihan halpaa korjaamoille tuo testeri jos on virallista kautta hankittu.
Peugeot 3008 hybrid

Juster

  • Vieras
Mitä se virallista tietä maksaa, luulisi tulevan halvemmaksi kuin seisottaa asentajia ilman töitä. Tuskin Peugeot haluaa huonoa mainetta huollolleen. Tietääkseni tehdashuolto saa varsin edullisesti kaikki huoltoa varten tarvittavat ohjelmat, niiden lisenssit ja varaosat. Sen verran vielä, että Ford on melkoisesti Peugeotia jäljessä ominaisuuksiensa puolesta.

Paremmilla ajo-ominaisuuksilla varustettua autoa kuin 307 on vaikea löytää tässä hintaluokassa, silloin kun se toimii. :(

mk

  • Vieras
Lainaus
Lauantaina kaikki toimi hyvin kun autoa pihassa jouduin siirtelemään. Sunnuntaina en tehnyt mitään ja maanantaina se ei sitten aamulla halunnutkaan viedä minua töihin. Startatessa pyöritteli kivasti, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Auton päälle en itse ymmärrä juuri mitään, joten hinurilla mentiin sitten huoltoon. Huollossa olivat starttailleet autoa "vähän" pidempään, jonka jälkeen se sitten olikin käynnistynyt.

Mulle kävi juhannuksen jälkeen lähes samoin. Siirsin autoa muutaman metrin pihassa ja sitten neljän päivän päästä ei enää käynnistynyt, tai hörähti käyntiin mutta sammui sitten heti. Hinausauton kuskin neuvoilla ja startterin avustuksella sitten lähti käyntiin. Eli kaasu pohjaan ja piiitkä startti. Kuulemma aika yleinen ongelma jos autoa siirtää lyhyen matkan näin ruiskukoneiden aikana.

jukkanen

  • Vieras
Silloin kun minulla vielä oli Ooppelikin, tuli tuommoinen käytös tutuksi. Syy oli kuulemma oletetusti "liimaventtiili". Käyttäminen lämpimäksi asti aina jos teki pieniä siirtoja pihassa pelasti tuolta vaivalta. Muuten oli tuskaista saada käyntiin huonolla akulla.Startata piti tosiaan jotain luokkaa minuutti, mikä vaatii paitsi uskoa, myös virtaa.

Juster

  • Vieras
Nyt viikon jälkeen auto on kunnossa. Puola oli rikki, kauan kesti - tulipa kuitenkin kuntoon. Korjaamolla on ilmeisen paha kesäloma-aika meneillään.

Kiitokseksi voi mainita hyvitykset odotusajasta, sijaisautosta ja rehellisyydestä.
Turhia osia ei ollut vaihdettu ja takaisin oli pantu kaikki toimiva. Hyvin taas toimii.

Tärkeintä on, että luottamus säilyy. Nyt ainakin tuli selville, että rehellisiä ja ystävällisä ovat Ylivieskan Peugeot-huollossa.

Hätääntyneenä auton toimimattomuuteen tulee helposti vetämään vääriä johtopäätöksiä - herneen nenäänvetämistä, kaikenkaikkiaan Peugeot-stoppi oli luottamusta herättävä kestostaan huolimatta.

Pojat tekevät parhaansa, vajaallakin miehistöllä. KIITOS :)

Juster

  • Vieras
Pitää vielä tähän lisätä, että PUG-508:n diagnoosi oli oikea. Puola oli rikki. Kiitos kaikille avusta!

Rixa

  • Vieras
Auto: 2003 307 Wagon 1,6 (TU5JP4).

Auto jämähti ajon jälkeen pihaan n. kuukausi sitten. Ei lähtenyt käyntiin millään vaikka startti pyöri hienosti. Tulipahan ladattua akkukin, mutta ei vaikutusta.

Seuraavaksi auto huoltoon. Vikakoodit:
- kampiakselin asentotunnistin a virtapiirin alue: Irroitettu ja puhdistettu, vastus n. 480 ohmia.
- imuilman lämpötila - anturin virtapiiri oikosulussa +-napaan tai avoin virtapiiri: kuormitettu johtimet ohjausyksikölle, nämä OK.
- imusarjan absoluuttisen paineen / ilmapaineen piirin korkea syöttö: uusittu imusarjan paineentunnistin. Auto saatiin hetkellisesti käyntiin (kävi kuulemma "raskaasti") kytkemällä ko. paineentunnistin irti, mutta sen vaihtaminen ei auttanut ongelmaan kuitenkaan.

Lisäksi tarkistettu:
- sytytyspuola (kokeiltu uudellakin)
- tulpat vaihdettu
- ohjainyksikön liittimet tarkistettu ja puhdistettu
- jako tarkistettu
- puristuspainemittaus suoritettu, ohivuotomittaus 15-25%
- käytetty happitunnistin irti: ei vaikutusta

Korjaamo nosti jo kädet pystyyn. Nyt hieman vaikea miettiä jatkoa. Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä, jos vastaavaa on tullut joskus koettua/nähtyä?

Ei tuota purkaamollekaan haluaisi viedä vielä, 190 tkm vasta mittarissa...

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Kannattaisi tarkistaa myös bensapaineet.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

micco

  • Vieras
Tarkista johtosarja antureilta ECU:lle.

Pugi406

  • Vieras
Näyttääkö tietokone moottorin pyörimisnopeuden startatessa? Eli onko ihan varmasti pyörimisnopeusanturi ehjä? Ja saano kone bensaa kunnolla? Onpa tullut vastaan auto jossa polttoaine tankki tyhjä ja mittari näyttä 1/4.

tane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vähän haiskahtaa että tuo anturi on vain puhdistettu, miksi ei laitettu uutta? Puhdistuksen jälkeen ei tule vikakoodia vai? Ainakin itellä kun tuo anturi meni niin auto ei edes meinannut lähteä käyntiin, startti pyöritti vain kuin olisi joku ajonesto tms päällä. Tosin akun kengän kun otti pois joksikin aikaa niin taas pelasi normaalisti, kunnes vika saattoi iskeä koska vain päälle uudestaan.

Liekkö joku polttoaineen saantiin liittyvä ongelma sitten.

jrautiai

  • Vieras
Auto: 2006 307 SW 2,0 (automaatti).

Mikähän voisi olla vikana kun auto ei käynnisty. Startti pyörähtää normaalin oloisesti, mutta kone ei käynnisty. Vaihdoin akun uuteen kokeilumielessä, jotta olisiko se ollut aikansa elänyt. Sama lopputulos myös uuden akun kanssa.

Mistähän tässä voisi lähteä vikaa etsimään? Mietin, että voisiko olla ongelmia sytystulppien kanssa ja onko tuo minkälainen askare vaihtaa ne omatoimisesti?

Vika ilmeni tässä kosteiden plussakelien jälkeen kun auto oli seisonut pihassa muutaman päivän.

jrautiai

  • Vieras
No heti kun aloin autoa manata niin se päättikin käynnistyä. Vähän pidempään starttaamalla sain ajokkini heräämään henkiin.

Kuitenkin kiinnostaisi selvittää, että mistä tämä johtuu ja kuinka voisin pyrkiä ennalta ehkäisemään tätä ongelmaa?

sulo2604

  • Vieras
Jos se on vain yksittäinen kerta, tuskin merkitsee mitään. Voi olla että oli kosteutta jossain, kastellut tulpat ekassa yrityksessä....mutta jos nyt toimii, niin mun mielestä ajoa vaan. Omakin on joskus tehnyt saman tempun.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Tarkista öljyt/taso. Joissain tapauksissa auto ei käynnisty öljyvajeen takia -> nostajat.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).