Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)  (Luettu 106337 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« : 03.01.2008, 07:15:44 »
Käyttökokemuksia 308-malleista (T7, 2007-2013).

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 308)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. Trendy, Premium, Sport, GT)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/teemat/koeajot/autot/fi_FI/peugeot_308/
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Peugeot+308/HL20071006SI1AL019vq
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Lis%C3%A4senttej%C3%A4+tyylist%C3%A4+tinkim%C3%A4tt%C3%A4/HL20071006SI1AL019vs?merkki=Peugeot
http://www.iltasanomat.fi/autot/Peugeot%2B308/1442295
http://www.iltasanomat.fi/autot/esittelyt.asp?ID=1398442
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=99773
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/ensitestit/tm-ensitesti-peugeot-308
http://www.iltalehti.fi/autot/200710046676247_at.shtml
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/60227.shtml
http://www.pohjalainen.fi/teemat/teematarticle.jsp?category=5&p=5&article=276056
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=684228
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?ID=1510332
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Muunneltavuuden+mestari/HL20080816SI1AL04est
http://www.iltasanomat.fi/autot/1589838
308CC vs. BMW cabrio

Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 12:23:23 kirjoittanut ToniL »
Peugeot 3008 hybrid

Legge

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #1 : 28.03.2008, 21:59:00 »
Automalli: 308
Korimalli: Viistoperä 5d
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: GT
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 150THP
Mihin kokemukset perustuvat: Isukin auto
Ajomäärä: 50 km

Tänään pääsi tosiaan testailemaan vihdoin isi-papan uutta Gran Turismoa. Onhan tuo vaan sisältä hemmetin tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Ei kuulunut ylimääräisiä tirinöitä. Ovetkin menevät kiinni kuin Bemarissa; melkomoinen ero 307:n rämähtäviin luukkuihin verrattuna ;) Staattiset xenonit vakuuttivat pimeällä mutkatiellä, ja kone vääntää mukavasti, joskaan 175THP:n kaltaiseen tykitykseen ei aivan päästy. Urheilullisessa ohituksessa teki mieli tyrkätä nelonen silmään. Kulutus näytti ainakin ajotietokoneen mukaan pyörivän mukavan alhaalla 207 110 Sporttiin verrattuna. Vaihteisto ja kytkin hyvää perus Pösöä (joku voi tietty olla Pösön vaihteistosta eri mieltä, mutta minulla ei ole ikinä ollut valittamista).

Eipä kyllä tämän lyhyen ajon jäljiltä ole mitään negatiivista sanottavaa...no jos sitä tehoa sitten vaikka enemmän ;D

308

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #2 : 31.03.2008, 18:34:02 »
Automalli: 308
Korimalli: 5-OV
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali 5-vaihteinen
Moottori: 1.6 HDI 90hv
Ajomäärä: 3tkm

+Laatu
+Ajettavuus (tottakai)
+Kulutus
+Melutaso
+Hallintalaitteet
+5 Puhallinnopeutta lämppärissä
+Turvavarusteet (erityisesti varoitussingaalit)

-Laatu
-Kytkimen älämölö
-Oven lukon jäätyminen
-Kaasujalalle ahdas väli (testattu kunnollisten talvikenkien kanssa)
-Etusivuikkunat likaantuvat eniten sivupeilien kohdasta (varsinkin suolakeleillä tosi harmillista)
-Huopasisälokarit takana.  Kunnon loskakelin jälkeen pakkasyönä lokarin ja renkaan välit täynnä jäämurskaa, joka täytyy naputella pois, tai rengas repii huovat liikkeelle lähdettäessä.

Automalli: 308
Korimalli: 5-OV
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali 5-vaihteinen
Moottori: 1.6 HDI 90hv
Ajomäärä: 15 tkm

Pitää vielä lisätä listalle

- Tylsä ajaa hiekkatiellä, esp nappaa liian hanakasti.

artsi

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #3 : 23.05.2008, 13:21:11 »
Automalli: 308
Korimalli: 5-ovinen
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali 5-vaihteinen
Moottori: 1,6 VTi 120
Mihin kokemukset perustuvat: liikkeen esittelyauto
Ajomäärä: n. 60 km

+ Ihan ok kokonaispaketti 5-oviseksi hatchback-malliksi
+ Hyvä ajaa

- Muodostuneen ennakkokäsityksen jälkeen sisämelu oli pettymys. Lähinnä rengasäänet.
- Kyseisen yksilön vasen takaovi piti kolinaa.

Ilmeisesti minulla oli pikkuisen realismi hakusessa ja päässyt muodostumaan väärä ennakkokäsitys, kun 406 GW:n jälkeen 308:n sisätilan äänimaailma oli minulle pettymys. 308:sta kun on puhuttu hiljaisena autona. Pidettävä kuitenkin mielessä auton koko- ja hintaluokka.

120-hevosvoimainen versio ei riittäisi minulle, vähän enemmän potkua pitäisi olla. Tottakai tuollakin pärjää mainiosti. Pitäisi kokeilla se 150-heppainen versio.

Koeajamassani yksilössä oli perus-Premium-varustelun lisäksi 2-piirinen automaatti-ilmastointi, peruutustutka, tasanopeussäädin ja nopeudenrajoitin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #4 : 17.06.2008, 21:14:16 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 1,6 HDi 110
Mihin kokemukset perustuvat: Esittelyauto
Ajomäärä: n. 30 km

Koeajoautoon laitettiin pyynnöstä istumapaikat kuudelle, takatilat täyteen vajaakasvuisia. Kolmannessa penkki rivissä istui ensin 130 cm mittasia, heille tilat olivat ok. Mutta jo 150 cm mittaiselle ei takapaikat enää ole käyttökelpoiset.

Melussa ei ollut mitään yllättävää, 307:aan verrattuna vain moottorin ääni oli vaimennettu tyhjäkäynnillä ja hiljaisessa nopeudessa paremmin. Keskikonsolin säätimet on sekavat jos ei ole tutustunut etukäteen.

Autossa oli alla 18 tuumaiset renkaat, veteli urissa hiukan, muuten ihan ok. Mielestäni tuollaiset kiekot ei sovi tieliikenteeseen.

Kuusi pykäläinen vaihteisto oli alkuun hiukan outo, lienee tottumus kysymys. Moottori vetää hienosti jo 1300 kierroksen pinnasta, ei jurnuta eikä protestoi.

Koeajoauton käsijarru oli säädetty päin seiniä, laahasi.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2008, 19:25:57 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kahe

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #5 : 23.06.2008, 14:37:11 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 1,6 HDi 110
Mihin kokemukset perustuvat: Esittelyauto
Ajomäärä: n. 30 km

Tulipa käytyä kokeilemassa tuotakin, luultavasti sama kuin SamiK:n ajama, koska oli nuo jyristävät 18" 40-sarjan renkaat alla. Tuohon rengasjyrinään, niin on ainakin aivan väärät kumit esittelyauton alla. Tuo voi karkoittaa muutaman ostajan pois. Mielestäni viisiovinen oli selkeästi hiljaisempi. Farmarikorissa oikein korostuu jyrinä-äänet. Tietysti toiset myös tykkää noiden renkaiden ulkonäöstä melua enemmän.

Tilava tuo kyllä on. Etuistuimet ovat leveydeltään isot ja istuma-asennon löytää helposti. Erilliset takaistuimet sen sijaan ovat hyvin pienet. Kolme aikuista takapenkillä voi tehdä ahdistavan tunteen, en päässyt tuota kokeileen.

Kuusi pykäläinen vaihteisto 1.6HDI:n kanssa tuntui varsin toimivalta paketilta. Kovemmissa moottoritie nopeuksissa joutuu kyllä hakeen pienempää sisään, jotta auto vielä kiihtyy, joten keppiä joutuu vatkaan enemmän. Koeajon jälkeen kun laskeutui omaan vm. 2001 3BG Passat Variantiin, niin kaikki on aivan toisella tavalla. Pösössä kytkin, vaihteisto ja ohjaus ovat paljon herkempiä. Jatkan myöhemmin lisää.

hpl

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #6 : 08.07.2008, 20:45:51 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 1,6 HDi 110
Mihin kokemukset perustuvat: Esittelyauto
Ajomäärä: n. 40km

Tarkoitus vaihtaa vaimon kulkine (Clio) uuteen.
Ajettu pariin kertaan. Ensin yksin ja näytille vaimolle että kelpaako ulkonäkö.
Toisella kertaa sitten itse apukuskin penkillä ja tenavat turvaistuin testissä takapenkillä.

+Tukeva ja hyvä ajettava.
+Moottori ja vaihteisto pelasivat hyvin yhteen.
+Tilat ja niiden muunneltavuus
+Lapset tykkäs katosta

-Ylläpitokulut (huollot + vakuutus)

Niinhän siinä kävi että vaimo ihastui autoon ja tilasi sitten sellaisen Sport-varusteisen höystettynä Xenoneilla.

KariH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #7 : 10.07.2008, 21:27:25 »
Automalli: 308
Korimalli: viistoperä, 5-ov.
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: sport
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: VTi 120
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 150 km

+ hallintalaitteet
+ melutaso varauksin
+ penkit
+ kaarrekäyttäytyminen
+ vääntö
+ ajo-ominaisuudet

- varauksin, alustan "kovuus"
- jotenkin puhditon (ehkä odotin liikoja)

SaPeKa

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #8 : 13.08.2008, 15:15:19 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 1,6 HDi 110
Mihin kokemukset perustuvat: Esittelyauto
Ajomäärä: n. 20 km

Käytiin testaan paikallisessa leijonaliikkeessä ensin 307 90 heppaista diesel farkkua ja sen jälkeen tätä 308 110 heppaista SW:tä

...oli nuo jyristävät 18" 40-sarjan renkaat alla. Tuohon rengasjyrinään, niin on ainakin aivan väärät kumit esittelyauton alla. Tuo voi karkoittaa muutaman ostajan pois... Farmarikorissa oikein korostuu jyrinä-äänet...
Yhdyn edelliseen puhujaan.

+ jämäkämpi fiilis kuin 307:ssa, design, materiaalit...
+ moottorin ääni pienempi sisälle kuin 307:ssa. Rengasäänet vähintään yhtä suuret kuin 307:ssa 15" kumeilla.

Ohjaus ei ollut oikein luomun tuntuinen, ylikorostetun raskas. Ei kuitenkaan paha, varmaan tottuu.

- Näkyvyys taakse ja takaviistoon huonompi kuin 307:ssa
- 110 heppainen ei ollut yhtään tehokkaamman tuntuinen kuin 90 heppainen 307

Ei tullut mitään tämänhaluujusthetiomaksi-fiilistä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #9 : 25.03.2009, 19:24:45 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2009?
Varustelutaso: sport
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: VTi 120
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 170 km

Eipä tuota 307:sta hirveästi erota, jakkara ei sopinut omalle takapuolelle niin hyvin kuin 307:an, lähinnä sivutuen puute ja penkin kovuus jäi vaivaamaan. Ihmetystä herätti myös se että moottorin ääni kuuluis niin selkeästi sisälle, ehkä lyhyet välitykset ovat osasyynä. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan ihan kohtuullinen 7,0 l/100, kaupunki kulutus on dieselmiehelle huomattavaa pahoin vointia aiheuttava, mutta matka-ajossa kulutus tuntuu vähän järkevämmältä. Kaikki oletus perustuu täysin ajotietokoneen näyttämiin, mahdollisia virheitä huomioimatta.

Moottorissa on todella sitkeä puurtaja, ei kuole täysin alakierroksillakaan. Tosin lyhyistä välityksistä johtuen 5-vaihteella voi ajaa ihan helposti 60 km/h mittarin mukaan, suurin vaihde on lyhyempi kuin viisipykäläisen 300-sarjalaisen 1.6 HDi:n nelosvaihde. Suorituskykyä siis luvataan paperilla ihan kivasti mutta ilmeisesti tasaisesta vääntömomentista johtuen voiman tunne jää puuttumaan kautta koko kierros alueen, kiihtyvyyden tunne on lattea. Laitos liikkuu ihan siedettävästi kunhan muistaa käskeä reilusti ylärekisterin kierroksilla.

Automaatti ilmastointi toimi ihan hyvin, vaikka ei vastannut odotuksia, kivana lisänä mononappula jolloin ilmastoinnin sai helposti "yhdeltä puolelta käskettäväksi". Aamun 15 asteen pakkanen ja kylmäkäynnistys toivat esiin juuri sen mitä voi olettaakin, lämmintä tulee kyllä, mutta sen määrä on paremmin suhteessa moottorin lämpömittariin kuin dieselmalleissa (lisälämmitys vastusten tuoma lisä on selkeä). Olisin odottanut auton lämpenevän nopeammin koska se oli bensiini käyttöinen.

+ rengasmelun taso
+ kohtuullinen kulutus (ajotietokoneen mukaan)
+ vääntö, sitkeys
+ ajo-ominaisuudet

- melutaso, moottorin ääni
- penkit
- vääntö, määrä
- voimattomuuden tunne
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #10 : 08.05.2009, 14:24:31 »
Automalli: 308
Korimalli: Hatchback
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1.6 VTi
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 14tkm

+ Laatuvaikutelma
+ Melutaso
+ Ohjaus
+ Penkit & ajoasento

- Kulutus
- Muutama pikkujuttu, ks. alla

Toistaiseksi olen ollut 308:n tyytyväinen, mutta ehkä juuri siksi muutama pikkujuttu ärsyttää sitäkin enemmän, pienellä vaivalla olisi saanut aikaan niiiin hienon kokonaisuuden..

Keskikyynärnoja jää liian taakse, jotta käsi lepäisi siinä parhaalla mahdollisella tavalla. Samaten istuimen ja oven väliin jää niin paljon tilaa, että kättä ei oikein saa pidettyä rennosti missään.

Kulutus toistaiseksi ollut 6,8 litraa sadalla, ilmoitettu 6,7. 206:n kanssa pääsin 6,2 litraan (ilmoitettu 6,5 (?)). Ei tuo nyt mikään katastrofi ole, mutta kuitenkin.

Tuulilasinpyyhkijöiden säädöistä en pidä. Ottaisin paljon mielummin kertapyyhkäisyn kuin automaatin, joka tuppaa pyyhkimään aivan liian usein. Lisäksi tuon pois päältä ottaminen toimii kummallisesti, päälle menee painamalla kerran alas, pois päältä saadakseen pitää sitten kierrättää tihkuasennon kautta.

Ja pahin kaikista: mitähän iloa on hetkellisen kulutuksen näytöstä jos sitä ei saa näkymään? Kulutus- ja matkatiedot näkyvät näytöllä kerrallaan sellaisen 5-6 sekuntia ja katoavat taas, tuo taitaa tosin olla varustetasosta riippuvainen feature, sport-tasolla ilmeisesti lukemat ilmeisesti saa pysyvästi näkyviin?

Pitääpä kysellä seuraavan kerran huollossa, onko noille kahdella jälkimmäiselle jutulle mitään tehtävissä. Jos ei, niin sitten metsästämään third party -ratkaisuja.. >:(
Peugeot 3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19
ex: Peugeot 3008 VTi 120 -12, Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

KariH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #11 : 14.05.2009, 22:48:02 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDI90
Mihin kokemukset perustuvat: Oma
Ajomäärä: 2400 km

Nyt ajella körrötelty mustalla kissalla ensimmäiset tuhannet kilometrit niin kaupunki,- kuin maantieajoakin ja tyytyväinen olen ollut.

+ Viimeistely hyvää luokkaa
+ Varustelu
+ Tilat
+ HDI moottori
+ Alusta

- Melu, varauksin

TsR

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #12 : 22.06.2009, 17:52:16 »
Automalli: 308
Korimalli: sw
Vuosimalli: 2008 (minulla 22.6.09 lähtien)
Varustelutaso: GT
Polttoaine: bensa
Vaihteisto: manuaali-6
Moottori: THP 150
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 200 km

Tänään vaihtui neljäs perättäinen Toyota Peugeottiin. Ensivaikutelmat erittäin hyvät, auto kulkee motarilla suoraan kuin juna ja moottori vetää sitkeästi. Myös melutaso on miellyttävän puolella. Nyt eikun kovaa ajoa ja katsotaan yllättääkö ensimmäinen ranskalainen minut positiivisesti. Kokemuksia kirjailen tänne.

Magicmullet

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #13 : 30.06.2009, 17:44:31 »
Automalli: 308
Korimalli: sw
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali-6
Moottori: HDi 110
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: n. 200 km

Wagon-mallinen 307 vaihtui eilen kyseiseen malliin ja seuraavassa joitakin vertailevia huomioita.

308:ssa:
+ parempi äänieristys
+ sisätilat vaikuttavat laadukkaammilta
+ vieläkin parempi suuntavakaus, vaikka se oli hyvä jo 307:ssakin
+ hieno vääntävä kone verrattuna aikaisempaan 1.6l bensaan, tätä kautta myös kulutuslukemat ovat aivan eri tasolla
+ jämäkämmin toimiva vaihteisto, eli pykälät loksahtavat täsmällisemmin ja tunnokkaammin kohdalleen
+ huomattavasti parempi muunneltavuus, erityisesti etupenkin kaataminen on minulle suuri plussa (tietysti tässä olisi reilumpaa vertailla 307:n sw-malliin)
+ CD-radiossa (vakio) parempi äänentoisto
+ suuri panorama-katto luo tilan tuntua myös kuskille takapenkkiläisistä puhumattakaan
+ omat ilmastointisuuttimet myös takapenkkiläisille

- pienempi aurinkolasiteline (omani eivät mahtuneet, kuten 307:ssa)
- huomattavasti rohkeampi korimuotoilu, joka vaatii henk. koht. vielä hieman totuttelua


Eli, ensikilometrien perusteella (mukaanlukien koeajot) todella hyvä paketti. Toivottavasti ei tule isoja vikoja matkan varrelle. Palanen asiaan myöhemmin, jos tulee uusia asioita vastaan.

jmatti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 308 (2007-2013)
« Vastaus #14 : 13.07.2009, 22:25:47 »
Automalli: 308
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2008
Varustetaso: Sport
Polttoaine: Di
Vaihteisto: Man
Moottori: 110 Hdi
Mihin kokemus perustuu: työsuhdeautona reilut 6 kk
Ajomäärä: 17.000


+ Moottori ja vaihteisto pelaavat todella hyvin yhteen.
+ Keskikulutus 17.000 kilometrillä 5,7l / 100 km, jossa koko talvi pelkkää kaupunkiajoa ja 5-7 käynnistystä / päivä
+ Tilat kokonaisuutena
+ Perus laatuvaikutelma
+ Ajettavuus ja jousitus
+ Verotusarvo


- Auto on helistin. Vaihtelevaa natinaa ja sirinää kuluu turvavöiden yläkiinnikkeistä, etu pilareista ja kattoverhon mekanismista kun verho on kokonaan auki, takaikkunoiden verhomekanismit jne jne...
- Pienten vikojen vuoksi muutama ylimääräinen korjaamokeikka - ei mitään matkaa pysäyttävää.
- Pienet suunnittelun kukkaset:
tavaratilan verholle ei ole säilytyspaikkaa jos autossa on JBL subbari
suksiboxia ei voi käyttää - takaluukku ei mahdu aukeamaan
irroitettavassa vetokoukussa ei ole lukitusta ja mekanismi on todella hankala
- Ensiasennus renkaat kovat ja uraherkät kuluneena (16" Michelin Energy)
- Sportin aluvanteiden muttereiden oudot muovisuojukset, jotka hajoavat ensimmäisellä irroitusyrityksellä
- Päivävaloasetuksella takavalojen pimeänäolo
- ESP:n ärhäkkä toiminta talvella, joka tappaa vauhdin turhaan silloinkin kun etupyörät ovat suorassa

Kokonaisuutena hyvä valinta, viat täytyy suhteuttaa Ranskalaisuuteen ja hintaan.