Kirjoittaja Aihe: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta  (Luettu 10194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #15 : 30.06.2016, 14:09:56 »
Automaattilaatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla. Öljyä kului reilu 10 litraa. Litran hinta oli 18,40€ Aikaa kului asentajalta pari tuntia. Asentajan mielipide oli, että turha näitä öljyjä olisi vaihdella, kun ne on tarkoitettu kestämään "vaihteiston elinikä".
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #16 : 30.06.2016, 21:44:51 »
Että sen lajin osaamista taas...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #17 : 30.06.2016, 21:49:05 »
Eipä ole taksikuskit paljoa AM6 öljyjä vaihdellu ja hyvin on 300tkm ajettu ilman mitään ongelmia.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #18 : 30.06.2016, 21:49:33 »
Automaattilaatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla.

Tuntuiko muualla kuin lompakossa?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #19 : 01.07.2016, 02:41:40 »
Mitä öljyä laatikkoon meni, kun vain 18,40 €/l maksoi?

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #20 : 01.07.2016, 08:11:51 »
Tuntuiko muualla kuin lompakossa?

Tuntui. Sain tietysti hyvän mielen :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.2016, 08:42:45 kirjoittanut masiina »
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #21 : 01.07.2016, 08:44:46 »
Mitä öljyä laatikkoon meni, kun vain 18,40 €/l maksoi?

En tiedä. Laakkosella laatikko öljyn hintahan pyörii jossain 80€/litra kohdilla. Pitääpä selvittää.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #22 : 01.07.2016, 11:12:43 »
Eipä ole taksikuskit paljoa AM6 öljyjä vaihdellu ja hyvin on 300tkm ajettu ilman mitään ongelmia.

Vaihdatin C5:n AM6-laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja asentajan mukaan yhdet mustimmista mitä oli vaihtanut. Mittarissa 330tkm ja edellinen omistaja tähän oli öljyt vaihtanut kolmeen kertaan valuttamalla (eli kolmesti putkeen, jotta mahdollisimman paljon vaihtuisi uuteen). Muista vaihdoista ei merkintää. Laatikon toiminta parani merkittävästi. Öljyt tilasin Saksasta halvalla ja sitä menikin melkein 20 litraa!   
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #23 : 01.07.2016, 12:57:45 »
Asentaja sanoi minulle vaihtamistaan öljyistä, että olihan ne jo aika mustat ja haisivat palaneelta. Pyörineet siellä kuitenkin vasta 100tkm. Miltä olisivat näyttäneet, jos olisivat vielä pyörineet toiset 100tkm 8)
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #24 : 01.07.2016, 13:46:07 »
En tiedä. Laakkosella laatikko öljyn hintahan pyörii jossain 80€/litra kohdilla. Pitääpä selvittää.

Peugeotin (tai Maan Auton) hinnoittelu oikealle öljylaadulle tähän laatikkoon on aivan posketon. Siksi kannattaisi varmistaa, että laatikkoon on laitettu oikeat öljyt, eikä vanhemman AM6-laatikon öljyjä. En toki tiedä mihin se ero näissä eri öljyssä lopulta vaikuttaa tuolla laatikossa ja milloin vai vaikuttaako mihinkään.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #25 : 01.07.2016, 16:08:06 »
Liqui moly 1800.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Prof. Dr. Holzauge

  • Vieras
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #26 : 01.07.2016, 16:34:56 »
Liqui Moly Top Tec ATF 1800 näkyy olevan ihan oikeaa kamaa uudempaan AM6-laatikkoon. AW-1 ja JWS 3324 spekseissä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #27 : 01.07.2016, 18:32:22 »
Tuolla LQM toptec 1800 litkun 18 e/l hinnalla raaskii suorittaa huuhtelunkin. .
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #28 : 02.07.2016, 01:53:34 »
GM:n samaan laatikkoon tarkoitettu AW-1 öljy on suunnilleen saman hintaista marmorilla. Hintaero Peugeotin hinnoitteluun on hirveä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Momentinmuuntimellisen automaattivaihteiston toiminta
« Vastaus #29 : 18.07.2016, 09:25:57 »
Öljyjen vaihdon jälkeen laatikko on toiminut selkeästi pehmeämmin. Nykäykset pienemmälle vaihdettaessa ovat kadonneet. Suosittelen laatikkoöljyjen vaihtoa, jos laatikko tuntuu toimivan kulmikkaasti.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06