Kirjoittaja Aihe: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne  (Luettu 4977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #15 : 25.11.2010, 09:01:19 »
Toisaalta jos ajattelit sohlata USB-Boxin (a.ka Dension Gateway 300) kanssa, niin maksimi kaapalemäärä on 99 (eli sama kuin audio CD levyjen).
<clip>
... USBBOX (seen as a CD changer) allows you to play all files (but count ends at 99).
</clip>

Ei vaan, monitoiminäytöllä näkyy soivan kappaleen numerot enintään 99:ään asti, sikäli kun näytöllä sattuu näkymään yhtään mitään. Kansiossa/hakemistossa voi sen sijaan olla vaikka 1000 kappaletta ja USB BOX kyllä soittaa ne kaikki. Se ei myöskään ole sama tuote kuin Dension Gateway 300, vaan ominaisuuksiltaan osin karsittu, osin lisätty tuote. USB BOXista on enemmän juttua sen omassa aiheessa.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #16 : 25.11.2010, 11:16:35 »
Onkos pösöllä tuki, mistä tämmöistä voi kysellä ?
Itsellä ei ole kuin 8 Gt tikkuja "joutilaana", ei viitsisi turhaan uusia ostaa jos ne ei käy tähän juttuun.

Kyllähän merkillä tekninen on tuki, jonka tehtävänä juurikin vastata teknisiin kysymyksiin. Kätevimmin asia ehkä hoituu, auton sinulle myyneen henkilön välityksellä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #17 : 25.11.2010, 12:53:03 »
Ei tosin ole pelkoa, että osaisivat mitään vastata. Olen jo noita samoja asioita yrittänyt selvittää puoli vuotta, eikä maahantuojankaan kautta selviä mitään. Parhaaksi tavaksi asian selvittämiseen on osoittautunut etsiä tietoa pitkin maailmaa ja testata itse.

Varmasti olisi hyvä, että näitä asioita kyseltäisiin, jos vaikka maahantuojakin heräisi siihen, että jotain pitäisi näistä tietääkin.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #18 : 25.11.2010, 16:45:24 »
Automaa Vantaa osaa vastata, jos joku pääkaupunkiseudulla osaa vastata. Siellä on ainakin muutama järkevä heppu vastaamassa sähköposteihin. Konalaan ei kannata lähettää mitään kysymyksiä.

JCW

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #19 : 25.11.2010, 20:03:46 »
Laitoin muodon vuoksi myyjälle kyselyn, tiedä sitten tuleeko vastausta.  ;)
Myös eräälle ulkomaan foorumille yritin engelskaa vääntää, tiedä sitten ymmärtääkö ne mun kirjoituksia.

Ei vaan viitsi turhaa työtä/hankintoja tehdä ... aikaa on ihmettelyyn kuukausi-pari.

JCW

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #20 : 27.11.2010, 14:11:56 »
Piti tänään ajella Laakkoselle tutkimaan paikan päälle esittely RCZ:n USB:n toimintaa. 

Testitikkuna oli DataTraveler 8 GB ja cd-levyjä siinä kymmenkunta tallennettu. Homma pelasi hienosti ja mitään ongelmia ei ollut. Hakemistot on helppo valita alaspäin, mutta takaisin päin valinta heitti minulla aina ylimpää tasoon. Joten musiikit itselle tallennan yhdelle tasolle kaikki eli yksi cd / hakemisto. Sitä on nopea selata, kun hakemistot on aakkosjärjestyksessä. Ainut ongelma on ylimmällä (hakemisto) tasolla, kun näyttö ei näytä kuin 20 merkkiä. Alemmalla (kappale tasolla) tulee infoa paljon enemmän. Joutuu ehkä lyhentään hakemistojen nimiä ...

Sain myös infoa ulkomaan foorumilta. Yhdellä on käytössä samanlaisessa autossa 16 GB tikku, ilman mitään ongelmia. Kylläkin vain 1/4 tikussa on musiikkia. Toinen kaveri suositteli 4 GB nano tikkua. Joten lähipäivinä tilaan esim. DeLOCK Nano USB-tikun 8 tai 16GB kokoa. Parempi tämmöinen ulkomitoiltaan pienikokoinen tikku, jos se jää jatkuvasti liittimeen kiinni.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #21 : 27.11.2010, 14:18:32 »
MicroSD muistikortti, tyypillisellä mukana toimitettavalla USB-adapterilla, on myös kätevän pienikokoinen. Ulkonema laite-aukosta, luokka pari - enintään kymmenkunta millimetriä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #22 : 28.11.2010, 00:31:55 »
Joten lähipäivinä tilaan esim. DeLOCK Nano USB-tikun 8 tai 16GB kokoa. Parempi tämmöinen ulkomitoiltaan pienikokoinen tikku, jos se jää jatkuvasti liittimeen kiinni.

Mulla on USB BOXissa tuo 16 Gt:n DeLock Nano ja olen ollut tyytyväinen tuohon valintaan. On sopivan pieni, eikä jää törröttämään USB-liittimestä ulos. Käytännössä tuo on minulla jatkuvasti kiinni, paitsi silloin kun käyn lisäämässä/vaihtamassa siihen musaa. Kokonsa ja muotonsa puolesta ei rasita USB-liitintä vääntämällä sitä painolla tai kun joku osuu siihen. Suosittelen.

JCW

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #23 : 01.12.2010, 07:40:46 »
Mulla on USB BOXissa tuo 16 Gt:n DeLock Nano ja olen ollut tyytyväinen tuohon valintaan.

Eilen tuli postissa sama 16 Gt tikku. Jopa oli ongelmia, että sai kaikki musiikit sinne laiteltuu. Kolme-neljä kertaa hävisi koko tikku järjestelmästä kopioinnin aikana, kun vista ei tunnistanut sitä enää. Homma keskeytyi aina eri hakemistojen kohdalla 2 - 5 Gt:n siirron välillä. Taas piti alustaa tikku ja aloittaa uudestaan. Joten homma ei onnistunut hakemisto kerralla kopioiden.

Lopulta homma onnistui läppärillä, jossa seiska järjestelmänä. Tikku piti täyttää kerta kopiolla eli kaikki yhdellä kertaa, joka kesti noin tunnin.  Näin ollen, minulle jäi aika epävarma kuva moisesta tikusta. No aika näyttää, miten on ... ahneus iski ja laitoin tohon tikkuun peräti 14 Gt musaa eli noin 3500 kappaletta. Osa omia kopioita ja osa netistä imuroituja. Raportoin kyllä (helmi-maaliskuu), miten pösön soitin reagoi noin suureen kappale määrään.

JCW

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #24 : 19.02.2011, 22:27:17 »
Nyt on moinen tikku testattu pösössä ja hyväksi todettu. Kuvassa 16 Gt:n DeLock Nano kytkettynä RCZ:n liittimeen kyynärnojan kotelossa.



Kun muistitikku on kytketty, niin lukuaika on 20 - 30 s jonka jälkeen kaikki musiikki näkyy soittimessa. Samaa luokkaa on ajat kun soitin laitetaan päälle tai muistitikku erikseen liittimeen. Aika nopeasti soitin lukee noin 3500 kappaletta ja muodostaa niistä hakemistot. Nopea on vaihtaa musiikki/artisti valikoista. Ainut ongelma on, kun en nimennyt oikein kaikkia hakemistoja. Joissain näkyy artistin + levyn nimi, joissain taas levyn nimi. Tämä johtuu siitä, että soitin näyttää kaiken musiikin yhdellä hakemistotasolla (ei ole hakemiston hakemistoja). Minä taas tein usb-tikkuun hakemistoja usealle tasolle. Mutta eipä tuo haittaa, kun siihen tottuu.


Lampard

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #25 : 12.03.2011, 22:13:53 »
Moi!

Itsekin sain pienen säädön jälkeen muistitikulla olevan musiikin soimaan RCZ:ssani. Latasin netistä yhden kokeilubiisin, ja se toimi moitteettomasti. Nyt on kuitenkin uusi ongelma: mulla on kaikki koneen musiikki iTunesissa, ja kun siirrän sieltä biisin muistitikulle, niin se menee automaattisesti MPEG-4-äänitiedostoksi (.m4a), ja tuota tiedostotyyppiä auton musiikkijärjestelmä ei suostu toistamaan, kuten ohjekirjassakin lukee. Voisiko joku siis kertoa, miten .m4a tiedostot voisi muuttaa mahdollisimman vaivattomasti .mp3 -muotoon? Kiitoksia jo etukäteen.

Miksa

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #26 : 16.03.2011, 16:40:57 »
http://www.nch.com.au/switch/mp3.html?gclid=CI_gvNKn06cCFQMu3wod8WiJ_A

Siinä yksi ohjelma. Kannattaa käyttää bitratena 192kbs kun muuntaa .mp3.

Jos cd:ltä olet tuonut musiikkia iTunesiin niin kannattaa vaihtaa valikosta muokkaa - > asetukset - > tuontiasetukset - > .mp3 ja käyttää vaikka korkea laatua. Näin seuraavan kerran kun tuot cd-levyltä musiikkia iTunesiin niin ne ovat valmiina .mp3.

Lampard

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #27 : 17.03.2011, 17:41:53 »
Okei, kiitos. Enköhän mä tuossa onnistu.

JCW

  • Vieras
Vs: RCZ - USB-lukijan hakemistorakenne
« Vastaus #28 : 02.07.2012, 12:02:23 »
Auto: 2011 RCZ 1,6 THP 200.

Hyvin on pelittänyt 16 Gt:n tikku toista vuotta, mutta nyt iski viikonloppu reissulla outoa homma. Menee käynnistyksen jälkeen jumiin soitin ja bluetooth. Vika aktivoitui muutamia kertoja la-su aikana startatessa. Vaikka auton sammutti myöhemmin vartiksi ja poisti muisti-tikun niin vika jää päälle. Soittimessa ei pelaa muu kuin radio ja sen kanavan vaihto. Usb tai cd on mykkä. Eilen ehtoosta pelasi kaikki taas normaalisti tikun kanssa tai ilman.

Onko todennäköistä, että vian aiheuttaja on muistitikku? Jos näin on, niin outoa on wip soud:n hyytyminen useiksi tunneiksi vaikka järjestelmässä ei ole ulkosia musiikki lähteitä kiinni.