Kirjoittaja Aihe: 306 - ABS-jarrujen merkkivalo palaa  (Luettu 3546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Naama306

  • Vieras
306 - ABS-jarrujen merkkivalo palaa
« : 20.01.2013, 10:15:22 »
Auto: 1999 306 1,9 TD (farmari).

Hei. Osaisko joku auttaa ALB/ABS valon kanssa. Valo aluksi vilkahteli muutaman kerran, jonka jälkeen jäi palamaan. Olen tehnyt seuraavat toimimet, ei ole auttanut.

- Mitannut anturit.
- Puhdistanut kehät.
- Käynyt läpi liittimet.
- Sulakerasiat Piirilevyn/sukakkeet (konehuoneen/auton sisällä olevan).
- Puhdistanut anturit (paikallaan ei irtoa ehjänä).
- Käynyt läpi ohjausyksikön .
- Tarkistanut anturien johdot.
- Tarkistut jarrunestesäiliön.

Varmaan olen koittanut muutakin, ei vain tule mieleen. Onko jotain jäänyt huomioimatta? Auto on minulla ensimmäinen Pösö ja alkaa olla tekniikka aika tuttua kuukauden omistuksen jälkeen. Vaikka vastoinkäymisiä on vaikuttaa kuitenkin, että auto ei ole viimeinen Pösö, jonka ostan.

Naama306

  • Vieras
Vs: 306 - ABS-jarrujen merkkivalo palaa
« Vastaus #1 : 20.01.2013, 13:07:46 »
Takana on rumpujarrut, olen vaihtanut kupaankin uudet sylinterit sekä palat. Tuli tässä mieleen, että perjantaina töistä lähtiessä kuului jarrua painaessa sihinää auton sisä puolella. Viittaisiko pääsyliteriin/tehostimeen... Vai onko auton sisällä jokin venttiili? (En ole törmännyt koskaan sellaiseen ratkaisuun.)

micco

  • Vieras
Vs: 306 - ABS-jarrujen merkkivalo palaa
« Vastaus #2 : 22.01.2013, 09:03:35 »
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta kuvan mukainen mötikkä on mieelestäni ohjausyksikkö. Auto on ollut minulla vain vähän aikaa ja valo sytty melkein heti, muistini mukaa kokeilin ostaessani jarruja ja silloin ne toimi ABS jarrujen tavoin. Nyt menen lukkoon jarruttaessa.

Onhan tuo ABS-yksikkö. Auto käyttäytyy juuri noin, kun keltainen valo palaa ABS ei toimi. Todennäköisesti jokin pyörän tunnistin / tunnistinkehä rikki. Vikakoodit lukuun, niin tietää missä pyörässä vika on. Esim PPS:llä ja Maxidiagilla viat voi lukea.