Kirjoittaja Aihe: 207 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 6787 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lintsi84

  • Vieras
207 - THP-moottorin ongelmat
« : 22.07.2018, 19:33:40 »
Auto: 2007 207 CC 1,6 THP 150 Platinum (120 000 km).

Mä haksahdin kans, ja ostin ton 207cc 150 thp  ::)

Muuta ihmeempää ei ole vielä tullut, muuta kun öljyä taitaa hörppiä jonkun verran. Nyt on mittaus käynnissä, että millä km matkalla hukkaa litran..

Mihis tuo tuota öljyä hukkaa? Ei mee litkut sekasin, eikä tiputa. Huohottaa imupuolle jonkun verran tietty. Pitäskö mittauttaa puristuspaineet? Nyt pidän sormia ristissä, mutta auto ei herjaa muuta, kuin sidelamp fault ja foglamp fault  :o

Vittumainen tässä koneessa varmaan se imusarjan putsaus, mutta jollei ketjun kanssa tule ongelmia, niin tyydyn kohtalooni sen kanssa. Niin, ja siis ajettu 120 000.

jj_

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #1 : 22.07.2018, 20:14:17 »
Ostitko auton uutena, eli nokkaremppaa ei ole 120tkm aikana tehy? minkä vuoden auto? Mietin että voisiko tuossa olla jo se parempi ketju.. tosiaan katsomani auto kiinnostaisi ihan hemmetisti, aika luksuksen tuntuinen kärry jonka takia etsin selvyyttä ketjukorjauksen kestävyydestä.

ANYONE??

Lintsi84

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #2 : 22.07.2018, 21:17:08 »
Ketjuremppaa ei ole ainakaan merkitty huoltokirjaan, joten kai se lienee hyvin pelittänyt. Puola/Puolia oli vaihdettu...Täytyy tarkemmin tutkia huoltohistoriaa kirjasta.

Kieltämättä kyllä hirvittää, että miten auton tekniikan kanssa käy, kun siitä on niin paljon negatiivista lukenut nyt jälkeenpäin. Niistä hyvin kestäneistä ei tietenkään tule palautetta niinkuin hajonneista/vikaantuneista. Totisesti toivon, että olis sattunu kohalle ns. "hyvä yksilö". Mutta välillä kiihdytyksessä pätkiminen taitaa tarkoittaa sitä imusarjan yms puhdistusta..


Tuolta osiosta "projektit", ja "207cc uusi omistaja" löytyy mun säätöä auton kanssa...  ::)

http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=62.0

Vielä ei ole siis kokemusta, että voisin autosta sanoa juuta tai jaata.

Lintsi84

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #3 : 23.07.2018, 13:01:35 »
Huoltokirjan takasivulta löytyi merkintä:

81932km
Vvti solenoidiventtiilin vaihto, jakoketjun ajoitus(?), sylinterikannen kanavien puhdistus, polttoaineen korkeapaine tunnistimen vaihto.
2.10.2013
VS AUTO-CENTER OY
Hannu Hopiavuori


Edit: on ilmeisen iso remontti ollut, kun soitin tuonne, niin pelkkä tuo sylinterikannen kanavien puhdistus on tänäpäivänä 1200e paikkeilla...

Edit2:
Mistä tuon tietää, että solenoidiventtiili on viallinen, tai että jakoketjun ajoitus on pielessä?
Sytyttääkö vikavaloja/ mitkä on oireet muuten?
« Viimeksi muokattu: 23.07.2018, 13:21:58 kirjoittanut Lintsi84 »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #4 : 23.07.2018, 20:51:16 »
60tkm välein hyvä puhdistaa venttiilit.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

pasiv

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #5 : 24.07.2018, 12:30:19 »
Pysyisikö venttiilit puhtaampina, jos tuon moottorin muuttaisi re85 polttoaineelle?

Lintsi84

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #6 : 24.07.2018, 16:53:10 »
Nyt ollaan asian ytimessä. Mietin nimittäin ennen auton hankintaa, että otanko dieselin, vai bensan, jonka muuttaa flexfuelilla re85 vehkeeks.
Edelleen olen sitä mieltä, että tän kärryn vois laittaa viinalla toimivaks.
Kai noi polttoainelinjat kestää moisen...?

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #7 : 24.07.2018, 16:59:56 »
Sehän pitää ostaa sellainen valokuitukamera ja alkaa tehdä pitkää testiä😂
Todennäköisesti öljynkulutus kasvaa lyhenneinä huoltoväleinä ja laimentuvina öljyinä, jotka karkaa sitten nopeammin...
-jarno

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #8 : 24.07.2018, 17:16:41 »
Pysyisikö venttiilit puhtaampina, jos tuon moottorin muuttaisi re85 polttoaineelle?

Miten se siihen vaikuttaisi, kun se polttoaine ei kulje sylinteriin venttiilien kautta ja karsta syntyy huohotuksen öljyhuuruista ja pakokaasujen kierrätyksestä?

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #9 : 24.07.2018, 17:22:48 »
Juurikin näin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #10 : 24.07.2018, 17:30:24 »
Huohotukseen jos lisäisi öljynkeruun matkalle, niin se varmasti auttaisi paljon karstoittumiseen, mutta sitten jää vielä pakokaasujen takaisinkierrätyksen mukaan tuomat haasteet ja sitä ei niin vaan ratkaistakaan, kun ei ole mitään EGR:ää, vaan kierrätys tapahtuu suoraan imuventtiilien kautta päästämällä osa pakokaasuista imusarjaan.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #11 : 24.07.2018, 20:19:35 »
kierrätys tapahtuu suoraan imuventtiilien kautta päästämällä osa pakokaasuista imusarjaan.
kuinkahan yleinen tämä ratkaisu on?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Lintsi84

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #12 : 24.07.2018, 20:33:26 »
Niin no emmä mistään mitään tiedä, mutta jos paskaantuminen johtuu pakokaasun kierrätyksestä imusarjaan takaisin, niin puhtaampi palotapahtuma(tai puhtaampi pakokaasu) varmaankin karstoittaa vähemmän??

Se mikä on kysymysmerkki, niin se, että kestääkö bensapumppu viinaa. Ne kai on ollu hajoavaisia noissa modauksissa.

Eli siis minkälainen tuo pakokaasun kierrätys takaisin on, ilman eegeeärrää?

Alpo Kieppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #13 : 24.07.2018, 21:38:06 »
Pakotahdin aikana avataan samalla pakoventtiilien kanssa myös imuventtiilit, jolloin osa pakokaasuista kulkeutuu takaisin imusarjaan. Tällä hyödynnetään pakokaasujen lämpöenergiaa, kun imutahdissa imetty ilma on valmiiksi jonkin verran kuumennettua jolloin polttoainetta palamiseen tarvitaan vähemmän. Lisäksi pakokaasujen lämpötila alenee, jolla on päästöihin myönteinen vaikutus.

Tämä on käsittääkseni hyvinkin yleisesti käytössä oleva toiminto ja ollut jo niin pitkään käytössä arkiautoissa, kun on osattu tehdä kustannustehokas tapa muuttaa venttiilien ajoitusta. Esimerkiksi Toyotan vvti-moottoreissa oli tämä käytössä jo lähes parikymmentä vuotta sitten. Epäsuoraruiskutus osin tuohon maailman aikaan tosin vähensi ongelmia huuhtoen venttiileitä ja imusarjaa.
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
ë-C4 Shine -22

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

tk-

  • Vieras
Vs: 207 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #14 : 25.07.2018, 06:49:09 »
Nyt ollaan asian ytimessä. Mietin nimittäin ennen auton hankintaa, että otanko dieselin, vai bensan, jonka muuttaa flexfuelilla re85 vehkeeks.
Edelleen olen sitä mieltä, että tän kärryn vois laittaa viinalla toimivaks.
Kai noi polttoainelinjat kestää moisen...?

Thp:n flex-versioissa on omat varaosanumerot bensalinjalle kaikkine osineen, mutta niin on muissakin flexfuel-merkeissä ja täysin ongelmitta on tainnut muutokset useissa autoissa mennä. Toki korkeapainepumppu ei kestä bensallakaan 200tkm, joten tuskin sen ikä olennaisesti vähenee. Näitä suorasuihkujahan ei saa muutettua kuin softaamalla.