Kirjoittaja Aihe: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 35509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #30 : 21.09.2008, 19:33:41 »
Huomasin muuten mielenkiintoisen seikan tänään tutkiessani vakkarin mukana tulleita papereita.
Rostran omassa ohjeessakin sanotaan näin(kuvan alleviivaus).

Hitto, kun en arvannut kysyä asentajalta, miten helppoa tuo originaaliviiksen asentaminen Rostraan olisi ollut.

[ylläpito on poistanut liitteen]

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #31 : 21.09.2008, 19:51:38 »
Huomasin muuten mielenkiintoisen seikan tänään tutkiessani vakkarin mukana tulleita papereita.
Rostran omassa ohjeessakin sanotaan näin(kuvan alleviivaus).

Hitto, kun en arvannut kysyä asentajalta, miten helppoa tuo originaaliviiksen asentaminen Rostraan olisi ollut.

Kyllä niitä merkkiliike on joskus laittanut, ei pitäisi olla ollenkaan paha rasti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #32 : 09.03.2009, 13:51:26 »
Auto 406 2,0 ST Executive bensa 2003

Rupes persottaan säätimen hankinta ja alkuperäinen ois tietenkin paras. Kysyin kahdesta liikkeestä, toisen mukaan onnistuu ja toisen mukaan ei. Onnistuessaan osat ois noin 270 € ja ohjelmiston säätäminen ja asennus 1 - 1,5 h á 70 €. Homma jää toistaiseksi hinnan takia tekemättä.

Ei - kannan mukaan varuste olisi pitänyt tilata jo autoa ostaessa joten jäi vaikutelma etteivät halua laittaa alkuperäistä jälkikäteen. Liekö siinä syy eriäviin mielipiteisiin vai onko autoissa vielä lisäksi jotain tavallaan välimallejakin?

Onnistuskohan Citikan kautta yleensäkin tai halvemmalla? Kertokaa kokeneemmat kun en ole ristiin eri merkkien kesken hommaillut mitään, ettei tuu yllätyksiä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #33 : 04.05.2010, 17:38:51 »
Auto: 2001 406 2,0 HDi SV (80 kW).

Onko tuo kytkinpolkimella oleva kytkin ihan vaan tuota vakionopeudensäädintä varten? Autossa ei siis ole vakionopeudensäädintä, mutta odottais asennusta (gold cruise AP-550). Jos tuo tuolla ylimääräisenä on niin ei viitsis viereen turhaa toistakaan laittaa.

neonfry

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #34 : 04.05.2010, 19:03:43 »
Ecu muistaakseni ottaa myöskin kytkinpolkimen signaalin. Omassani mittasin saman kytkimen ja muistaakseni se toimi väärinpäin. Eli piiri aukesi kun kytkinpoljinta painoi. Omassani kytkinpolkimen tunnistava johto pitää viedä taas maihin kun kytkintä painetaan. Helpoitenhan se selviää kun mittaa yleismittarilla että maadoittuuko piiri kun kytkintä painetaan.

Nikki

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 145
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #35 : 04.05.2010, 21:31:59 »
Auto: 2001 406 2,0 HDi SV (80 kW).

Onko tuo kytkinpolkimella oleva kytkin ihan vaan tuota vakionopeudensäädintä varten? Autossa ei siis ole vakionopeudensäädintä, mutta odottais asennusta (gold cruise AP-550). Jos tuo tuolla ylimääräisenä on niin ei viitsis viereen turhaa toistakaan laittaa.

Tuo kytkinpoljin ei ole pakollinen Goldcruiseen, jos kytkee keltaiseen piuhaan moottorin käyntinopeustiedon.

Rensu

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #36 : 16.05.2010, 00:18:49 »
Auto: 1996 406 2,0.

Autossa Rostran alipainetoiminen vakionopeudensäädin. Ei ole pelannut kunnolla pariin vuoteen, alkaa pikkuhiljaa nykimään ja lopulta vemputtaa niin että meinaa niskat katketa... Alipainepuoli tuli aikoinaan katottua, mutta sitten loppu innostus. Ajattelin nyt vaihtaa konkat ohjainyksikköön, mutta muistin että joskus tuli säädeltyä niitä kytkimiä purkissa. Ohje vain taisi olla väärään malliin.

Eli tarvis jostain saada kytkimien merkitykset. 10 kytkintä ja kaksi potikkaa. Netistä en löytänyt kuin 10 kytkimen laitteelle missä ei ole potikoita ja sitten siihen uudempaa 12 kytkimiseen...

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #37 : 01.08.2011, 10:30:25 »
Auto: 2000 406 2,0 HDi 110 (RHZ, DW10ATED).

Lueskelin englannin foorumeilta, että ovat laittaneet noista vakkareita käyttöön. Kaikki vehkeet paitsi katkaisija ja viiksi ovat valmiina. Ongelmana olisi että ecusta (ei bsi:stä) pitäisi saada ko. ominaisuus päälle. Löytyykö joltain tietotaitoa ja softaa tätä varten?

micco

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #38 : 31.08.2011, 19:46:32 »
Viiksi 65€ (com2000) sitikalta ja asetukset kuntoon, niin toimii. En tiedä "vanhan" viiksimallin hintaa. Vaatii ehkä toisen jarrukytkimen, liitin on valmiina. Toimii myös jos oikosulkee vaan tuon liittimen, lienee kuitenkin turvallisuustekijä, että on kaksi kytkintä?
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 19:50:42 kirjoittanut micco »

cipe

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #39 : 31.08.2011, 22:19:26 »
Auto: 2002 406 1,8 Mistral.

Viiksi on (pyöreä, ilmeisesti jälkiasennus?) mutta ei toimi? Minkä alan tekijät ovat ko. alan asiantuntijoita Turun seudulla, kiitollinen tiedoista.

Xantiassani -00 (alkuperäinen) toimii kuin unelma ja on "säästynyt pitkäpenni". "Vehkeet pitää olla kunnossa", hintakaan ei saa olla kynnyskysymys, yksi sakko on jo 300-700 e.

jusu

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #40 : 02.11.2011, 22:30:28 »
Moi,

Itsekin tarvisin hieman jeesiä vakkarin jälkiasennukseen. Kysyin Järvenpään pösöliikkeestä asennusta ja ilmoittivat, ettei tuohon mun malliin saa alkuperäistä, mutta tarviikkena sellaisen saisi, mutta hinta-arvio 600-700€, joka oli kyllä meikäläisen lompakolle liikaa. Alkuperäisen asentaminen jos olisi onnistunut olisi kustantanut jotain 300€.

Mistä voisi kysellä tarvikevakkariasennusta pääkaupunkiseudulla tai esim Riihimäki, Hyvinkää suunnalla?

Auto oli facelift ja 2.0 bensa, manuaali.

T:Jusu

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #41 : 03.11.2011, 13:06:03 »
Yrittivät asentaa Automaa Hertsikassa tehdasversiota aikoinaan 2000 malliseen Hodariin, mutta homma kaatui siihen, että ECU olisi pitänyt olla uudemmalla tasolla, silloiseen kulkineeseeni ei siis pystynyt jälkiasentamaan vakkaria vain kepin lisäyksellä, yrittivät myydä uutta ECU:a, mutta joutuivat tyytymään jo asennettujen kepin yms. kilkkeiden poistoon.

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #42 : 03.11.2011, 17:36:32 »
Minulla oli Rostra merkkinen säädin edelisessä -01 Coupessa hyvin toimi, hinnasta en tiedä kun on jo aikaa kulunt mutta tuo 600 tuntuu kyllä oikealta arviolta.

Ilmari

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #43 : 03.11.2011, 20:10:38 »
Auto: 2003 406 2,0 Executive (EW10J4).

Asennutin Rostran syyskuussa 2010 ja on toiminut ihan hyvin, vaikka nopeudenpito heiluu 2 km/h puoleen ja toiseen, joten mikään tarkkuuslaite se ei ole. Reagoi vauhdin pudotukseen vähän hitaasti, mutta oppii sitä käyttämään.

Ei mikään mainos, mutta joku tiedusteli Hesasta asennuspaikkaa, omani asennutin Konalassa, Uudenmaan Autovarustelu Oy. Hinta oli tuolloin 680€. Siististi tehty työ. Kantikas viiksi (3742) laitettiin ja luulen, että helpompi käyttää kuin alkuperäinen. Alkuperäinen radionsäätöviiksi ainakin on kehno omassa autossani, jokseenkin viraton namiskuukkeli.

Asennusohjehan näkyy tuolla 3-sivun alkupäässä.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #44 : 03.11.2011, 20:40:25 »
Onko tämä jälkiasenteinen Rostran vakkari joku vaijeriviritteinen versio vai sellainen missä vaijeria ei ole...?
Omassa Coupessani on orkkisvakkari (vaijeriton) ja siinä ei heilu nopeus oikeastaan tippaakaan ei ylä- eikä alamäessa.

Onnistuuko väylälliseen autoon jonkun orkkistyylisen vakkarin laittaminen (vain konffaaminen PPS:llä käyttöön)? Löytyykö noista autoista tarvittavat liittimet, kytkimet ja muut kilkkeet valmiina? Vai millainen tuo jälkiasenteinen vakkari noissa oikeasti on?

EDIT: Mulla on 306:ssa tuollanen Rostran 2-tyypin vakkari ja enpä ole vielä keksinyt miten vakkarin saa pois päältä jarrupolkimella. Piuhat on kytketty jarruvalon piuhaan mutta vasta tosissaan runttaamalla jarrusta vakkari menee pois.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2011, 20:44:01 kirjoittanut S_a_m_i »
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93