Miten se laatikko voi ulista vapaalla kun ei millekkään hammaskosketukselle mene newtoniakaan vääntöä? Jos pelkät laakerit ujeltaa niin niissä on kyllä vikaa. En ole ajanut yhdelläkään pösöllä joka vapaalla ujeltaisi millään tavalla.
Laakerivikaan en kyllä usko koska ääni tulee selvimmin juurikin 4. ja 5. vaihteilla tietyllä nopeusalueella. Ja kuormituksella on hienoinen vaikutus ääneen, tämän vuoksi ääni/ ulina onkin helpoiten havaittavissa kun kuormitusta pystyy vaihtelemaan. Meidän autossa tuo ääni tulee myös vapaalla jos nopeus on oikealla alueella (kuten jotkut ovat kanssa huomanneet). Foorumilta löytyy juttuja vaikka millä mitalla... Itse en jaksa uskoa, että kaikilla "ulinan" havainneilla olisi laakerivikainen pösö. Itse epäilen, että ääni aiheutuu (tasauspyörästön)rattaista, näiden koneistuksen onnistumisesta tai epäonnistumisesta
Kuitenkin pitää nyt vielä painottaa, että tuo ulina on
hiljainen. Ettei tule väärinkäsityksiä. En kyllä tuon takia ala autoa tai merkkiä vaihtamaan mutta olisihan se kiva kun olisi laatikko aivan "timmi"
Vedetään nyt samalla överiksi
: Asioiden kokeminen, kuten myös äänien kuuleminen, on hyvin subjektiivinen käsitys. Toiset reagoi aivan eri tavalla toisiin asioihin. En nyt halua "aliarvioida" ketään tai kenenkään kuuloa mutta äänien kuuleminenkin on ihmiskohtaista. Eivät useat keski-ikäiset ihmiset kuule enää esim. heinäsirkkoja (itse vielä kuulen ja olen keski-ikäinen...)
Tiedän eräänkin henkilön jonka auton taka-akselistosta tuli hirveitä kolinoita eikä hänen mielestään autosta kuulunut mitään "härö"ääniä. Itse en olisi ko. louskulla enää ajanut metriäkään vaan korjannut viat...