Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114543 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #465 : 06.01.2018, 08:41:20 »
Näin kohti finaalia. Webaston testerillä ja lotolla tuosta http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6419.390
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #466 : 06.01.2018, 08:59:10 »
Webaston ThermoTest ohjelmalla tosiaan Webaston IPCU:lle, mutta saattaa olla ettei tuo ohjelma toimi Eberspächerin IPCU:n kanssa, vaan siihen saattaa tarvita Eberscpächer EDiTH -ohjelmiston. Nykyisestä IPCU:sta saattaa vielä pystyä lukemaan asetusarvot ja kopioimaan uuteen osaan, jos se kerran vielä edes jotenkin pelaa. Tässä koko kuvioissa kyllä vielä epäilyttää se, miksi puhallus lähti toimimaan diodin ohituksen jälkeen vai olisiko kuitenkin kyseessä ollut vaan sattumaa ja IPCU heräsi henkiin juuri silloin?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Kaapo

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #467 : 06.01.2018, 13:44:33 »
Mietin itsekin samaa tun puhaltimen heräämisen suhteen. Löysin bmw foorumilta ipcun ja lupasi vielä ohjelmoidakin,nyt vaan tarvitsisi arpoa sopivat arvot?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #468 : 06.01.2018, 18:58:21 »
Se onkin haastavampi rasti. VIN-koodilla voisi service boksista vilkaista minkälaista puhaltimen ohjausmoduulia 407:ssa käytetään (jos käytetään erillistä moduulia). Sen jälkeen voisi katsoa missä muissa malleissa samanlaista palikkaa käytetään ja sen jälkeen niiden muiden mallien asennusohjeista saattaa löytyä suuntaa sopiville IPCU asetuksille.

Toinen vaihtoehto on yrittää lukea ne tiedot siitä nykyisestä releestä, kolmas vaihtoehto on tarkistaa oskilloskoopilla minkälaista tietoa ilmastointilaitteelta lähtee. Neljäs vaihtoehto on heittää lotolla jotain, jos lotota haluaa niin itse ehkä lähtisin kokeilemaan C5:n arvoilla: http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/Citroen/C5/Citroen_C5_08_KAHA_IPCU_C-kit.pdf
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #469 : 06.01.2018, 21:45:46 »
Tuo sama 30% on VAG-tuotteessa varaosatiskiltä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #470 : 06.01.2018, 22:05:10 »
Harmi vaan, että pelkällä "30%" asetuksella ei pitkälle pötkitä. Kuten tuosta linkistä näät, niin tarttis tietää kolme muutakin asetusarvoa.
Esim. 207, 307, 308, 406, 607 ja 807 on kaikille erilaiset suositusasetusarvot. Joten ei voi ihan helpolla apinoida toisesta mallistakaan, jos ei ole täysin samanlainen ohjaus kyseessä. Em. mainituissa malleissa kaikki neljä arvoa vaihtelee.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2018, 22:08:23 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #471 : 06.01.2018, 22:11:57 »
C5 III kytkentäkaavion mukaan IPCUn ohjaus menee ohjainpaneelille, eli on sarjassa valkean (ws) katkaistun johdon kanssa. Jos ei jumpilla toimi kokeellisesti, niin pakki uudelleen auki ja yleismittari esille kera "värisokean sähkömiehen".
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

velber

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #472 : 09.01.2018, 18:04:08 »
Sekin on mahdollista, ettei tuota puhaltimen ohjausta ole vaan kytketty. Taitaa täältäkin foorumilta löytyä esimerkkejä, jotka halusivat jättää sisätilanpuhaltimen kytkemättä.

1. Facelift taisi tulla 2008 loppuvuodesta, jolloin kytkentä muuttui melkoisen simppeliksi: http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/Peugeot/407/1316436B_EN_Citroen_C5_Peugeot_407_2008_B_D_TT-Evo.pdf
PDF:n sivu 9. Yksi karva BSI:lle, joka kytketään maihin, kun halutaan että puhallin pyörii. Eikä tarvi asetuksiakaan säädellä autoa sammutettaessa.

Mulla on facelift-malli. En nyt oikein ymmärtänyt tuota asennusohjetta, tuo asennusohjeen sivu 9 siis on tuulettimen kytkeminen toimimaan webaston kanssa? Mulla ei pyöri tuuletin webaston käydessä, joten tätä kytkentää ei vissiin oo tehty. Mutta... entä mistä webasto saa ajonaikaisen signaalin lähteä toimimaan? tuossa ohjeessahan ei ole muita kytkentöjä kuin tuo. Pitäisi siis saada automaattinen webaston käynnistyminen pois päältä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #473 : 09.01.2018, 19:29:45 »
Evon kytkentä on enemmän BSIn ulostulosta ja muista boxeista kiinni. Logiikka ei täysin aukea.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2018, 19:38:32 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #474 : 09.01.2018, 19:34:53 »
Jep. Kyseisessä kytkentäkaaviossa sivulla 9 on esitetty jälkiasennus Webaston sisätilanpuhaltimen ohjaus, BSI:n tulo vedetään maihin ja auto hoitaa loput. Tehdasasennetun Webaston automaattinen käynnistys pitää ohjelmoida testerillä pois päältä. ECU ohjaa Webastoa tarvittaessa päälle, joten pielavetinen vaihtoehto on katkaista ECUlta Webastolle menevä johdin. Menee Webastolle todennäköisesti pinniin 2 ja johtimessa on luultavasti merkintä 8097.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #475 : 09.01.2018, 19:52:32 »
Jep, ruskea johto kierrätetään releen kärjen kautta maahan ja punainen johto tulee eri kohtaan, joka on prepairingin kohdassa sivulla 6.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

velber

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #476 : 09.01.2018, 21:34:27 »
Jep. Kyseisessä kytkentäkaaviossa sivulla 9 on esitetty jälkiasennus Webaston sisätilanpuhaltimen ohjaus, BSI:n tulo vedetään maihin ja auto hoitaa loput. Tehdasasennetun Webaston automaattinen käynnistys pitää ohjelmoida testerillä pois päältä. ECU ohjaa Webastoa tarvittaessa päälle, joten pielavetinen vaihtoehto on katkaista ECUlta Webastolle menevä johdin. Menee Webastolle todennäköisesti pinniin 2 ja johtimessa on luultavasti merkintä 8097.

Mikä se johto mahtaisi olla ECU:n päässä? jotta pääsee webastolle käsiksi niin pitää purkaa aika paljon...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #477 : 09.01.2018, 21:42:18 »
Johtimen numero on sama myös ECUn päässä, mutta perässä oleva kirjain vaihtelee liittimien mukana. Saattaa olla tässä tapauksessa 8097G ja löytynee 32 napaisesta mustasta liittimestä pinnistä B1.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

velber

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #478 : 09.01.2018, 23:32:34 »
Ecussa on kolme mustaa liitintä... jos nyt ihan oikein laskin päivällä niin keskimmäisessä liittimessä on selvästi enemmän pinnejä, mutta reuninmaisissa näyttäisi olevan 32. Vai tarkoititko sitä liitintä mikä on sulakeboksissa? siinä on kolme liitintä, joiden pohja on eri värinen. Yksi on musta...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #479 : 10.01.2018, 18:50:03 »
ECUn liittimistä nimenomaan kyse. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kaksi liittimistä on luokkaa 50 pinnisiä ja vain yksi 32.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89